  • 71. Data: 2024-01-11 16:52:33
    Temat: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.01.2024 o 15:02, J.F pisze:

    > Takie pomysły już krążą, i wcale nie muszą być głupie, bo stan
    > zdrowia, w tym mentalnego się przecież zmienia.

    ...a prawo nie działa wstecz :-)

    > Oczywiscie

    > Teraz w ***, a jak cie senior przejedzie/wjedzie, to mozesz zmienić
    > zdanie :-)

    Zdanie w ogóle można zmieniać jak chorągiewka na wietrze a prawo powinno
    być na lata.

  • 72. Data: 2024-01-11 17:01:27
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.01.2024 o 13:10, Monika Głowacka pisze:

    > Czy jeśli ktoś ma stare banknoty to może je wymienić na nowe?
    > Opowiadali mi, że w 1995 roku był okres, kiedy w obiegu były nowe i
    > stare, ale stare jak trafiły do banku, to bank nie mógł ich puszczać
    > dalej w obieg.
    > W banku otrzymywało się tylko nowe.

    Już nie można.

  • 73. Data: 2024-01-11 17:05:57
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 11.01.2024 o 16:26, J.F pisze:

    > A oprócz dużej awarii, może sie zdarzyć i malutka - nie mamy pana PJ
    > w systemie i co pan nam zrobi?
    > Dowodu osobistego, konta w ZUS, konta w banku ...

    Tak, tak, wiem.
    Paaaanie... trzeba się naumieć ognisko patykami rozpalać, bo jak prundu
    braknie to dopiero zobaczycie!

    Wszyscy wiedzą, że mamy chujową infrastrukturę energetyczną, ale ostatni
    brak prądu pamiętam z czasów przed 1989. Czyli z tej złej komuny, gdy
    państwo było w ruinie. Może kilka razy się zdarzyło.
    I to nie z powodów kataklizmu, tylko jakiś tam stopień zasilania (czy
    jakoś tak to szło). I na tyle byli uprzejmi, że przed właściwym
    wyłączeniem było "ostrzeżenie" - wyłączali na chwilę, po czym włączali
    żeby obywatele mieli czas na wyciągnięcie świeczek i dopiero po kilku
    minutach wyłączali na dłużej.
    A ile końców świata przeżyłem, to nawet nie chce mi się liczyć.

    Jak faktycznie prądu zabraknie na amen, to zapewniam cię, że brak
    możliwości pisania na newsy będzie dla ludzi najmniejszym problemem.

    > I nie będzie stówki za nowe PJ, tylko pare stówek za badania
    > lekarskie.

    Ale nadążasz, że temat jest o wymianie bezterminowych?
    Przy bezterminowych nie trzeba robić badań.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 74. Data: 2024-01-11 17:32:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 11.01.2024 o 16:52, io pisze:

    > ...a prawo nie działa wstecz :-)

    Oczywiście. W wieku 99lat nadal będziesz miał prawo zachowywać się jak
    20latek.
    I nikt ci tego prawa nie odbierze.
    Ale czy dasz radę?

    > Zdanie w ogóle można zmieniać jak chorągiewka na wietrze a prawo powinno
    > być na lata.

    No i jest. Nikt ci nie broni odmłodnieć i znowu być sprawnym i
    niezagrażającym innym ludziom kierowcą.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 75. Data: 2024-01-11 17:59:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 17:05:57 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    > brak prądu pamiętam z czasów przed 1989. Czyli z tej złej komuny, gdy
    > państwo było w ruinie. Może kilka razy się zdarzyło.

    No, u mnie moze troche czesciej, ale ogólnie - prąd jest.
    Co nie znaczy, ze zawsze i wszędzie będzie ..

    > I to nie z powodów kataklizmu, tylko jakiś tam stopień zasilania (czy
    > jakoś tak to szło). I na tyle byli uprzejmi, że przed właściwym

    Ale często z powodu kataklizmu wlasnie - np zima przyszła i spadł
    snieg :-)

> [...]
    >
    > Jak faktycznie prądu zabraknie na amen, to zapewniam cię, że brak
    > możliwości pisania na newsy będzie dla ludzi najmniejszym problemem.

    Jak popatrzysz na jakies reportaże z obozów dla uchodźców - to
    gniazdka do ładowania telefonów stanowią tam bardzo ważną częsc.

    Ale co sie dziwić - takie czasy, mamy te telefony i używamy.

    Gdyby tak jednak np Rosja weszła z nami w wojnę, i zniszczyła sporą
    cześc energetyki ... to będzie system działał, czy słuzby będą mialy
    problem ze sprawdzeniem obywatel czy szpieg ? :-)

    > Ale nadążasz, że temat jest o wymianie bezterminowych?
    > Przy bezterminowych nie trzeba robić badań.

    Na razie :-P

    No bo czemu nie sprawdzic przy okazji, czy nadal nadaje się na
    kierowcę ?

    Ba - przepisy się zmieniają, pamięc zawodzi,
    to może by tak kontrolny egzamin co 10 lat? :-)

    J.

  • 76. Data: 2024-01-11 18:00:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 16:52:33 +0100, io wrote:

    > ...a prawo nie działa wstecz :-)

    Ale sie nie uniewazni PJ wstecznie, tylko na przysżłość :-)

    Ale dożywotnio, czy np na 10 lat ?

    J.

  • 77. Data: 2024-01-11 18:08:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.01.2024 o 15:56, Kviat pisze:

> [...]
    > przedcyfrowej.
    > Lepszy, aktualny, papier w ręku, niż gołąb na dachu :)
    > Brak 100% zaufania do danych cyfrowych, dmuchanie na zimne, albo coś w
    > tym stylu.
    > No i to, że różne państwa są na innych etapach w tym zakresie, a jakoś
    > przemieszczać się trzeba.
    >
    > Z drugiej strony, jakiś cyberatak paraliżujący/kasujący systemy
    > informatyczne państwa i obywatel zostaje bez prawa jazdy, bo... prawo
    > jazdy tylko w systemie.
    > Mało prawdopodobne, ale chyba nie niemożliwe.

    "Cyfrowość" to nie to samo co "tylko w systemie". Można mieć
    poświadczenie cyfrowe w pliku, który da się przenosić.

> [...]
    > zachodzie mogą tylko pomarzyć (nawet naszego mObywatela na zachodzie
    > mogą nam zazdrościć). Owszem, braki w dostępie do internetu są jakimś
    > tam utrudnieniem, ale konkluzja była taka, że nawet wypalenie całego
    > państwa łącznie z kilkumetrową warstwą gleby nie załatwiłoby sprawy, bo
    > tego nie organizują debile (tak jak w przypadku Ukrainy - Polska
    > stworzyła im datacenter poza granicami Ukrainy i nie wiadomo gdzie).
    > Tego typu ośrodki są zabezpieczane lepiej niż najlepsze schrony
    > przeciwatomowe i na bank mirrory "leżą" w różnych miejscach i to nie

    Do tego nie trzeba zabezpieczenia fizycznego tylko kryptografię, np w
    blockchain.

    > No właśnie. Ludzie mają różne potrzeby, a ci którzy płaczą "a na cholerę
    > mi to, kto by tam chciał jechać do tych złych Niemców, itp." w ogóle nie
    > biorą pod uwagę, że ktoś może mieć inne potrzeby niż on. Jak widać nawet
    > taki urzędnik.
    >
    > Jak pisałem wyżej, byłbym raczej za tym - potrzebujesz, to bierzesz, nie
    > potrzebujesz, to nie, aktualny dowód osobisty i cyfrowe prawko
    > wystarczy. Potrzebują nowego zdjęcia? Dane się nie zmieniły? Zanosisz
    > aktualne i po sprawie. Chcesz plastik do ręki, to bierz.

    Plastik to nośnik.

    > Ja oczywiście rozumiem obiekcje co do sposobu wprowadzania tych zmian,
    > ale problem polega na tym, że płaczki nie przypieprzają się do tego
    > merytorycznie, tylko wpadają w histerię, że rzekomo ktoś im chce zabrać
    > nabyte uprawnienia.
    >
    > Z jednej strony chcieliby żeby państwo sprawnie radziło sobie z
    > nielegalnymi imigrantami, ...żeby nie mogli się ukrywać na lewych
    > dokumentach,

    A czym oni się różnią od twojego sąsiada? Że później osiedlić się chcą?

  • 78. Data: 2024-01-11 18:10:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.01.2024 o 17:05, Kviat pisze:
    > W dniu 11.01.2024 o 16:26, J.F pisze:

    > Jak faktycznie prądu zabraknie na amen, to zapewniam cię, że brak
    > możliwości pisania na newsy będzie dla ludzi najmniejszym problemem.

    Całkiem nie zabraknie przy tylu panelach PV.

  • 79. Data: 2024-01-11 18:13:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 18:10:57 +0100, io wrote:

    > Całkiem nie zabraknie przy tylu panelach PV.

    A w nocy? :-)

    Wiele falowników od PV nie ma możliwosci pracy po odłączeniu od sieci.

    J.

  • 80. Data: 2024-01-11 18:17:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.01.2024 o 17:32, Kviat pisze:

    > No i jest. Nikt ci nie broni odmłodnieć i znowu być sprawnym i
    > niezagrażającym innym ludziom kierowcą.

    Znowu pieprzysz bzdury. Stan zdrowia umożliwia odbieranie uprawnień, ale
    nie wiek. I jak będziesz chciał to zmienić to sobie zmieniaj, ale
    tamtego nie ruszaj. Takie są zasady prawa.