    From: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Prawo do zwrotu zakupionego towaru?
    Date: Sat, 09 Aug 2003 17:41:43 +0200

    Sekret wrote:
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@s...art.pl> napisał w wiadomości
    > do zwrotu tego towaru?
    > Niekoniecznie...
    > Nie zawsze musisz dogadywać się WCZEŚNIEJ ze sprzedawcą. W tej chwili jest
    > to określane 'dobra wola' sprzedawcy , by przyjąć towar nawet bez
    > wcześniejszego ustalania. Są to rzadkie przypadki, ale jednak mają miejsce -
    > spróbować zawsze warto.

    Owszem, koniecznie. Posiadanie prawa do czegoś implikuje również prawo
    do żądania wykonania tego czegoś. Pytanie było jednoznaczne "czy (...)
    mam prawo do zwrotu". Prawo do zwrotu masz w podanych przypadkach. W
    opisywanej przez Ciebie sytuacji masz jedynie prawo do poproszenia o
    przyjęcie towaru, jednak nie do zwrotu. Od dobrej woli sprzedawcy
    uzależnione jest to, czy zgodzi się. Więc, de facto, nie masz prawa do
    zwrotu, do czasu uzyskania potencjalnej zgody.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński