  • 31. Data: 2008-11-19 20:10:04
    Temat: Re: Prawo do prywatności filmy na youtube
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gg1lrh$usc$01$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > Ja nie jestem prawnikiem, haaahaaa...
    > W krajach , w ktorych kultura prawna jest na wyzszym poziomie, niejawne
    > nagrywanie rozmow jest nielegalne.
    Już nie będę wnikał i żądał wymieniania.
    Wyższym poziomie? Może po prostu maja inne uregulowania.
    W każdym razie u nas rejestracja własnych rozmów bez powiadamiania
    pozostałych uczestników rozmowy jest legalna.

    > Ty, jako Prawnik powinienes z tego wyciagnac wnioski...
    Jaki prawnik, jaki prawnik, amator jestem zwyczajny.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2008-11-20 09:15:38
    Temat: Re: Doprecyzowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Nov 2008, Wojtek wrote:

    > Nie mam pojęcia jak to zakwalifikować. Raczej przyszli do mnie jako oficjalni
    > kaznodzieje kościoła coś chyba podobnego do działalności misjonarskiej.

    W sumie moje pytanie było skierowane do bezpośrednich przedpiśców: jest
    takie pojęcie jak "osoba publiczna".
    I obejmuje ono m.in. "zasięg" normalnego publicznego występowania danej
    osoby, na pewno nie jest niczym dziwnym że np. prezydent miasta musi się
    liczyć że jest "publiczny" w skali województwa.
    Ale ktoś występujący w skali dzielnicy wcale nie jest "publiczny" w skali
    kraju, więc rozpowszechnianie jego wizerunku (bez zgodu) na ogólnokrajowym
    forum/gazecie/telewizji mogłoby być naruszeniem prawa.
    Pic w tym, że skoro rozpoznanie jest możliwe *wyłacznie* przez osoby,
    które *wiedzą* kto to jest, a chodzi o zakres występowania publicznego,
    to widzę pewien problem z zarzutem przekroczenia granic odnoszenie się
    do danej osoby jako "publicznej".
    A tak zrozumiałem tezę o pozwie za naruszenie dóbr osobistych.
    Choć przyznaję, że rozważanie raczej dotyczy ochrony wizerunku.
    Może przedpiścy powiedzą - *jakie* dobra (a raczej naruszenie jakich
    dóbr) mają na myśli?

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2008-11-20 09:40:26
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 19 Nov 2008 19:27:55 +0100, e-zop napisał(a):

    > W krajach , w ktorych kultura prawna jest na wyzszym poziomie, niejawne
    > nagrywanie rozmow jest nielegalne.

    Arabia Saudyjska? Jemen? Nikaragua? ;-)

    Henry

  • 34. Data: 2008-11-21 01:19:29
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    e-zop wrote:
    > Co nie zmienia faktu, że podsłuch klientów i pracowników w świetle prawa
    > (bez ich wiedzy) a tym samym zgody jest nielegalny.

    Pytanie, czy wiesz dlaczego i - co ważniejsze - w jakich sytuacjach (bo
    w rzeczywistości - w niewielu). Bo jeśli nie - nie powinieneś się
    wypowiadać tak autorytarnie o sprawach, które są dozwolone, a które nie
    w polskim prawie. Otóż jest tak, że co nie jest zabronione - jest
    dozwolone, więc jeśli twierdzisz, że coś jest zakazane, musisz podać
    podstawę prawną takiego twierdzenia. I nie pomogą tutaj:
    - dowód przez mus wynikający z odwołania się do moralności ("Co jest
    niemoralne, musi być nielegalne"),
    - dowód przez odwołanie się do niedziałania rozmówcy ("Ty byś nigdy tak
    nie postąpił"),
    - dowód kulturalny ("Takie zachowanie jest wysoce niekulturalne")
    - dowód przez odwołanie się do innych krajów ("W innych krajach takie
    coś jest nielegalne")
    - ani nawet dowód odwołujący się do współczucia dyskutantów ("Błagam
    was, musicie uznać nielegalność takiego zachowania")

    Nie da rady, potrzebna podstawa prawna.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 35. Data: 2008-11-21 16:39:51
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:u6m6fqk5kzkn.1vn5tq5ie7geg$.dlg@40tude.net...

    > Arabia Saudyjska? Jemen? Nikaragua? ;-)
    >
    > Henry

    Niemcy

  • 36. Data: 2008-11-21 16:41:27
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:gg52bg$a3$1@news.onet.pl...

> [...]
    > - ani nawet dowód odwołujący się do współczucia dyskutantów ("Błagam
    > was, musicie uznać nielegalność takiego zachowania")

    Generalnie masz racje, ale roche zamieszania tez sie przydaje.

  • 37. Data: 2008-11-21 17:08:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gg6obu$5lv$03$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > Generalnie masz racje, ale roche zamieszania tez sie przydaje.
    Komu i do czego?
    Do czego może się komuś przydać lama wypisująca bzdury?

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2008-11-21 17:09:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gg6o8u$oil$01$1@news.t-online.com e-zop
    <e...@o...pl> pisze:

    > Niemcy
    Dowód poproszę.

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2008-11-25 14:29:39
    Od: "d...@k...chip.pl" <d...@k...chip.pl>

    Czyli wszystkie kamery umieszczone w miejscach publicznych i pokazujące
    obraz w internecie są nielegalne?

  • 40. Data: 2008-11-26 21:40:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    <d...@k...chip.pl> wrote in message news:ggh1vq$jc0$1@news.onet.pl...
    > Czyli wszystkie kamery umieszczone w miejscach publicznych i pokazujące
    > obraz w internecie są nielegalne?

    Sądzę, że z punktu widzenia prawa karnego są legalne, bo nikt nie uzyskuje
    informacji dla niego nieprzeznaczonej. Taką informacją byłoby np. zachowanie
    osoby w jego prywtnym domu, ale nie na ulicy, gdzie każdy może na niego
    patrzeć.
    Aczkolwiek zastanawiam się jeszcze nad wizerunkiem osoby, który jest
    chroniony jako dobro osobiste, wykorzystywanie jego bez wiedzy jest
    zabronione. Aczkoliwek jeśli człowiek jest tylko jakimś tam mało znaczącym
    elementem tła to nie ma problemu, gorzej jak kamera np. przekazuje jakiś
    obraz z bliska typu portret.