  • 71. Data: 2015-09-27 22:39:08
    Temat: Re: Prawo pracy ;-) Co jest korzystniejsze dla pracodawcy?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-09-27 o 21:51, cef pisze:

    > Kluczowe jest słowo "zainwestować".
    > Bo zainwestować jest trudno - łatwiej przejeść.

    Większość ludzi których spotykam przejedzenie kasy traktowali
    jako inwestycję w siebie.

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2015-09-28 00:12:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "cef"

    Jeden płacze i drugi płacze :-)
    Ktoś tu już podkreślił, że przy 3000
    wynagrodzenia, bo o takim mowa, to nic nie zostaje.
    Dodatkowo za kolejne kilka czy kilkanaście lat kwoty te będą mocno
    spłaszczone. Widać to w prognozach, które przychodzą z zus i
    tez z własnych kalkulacji (np moja przewidywana emerytura
    różni się o kilka stówek od tej, którą wyliczają mojej żonie,
    która praktycznie przepracowała raptem kilka lat)
    Pomijam pomysły polityków choć te są całkiem realne, skoro w ramach
    programu wyborczego można ogłosić likwidację zus.
    Odkładajmy sobie a potem wszyscy dostaną po tysiaku, bo więcej w kasie
    nie ma?
    ---
    Jakie chłopie odkładanie ? Pieniądze, które Ty wpłacasz na ZUS są wydawane
    na aktualnych emerytów. Kiedyś ktoś na Ciebie będzie wydawał. To jest
    normalny podatek.

  • 73. Data: 2015-09-28 08:29:47
    Od: W <w...@w...pl>

    cef wystukał, co następuje:

    > Kluczowe jest słowo "zainwestować".
    > Bo zainwestować jest trudno - łatwiej przejeść.

    Kwestia perspektywy? I potrzeb? I *możliwości* wyboru zamiast odgórnego
    decydowania za życiowe niedojdy?

  • 74. Data: 2015-09-28 09:42:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-09-27 o 21:51, cef pisze:
    > Kluczowe jest słowo "zainwestować".
    > Bo zainwestować jest trudno - łatwiej przejeść.

    Są tacy co by przejedli. Szanujemy ich. :-)
    Mój pierwszy pomysł. Oszczędzanie na nieprzewidziany brak pracy.
    Jak mawiają fachowcy - 6 mies. poduszki.
    Drugi pomysł to taka poduszka może finansować zakupy zamiast się
    bezmyślnie zadłużać i płacić haracz bankom z byle powodu.
    Znam takich co kupują AGD na raty czy inne debety. Też ich szanuję :-)

  • 75. Data: 2015-09-28 09:47:37
    Od: z <...@...pl>

    PS. W moim wieku to powinno już być na pierwszym miejscu.
    ZDROWIE! Badania leki... To wszystko kosztuje mimo że teoretycznie jest
    darmowe w tym porąbanym państwie.

  • 76. Data: 2015-09-28 10:19:32
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.09.2015 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał/a:

    > I tylko zapominam z okazji tych wspaniałych plusów że nie
    > odkładam na swoją emeryturę i za jakiś czas czeka mnie
    > bolesne zdziwienie.

    Nie odkładasz na swoją emeryturę, tylko finansujesz obecnych
    emerytów :-)

    BTW zawsze bawiło mnie utyskiwanie "jaki ten człowiek
    głupi, woli 500 zł do pensji tu i teraz, zamiast być może
    800 zł emerytury być może za 40 lat." :-)

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 77. Data: 2015-09-28 22:35:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-09-28 o 00:12, re pisze:

> [...]
    > Jakie chłopie odkładanie ? Pieniądze, które Ty wpłacasz na ZUS są
    > wydawane na aktualnych emerytów. Kiedyś ktoś na Ciebie będzie

    Jak zwał tak zwał, wiadomo, że jest składka - cokolwiek ona oznacza.
    Niestety nie jestem przekonany, że znajdą się kiedyś chętni
    łożyć na mnie i prędzej wprowadzona zostanie emerytura minimalna
    (a chcesz coś więcej, to oszczędzaj sam) niż jakiś system
    choćby w części oparty na zasadzie proporcjonalnych wypłat do dawnych
    obciażeń.
    Po prostu będzie za mało pieniędzy.