  • 81. Data: 2024-01-11 18:19:24
    Temat: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.01.2024 o 17:59, J.F pisze:

    > Na razie :-P
    >
    > No bo czemu nie sprawdzic przy okazji, czy nadal nadaje się na
    > kierowcę ?
    >
    > Ba - przepisy się zmieniają, pamięc zawodzi,
    > to może by tak kontrolny egzamin co 10 lat? :-)

    No można, dla tych co dzisiaj uprawnienia zdobywają. Oni się pewnie będą
    bardziej przed tym bronić niż dzisiejszy seniorzy.

  • 82. Data: 2024-01-11 18:27:42
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.01.2024 o 18:00, J.F pisze:

    > Ale sie nie uniewazni PJ wstecznie, tylko na przysżłość :-)

    Więc ze względu na stan zdrowia da się "uniewważnić".

    > Ale dożywotnio, czy np na 10 lat ?

    Problem ze zmianą prawa jest taki, że trzeba odwoływać się do przepisów
    z różnych okresów.

  • 83. Data: 2024-01-11 19:26:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 11.01.2024 o 18:08, io pisze:

    > Do tego nie trzeba zabezpieczenia fizycznego tylko kryptografię, np w
    > blockchain.

    Bez zabezpieczenia fizycznego, to tego twojego zakryptowionego
    blockchaina byle gówniarz skasuje prostym sikiem na płytę główną.

    Jestem pewien, że nawet ktoś taki jak ty pilnuje, żeby swojego smyrofona
    ze zdjęciami kotków zbyt często na ziemię nie upuszczać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 84. Data: 2024-01-11 19:40:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 11.01.2024 o 18:17, io pisze:

    > Stan zdrowia umożliwia odbieranie uprawnień, ale
    > nie wiek.

    Po 40tce jak się budzisz i cię nic nie boli, to znaczy, że nie żyjesz.

    Więc o co ten hałas? Przynosisz od lekarza zaświadczenie, że nie jesteś
    ślepy, masz tymczasową pamięć dłuższą niż czas potrzebny na zmianę
    świateł, że nie jesteś Napoleonem i nikt ci prawa do jeżdżenia po
    publicznych drogach nie zabierze.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 85. Data: 2024-01-11 22:36:24
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.01.2024 o 19:40, Kviat pisze:

> [...]
    > ślepy, masz tymczasową pamięć dłuższą niż czas potrzebny na zmianę
    > świateł, że nie jesteś Napoleonem i nikt ci prawa do jeżdżenia po

    Skończ pieprzyć.

  • 86. Data: 2024-01-11 22:46:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.01.2024 o 18:13, J.F pisze:

    > A w nocy? :-)

    W nocy śpimy albo piszemy na niusy :-)

    > Wiele falowników od PV nie ma możliwosci pracy po odłączeniu od sieci.

    Można je odłączyć od takich falowników i podłączyć do lampki,
    akumulatora czy komórki i dalej pisać na niusy :-)

  • 87. Data: 2024-01-12 00:01:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale łączność musisz mieć dobrą.
    >
    > I ciagle moze się okazać, że jednak nie masz kontroli - np przyjdzie
    > policja w tym innym państwie i wyłączy :-)

    Przy papierowych też musisz mieć łączność, no chyba, że targasz ze sobą
    grafologa i specjalistę od fałszowania dokumentów. Przy obecnym stanie
    techniki/technologii, ani szeregowy urzędnik, ani patrol policji nie
    stwierdzi tak łatwo czy dokument jest prawdziwy.

    Zmiana de facto jest taka, że uwierzytelnienie przeszło na samego
    obywatela, albo inaczej, przestało być wymagane. Potrzeba centralnej
    weryfikacji tego czy tamtego jest z nami od pewnie 2-3 pokoleń. Taki
    papier to była często de facto szykana. Było w systemie widać, że masz
    uprawnienia, a dostawałeś mandat za brak PJ.

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2024-01-12 11:46:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.01.2024 o 10:32, Wiesiaczek pisze:

    > Co to znaczy "niestety"?
    >
    > Albo do kurwy nędzy przestrzega się w tym burdelu konstytucji albo nie!

    Prawo nie działa wstecz o ile prawo nie stanowi inaczej... Przerabiałem.
    Wygrałem ale nie z tego argumentu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2024-01-12 19:37:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 19:40:08 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    > ślepy, masz tymczasową pamięć dłuższą niż czas potrzebny na zmianę
    > świateł, że nie jesteś Napoleonem i nikt ci prawa do jeżdżenia po

    W zasadzie tak, tylko:
    -koszt ... dokładne badania kosztują :-)

    -po 10 latach to pewie zapomnisz, a tu jakas kontrola czy wypadek,
    i wielkim przestępcą jesteś, bo bez PJ jeździsz.

    -a w zasadzie czemu co 10 lat? Bezpieczenstwo ważne, to co 5 lat,
    a moze co 3, a moze co roku :-)

    J.

  • 90. Data: 2024-01-12 19:41:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 18:27:42 +0100, io wrote:

    > Więc ze względu na stan zdrowia da się "uniewważnić".

    No ale tu nie chodzi o unieważnienie z powodu stanu zdrowia,
    tylko "bo tak".

    Było PJ ważne bezterminowo, a teraz ogłaszamy, ze jest ważne tylko do
    2028 ... mamy działanie wstecz, czy wcale nie, czy umiarkowane ?

    J.