  • 1. Data: 2008-05-14 09:54:58
    Temat: Prawo autorskie - posiadam kasetę, czy mogę zrobić kopię z CD
    Od: " Wrockanin" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam ponownie

    Mam takie może nietypowe pytanie. Posiadam całą szufladę oryginalnych kaset. Z
    tego co wiem obowiązujące przepisy są dosyć rozsądne jeśli chodzi o osobiste
    wykorzystanie nagrania (tzn. wykonywanie kopii dla siebie, np. na mp3). Na
    logikę to kupując te kasety kupiłem prawo do wykorzystywania utworu (np. do
    słuchania) więc jeśli mogę zrobić kopię tego utworu aby go słuchać na mp3, to
    czy mogę zrobić (dla lepszej jakości) kopię tego utworu z nie mojej płyty CD
    (np. znajomego) zamiast z kasety?

  • 2. Data: 2008-05-14 10:01:06
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 14 Maj, 11:54, " Wrockanin" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > czy mogę zrobić (dla lepszej jakości) kopię tego utworu z nie mojej płyty CD
    > (np. znajomego) zamiast z kasety?

    Mozesz zrobic i kasety nie maja tu nic do rzeczy. Tylko mozecie
    korzystac jednoczesnie tylko z jednego egzemplarza.

  • 3. Data: 2008-05-14 10:24:22
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

> [...]

    Mozesz zrobic i kasety nie maja tu nic do rzeczy. Tylko mozecie
    korzystac jednoczesnie tylko z jednego egzemplarza.

    A niby dlaczego ? To nie jest ani program komputewrowy ani projekt
    architektoniczny. Wiec podaj podstawę prawną dla tego "jednego egzemplarza"

    Kasete swobodnie możesz sobie skopipowac na CD, a jak koledze albo wójkowi
    się podoba to mozesz im nawet to pożyczyć.

    A.

  • 4. Data: 2008-05-14 11:23:38
    Temat: Re: Prawo autorskie - posiadam kasetę, czy mogę zrobić kopię z C
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

    Arek Margraf <m...@W...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Kasete swobodnie możesz sobie skopipowac na CD, a jak koledze albo wójkowi
    > się podoba to mozesz im nawet to pożyczyć.

    Ale mi chodzi o trochę inną sytuację. Przegranie utworu od kogoś (obcego czy
    nie) z CD na moje mp3 (podczas gdy on używa swojego CD normalnie) jest
    złamaniem prawa, ale ... czy jest to nadal złamanie prawa, gdy ja posiadam
    oryginalną kasetę z tym utworem. Przegrywam z czyjegoś CD miast swojej kasety
    tylko dlatego, że mp3 zrobione z CD będzie mieć lepszą jakość i mniej z tym
    zachodu. Nie mam CD z utworem, ale mam kasetę. Mam nadzieję, że doprecyzowałem ;-)

  • 5. Data: 2008-05-14 15:53:00
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 14 May 2008 12:24:22 +0200, Arek Margraf napisał(a):

    > A niby dlaczego ?

    Bo ustawa pozwala korzystac w ramach dozwolonego uzytku osobistego z
    _pojedynczego_ egzemplarza utworu.

    --
    KRZYZAK

  • 6. Data: 2008-05-15 14:47:21
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 14 May 2008 17:53:00 +0200, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Bo ustawa pozwala korzystac w ramach dozwolonego uzytku osobistego z
    > _pojedynczego_ egzemplarza utworu.

    Przeczytaj jeszcze raz - z _pojedynczych_.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 7. Data: 2008-05-16 06:57:23
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 15 May 2008 16:47:21 +0200, Jan Bartnik napisał(a):

    > Przeczytaj jeszcze raz - z _pojedynczych_.

    Pisalem z pamieci. Moze byc pojedynczych, zadna roznica.

    --
    KRZYZAK

  • 8. Data: 2008-05-16 09:35:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.05.2008 Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl> napisał/a:

    > Pisalem z pamieci. Moze byc pojedynczych, zadna roznica.

    To idzie tak:
    "Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych
    egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w
    szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego."

    Nawet jeśli przyjąć, że sam z sobą pozostajesz w związku osobistym, to
    nijak z tego krąg osób nie wyjdzie. Poza tym korzystanie z utworu żadko
    oznacza jego kopiowanie.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2008-05-22 08:41:16
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Fri, 16 May 2008 08:57:23 +0200, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Pisalem z pamieci. Moze byc pojedynczych, zadna roznica.

    Roznica chociazby taka, ze w pierwszym przypadku na cala grupe znajomych
    mozecie miec pojedynczy egzemplarz, a w drugim kazdy moglby miec jeden
    swoj.

    Skoro ktos napisal "pojedynczych", gdy naturalnym wydaje sie uzycie liczby
    pojedynczej, musialo miec to jakies uzasadnienie - a przynajmniej trzeba
    domniemywac, ze tak bylo.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2008-05-26 12:22:42
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

    Wrockanin <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > czy mogę zrobić (dla lepszej jakości) kopię tego utworu z nie mojej płyty CD

    OK. Już wiem, że mogę posiadać 1 kopię. No to doprecyzuję pytanie. Czy ta
    jedna kopia utworu może być z nie mojego CD, jeśli posiadam kasetę z danym
    utworem. Mam jedną kopię utworu, który mam prawo legalnie odtwarzać sobie,
    znajomym, itp. IMHO jest to legalna kopia.