eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2006-10-16 06:57:14
    Temat: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Witam,
    Mam taka sytuacje, sprzedaje przez allegro telefony (jako firma). Jednak ja
    nabywam je rowniez od osob fizycznych lub czasem od firm (ale nie zwiazanych
    z ta branza) np. po przedluzeniu abonamentu.
    Sprzedalem jeden z telefonow wartosci okolo 1000 zl klientowi, ktory na
    drugi dzien dal mi znac ze cos nie tak jest z telefonem, zaniosl go do
    salonu plusa i naprawili mu (za darmo w ramach gwarnacji), po czym
    stwierdzil ze znowu jest cos nie tak, zaniosl drugi raz do naprawy.
    Naprawili i oddali - jednak klient twierdzi ze dalej jest nie naprawiony.
    TEraz glowne pytanie, kto powinien mu wymienic telefon JA czy tez FIRMA
    NOKIA (EWEN. SALON PLUSA) ? Na mojej aukcji bylo napisane "gwarancja
    producenta" Gdyby to byla moja gwarancja to owszem, ale ja nawet nie mam
    skad tego telefonu wziasc zeby mu wymienic, a druga sprawa nie mam serwisu
    wlasnego.

    Co wy na to?

    Dzieki
    Radek

    --
    TELEFONY KOMÓRKOWE - SKUP - SPRZEDAŻ - DOŁADOWANIA ON-LINE - www.getfon.pl



  • 2. Data: 2006-10-16 07:12:27
    Temat: Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.10.2006 dropsec <d...@i...pl> napisał/a:
    > Sprzedalem jeden z telefonow wartosci okolo 1000 zl klientowi, ktory na
    > drugi dzien dal mi znac ze cos nie tak jest z telefonem, zaniosl go do
    > salonu plusa i naprawili mu (za darmo w ramach gwarnacji), po czym
    > stwierdzil ze znowu jest cos nie tak, zaniosl drugi raz do naprawy.
    > Naprawili i oddali - jednak klient twierdzi ze dalej jest nie naprawiony.
    > TEraz glowne pytanie, kto powinien mu wymienic telefon JA czy tez FIRMA

    Wymienic nie ma obowiazku nikt, chyba ze reklamuje z tyt. gwarancji i ze
    tak stoi w dokumencie gwarancyjnym. Jesli 2xtak, to gwarant.

    > NOKIA (EWEN. SALON PLUSA) ? Na mojej aukcji bylo napisane "gwarancja
    > producenta" Gdyby to byla moja gwarancja to owszem, ale ja nawet nie mam
    > skad tego telefonu wziasc zeby mu wymienic, a druga sprawa nie mam serwisu
    > wlasnego.

    Obawiam sie, ze jesli klient jest konsumentem i wpadnie na pomysl
    reklamacji z tyt. niezgodnosci z umowa to bedziesz musial albo naprawic
    albo wymienic albo odstapic od umowy (czyli zwrocic pieniadze). Jesli
    reklamuje z tyt. gwarancji, to jw. czyli dokument gwarancyjny i gwarant.

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2006-10-16 07:31:14
    Temat: Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>


    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:rvnb04-iju.ln1@ziutka.router...
    > Dnia 16.10.2006 dropsec <d...@i...pl> napisał/a:
    > > Sprzedalem jeden z telefonow wartosci okolo 1000 zl klientowi, ktory na
    > > drugi dzien dal mi znac ze cos nie tak jest z telefonem, zaniosl go do
    > > salonu plusa i naprawili mu (za darmo w ramach gwarnacji), po czym
    > > stwierdzil ze znowu jest cos nie tak, zaniosl drugi raz do naprawy.
    > > Naprawili i oddali - jednak klient twierdzi ze dalej jest nie
    naprawiony.
    > > TEraz glowne pytanie, kto powinien mu wymienic telefon JA czy tez FIRMA
    >
    > Wymienic nie ma obowiazku nikt, chyba ze reklamuje z tyt. gwarancji i ze
    > tak stoi w dokumencie gwarancyjnym. Jesli 2xtak, to gwarant.

    Tzn. ja gwarancji zadnej nie udzielam, nie mam takiego zapisu w aukcji, (co
    chyba jest jakby umową ?).

    > > NOKIA (EWEN. SALON PLUSA) ? Na mojej aukcji bylo napisane "gwarancja
    > > producenta" Gdyby to byla moja gwarancja to owszem, ale ja nawet nie mam
    > > skad tego telefonu wziasc zeby mu wymienic, a druga sprawa nie mam
    serwisu
    > > wlasnego.
    >
    > Obawiam sie, ze jesli klient jest konsumentem i wpadnie na pomysl
    > reklamacji z tyt. niezgodnosci z umowa to bedziesz musial albo naprawic
    > albo wymienic albo odstapic od umowy (czyli zwrocic pieniadze). Jesli
    > reklamuje z tyt. gwarancji, to jw. czyli dokument gwarancyjny i gwarant.

    Tzn. z tyt. niezgodnosci z umowa - moze zglosic sie do mnie? Jedyna umowa to
    paragon ktory mu wydalem, acha i nawet teraz przypomina mi sie ze to nie
    bylo przez allegro, tam tylko widzial moja oferte.
    Natomiast towar reklamowal 2 razy na karte gwarancyjna z noki (tam sa
    wpisy).
    TEraz straszy mnie ze byl u rzecznika praw konsumenta i sadem.




  • 4. Data: 2006-10-16 07:49:04
    Temat: Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
    Od: "SOTB" <o...@p...was>

    >> reklamacji z tyt. niezgodnosci z umowa to bedziesz musial albo naprawic
    >> albo wymienic albo odstapic od umowy (czyli zwrocic pieniadze). Jesli
    >> reklamuje z tyt. gwarancji, to jw. czyli dokument gwarancyjny i gwarant.
    >
    > Tzn. z tyt. niezgodnosci z umowa - moze zglosic sie do mnie? Jedyna umowa
    > to

    Obawiam się, że tak.

    > paragon ktory mu wydalem, acha i nawet teraz przypomina mi sie ze to nie
    > bylo przez allegro, tam tylko widzial moja oferte.

    A to coś zmienia?

    > Natomiast towar reklamowal 2 razy na karte gwarancyjna z noki (tam sa
    > wpisy).

    Hmm, teraz nie wiem czy jak ktoś zdecydował się na skorzystanie z gwarancji,
    to może później domagać się naprawy z tyt. niezgodności z umową.

    SOTB



  • 5. Data: 2006-10-16 08:02:57
    Temat: Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.10.2006 dropsec <d...@i...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    >> Wymienic nie ma obowiazku nikt, chyba ze reklamuje z tyt. gwarancji i ze
    >> tak stoi w dokumencie gwarancyjnym. Jesli 2xtak, to gwarant.
    > Tzn. ja gwarancji zadnej nie udzielam, nie mam takiego zapisu w aukcji, (co
    > chyba jest jakby umową ?).

    No ale jakis gwarant jak rozumiem jest skoro zareklamowal nie u Ciebie?
    Watpie aby plus czy co to tam bylo przyjal w tej sytuacji z tyt.
    niezgodnosci :)

    >> Obawiam sie, ze jesli klient jest konsumentem i wpadnie na pomysl
    >> reklamacji z tyt. niezgodnosci z umowa to bedziesz musial albo naprawic
    >> albo wymienic albo odstapic od umowy (czyli zwrocic pieniadze). Jesli
    >> reklamuje z tyt. gwarancji, to jw. czyli dokument gwarancyjny i gwarant.
    > Tzn. z tyt. niezgodnosci z umowa - moze zglosic sie do mnie? Jedyna umowa to

    Jak najbardziej moze.

    > paragon ktory mu wydalem, acha i nawet teraz przypomina mi sie ze to nie
    > bylo przez allegro, tam tylko widzial moja oferte.
    > Natomiast towar reklamowal 2 razy na karte gwarancyjna z noki (tam sa
    > wpisy).

    Umowa sprzedazy. Reguluje ja Kodeks Cywilny i dalsze przepisy szczegolne
    (dla sprzedazy konsumenckiej)

    > TEraz straszy mnie ze byl u rzecznika praw konsumenta i sadem.

    Obawiam sie, ze moze. Twoim obowiazkiem jako sprzedawcy jest doprowadzic
    towar do stanu zgodnego z umowa (pogooglaj troche bo jest duzo ntt a mi
    sie nie chce wyjasniac rzeczy podstawowych, zacznij od stron Federacji
    Konsumentow) co mozesz zrobic na 2 wymienione wczesniej sposoby a jesli
    sie nie da to zwrot pieniedzy. Przy pierwszym podejsciu reklamacyjnym z
    tyt. niezgodnosci, mozesz pod pewnymi warunkami nie zgodzic sie na wymiane
    i zaproponowac naprawe, co Cie i tak jak rozumiem nie urzadza wiec jestes
    MZ troche w kropce. Ile minelo czasu od zakupu?

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2006-10-16 09:50:58
    Temat: Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    A ja mam pomysl taki ze nie zgadzam sie na zwrot kasy, moge mu to naprawic i
    zrobie tak ze zaniose sam to do serwisu nokii (bo i tak gwarancja jest wazna
    nadal od NOKI) i oddam mu naprawiona, tylko czy moze tak byc w kolko jesli
    okaze sie ze nie naprawili jej dobrze ?

    W sumie klient odbieral to osobiscie i sprawdzal telefon przy mnie. minelo 2
    m-ce.


    --
    TELEFONY KOMÓRKOWE - SKUP - SPRZEDAŻ - DOŁADOWANIA ON-LINE - www.getfon.pl

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:huqb04-oqu.ln1@ziutka.router...
    > Dnia 16.10.2006 dropsec <d...@i...pl> napisał/a:
    > > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości
    > >> Wymienic nie ma obowiazku nikt, chyba ze reklamuje z tyt. gwarancji i
    ze
    > >> tak stoi w dokumencie gwarancyjnym. Jesli 2xtak, to gwarant.
    > > Tzn. ja gwarancji zadnej nie udzielam, nie mam takiego zapisu w aukcji,
    (co
    > > chyba jest jakby umową ?).
    >
    > No ale jakis gwarant jak rozumiem jest skoro zareklamowal nie u Ciebie?
    > Watpie aby plus czy co to tam bylo przyjal w tej sytuacji z tyt.
    > niezgodnosci :)
    >
    > >> Obawiam sie, ze jesli klient jest konsumentem i wpadnie na pomysl
    > >> reklamacji z tyt. niezgodnosci z umowa to bedziesz musial albo naprawic
    > >> albo wymienic albo odstapic od umowy (czyli zwrocic pieniadze). Jesli
    > >> reklamuje z tyt. gwarancji, to jw. czyli dokument gwarancyjny i
    gwarant.
    > > Tzn. z tyt. niezgodnosci z umowa - moze zglosic sie do mnie? Jedyna
    umowa to
    >
    > Jak najbardziej moze.
    >
    > > paragon ktory mu wydalem, acha i nawet teraz przypomina mi sie ze to nie
    > > bylo przez allegro, tam tylko widzial moja oferte.
    > > Natomiast towar reklamowal 2 razy na karte gwarancyjna z noki (tam sa
    > > wpisy).
    >
    > Umowa sprzedazy. Reguluje ja Kodeks Cywilny i dalsze przepisy szczegolne
    > (dla sprzedazy konsumenckiej)
    >
    > > TEraz straszy mnie ze byl u rzecznika praw konsumenta i sadem.
    >
    > Obawiam sie, ze moze. Twoim obowiazkiem jako sprzedawcy jest doprowadzic
    > towar do stanu zgodnego z umowa (pogooglaj troche bo jest duzo ntt a mi
    > sie nie chce wyjasniac rzeczy podstawowych, zacznij od stron Federacji
    > Konsumentow) co mozesz zrobic na 2 wymienione wczesniej sposoby a jesli
    > sie nie da to zwrot pieniedzy. Przy pierwszym podejsciu reklamacyjnym z
    > tyt. niezgodnosci, mozesz pod pewnymi warunkami nie zgodzic sie na wymiane
    > i zaproponowac naprawe, co Cie i tak jak rozumiem nie urzadza wiec jestes
    > MZ troche w kropce. Ile minelo czasu od zakupu?
    >
    > --
    > Marcin



  • 7. Data: 2006-10-16 10:00:56
    Temat: Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 16 Oct 2006 11:50:58 +0200, dropsec napisał(a):

    > W sumie klient odbieral to osobiscie i sprawdzal telefon przy mnie. minelo 2
    > m-ce.

    Klient musiałby jakoś udowodnić że wada istniała już w momencie wydania mu
    towaru, o czym nikt tutaj nie pisze...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 8. Data: 2006-10-16 10:19:17
    Temat: Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>


    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:17afmtvalqm0w.6rma3l6lloye.dlg@40tude.net...

    > Klient musiałby jakoś udowodnić że wada istniała już w momencie wydania mu
    > towaru, o czym nikt tutaj nie pisze...

    Bo udowodnic musi po 6 mcach.

    Angie



  • 9. Data: 2006-10-16 10:36:17
    Temat: Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.10.2006 dropsec <d...@i...pl> napisał/a:
    > A ja mam pomysl taki ze nie zgadzam sie na zwrot kasy, moge mu to naprawic i
    > zrobie tak ze zaniose sam to do serwisu nokii (bo i tak gwarancja jest wazna

    Tak, pomysł dobry. A teraz opowiedz, jak zmusisz klienta do wydania Tobie
    dokumentu gwarancyjnego i dowodu zakupu, jeśli z jakiś powodów będzie
    wymagany.

    > nadal od NOKI) i oddam mu naprawiona, tylko czy moze tak byc w kolko jesli
    > okaze sie ze nie naprawili jej dobrze ?

    Może być tak w kółko i co gorsza, masz tu mniejsze pole do popisu niż
    konsument.

    > W sumie klient odbieral to osobiscie i sprawdzal telefon przy mnie. minelo 2
    > m-ce.

    Nie istotne.

    PS. Odpowiadaj POD cytatem, bo Cię wszyscy znielubią.

    --
    Marcin


  • 10. Data: 2006-10-16 13:24:32
    Temat: Re: Prawo konsumenckie-kto ma wymienic towar?
    Od: "SOTB" <o...@p...was>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:1u3c04-2iv.ln1@ziutka.router...
    > Dnia 16.10.2006 dropsec <d...@i...pl> napisał/a:
    >> A ja mam pomysl taki ze nie zgadzam sie na zwrot kasy, moge mu to
    >> naprawic i
    >> zrobie tak ze zaniose sam to do serwisu nokii (bo i tak gwarancja jest
    >> wazna
    >
    > Tak, pomysł dobry. A teraz opowiedz, jak zmusisz klienta do wydania Tobie
    > dokumentu gwarancyjnego i dowodu zakupu, jeśli z jakiś powodów będzie
    > wymagany.

    Przecież klient musi dostarczyć kartę gwarancyjną razem z telefonem.



strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1