    From: "John Doe" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo autorskie - jak odzyskac kase od b. pracodawcy
    Date: Tue, 6 Jan 2004 09:35:53 +0100

    Witam,

    Mam taki problem - pracowalem do stycznia 2003 w pewnej gminie. Umowa o
    pracę NIE PRZEWIDYWALA obowiazku tworzenia (zwykle papierkowe zadania).
    Dostalem propozycje przygotowania materiałów do konkursu "Manager Oświaty
    2002".
    Wymyslilem prezentacje multimedialna, film dokumentalny.

    Do prezentacji mult opracowalem stronę tytułową, teksty, czesc zdjec
    zrobilem (aparatem fot. należacym do gminy),
    uklad logiczny, zrobilem etykietke na plytke. czesc graficzna na umowe
    zrobila moja znajoma informatyk (za 500 zl!)

    Do filmu dokumentalnego scenariusz, nagranie tekstu mowionego (moj glos).
    Krecil zatrudniony czlowiek.

    Wiekszosc z tego wykonywalem po godzinach (nie mieli software i hardware do
    nagrywania).

    Tydzien po osobistym zgloszeniu materialow burmistrz podziekowal mi za
    wspolprace (sic!).

    Gmina dostala I miejsce w tym konkursie (maj 2003)- 70 tys. zl wyposazenia
    szkoly w komputery.

    Oczywiscie nikt mnie oficjalnie nie poinformowal o tym fakcie, ani nie
    podziekowal (o dod. pieniadzach nie wspominajac).

    Zwrocilem sie w grudniu z prosba o wyplate 3 tys. zl w zamian za przekazanie
    praw autorskich do wspomnianych dziel.

    Odpowiedz byla zenujaca, raczej polubownie nie otrzymam tych pieniedzy.

    PYTANIE :)))

    Czy moge z ta sprawa zwrocic sie do sadu pracy?
    Czy jest jakas inna instytucja, dzieki ktorej moge zaoszczedzic na kosztach
    procesu??

    Z gory dzieki za wszelka pomoc :)))