  • Data: 2005-01-03 15:21:10
    Temat: Prawo a www i podlinkowywanie obrazkow
    Od: "tomekk" <k...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Googlalem w tej sprawie ale nic mi sie nie udalo znalezc...
    Moze Wy poradzicie.
    Interesuje mnie rzecz nastepujaca:
    Mam strone internetowa, gdzie podaje sporo linkow do przeroznych stron.
    Niektore linki prowadza bezposrednio do konkretnych plikow - w tym wypadku
    zdjec czy ilustracji.
    Linki prezentowane sa w formie pomniejszonego obrazka - tak jak to ma
    miejsce w wyszukiwarkach typu google...
    Wyglada to tak, ze na stronie jest miniaturka, obok niej jej dokladny adres,
    po kliknieciu tej miniaturki otwiera sie okienko, gdzie owa bitmapa
    prezentowana jest w pelnej krasie - tzn oryginalnej wielkosci.
    Pliki nie sa kopiowane na serwer mojej strony a jedynie linkowane do niej z
    zewnatrz - dokladnie tak jak to ma miejsce w google.
    Tresc strony jest jak najbardziej zgodna z prawem.
    Chcialbym sie upewnic, czy nie lamie jakiegos paragrafu?
    A - i jeszcze jedna sprawa - gdybym pomniejszone miniaturki tych linkowanych
    zdjec zdecydowal sie ze wzgledow praktycznych umiescic na moim serwerze -
    oczywiscie bylyby one znacznie mniejsze od oryginalow albo bylyby ich
    niewielkimi fragmentami, czy musze miec na to koniecznie zgode wlascicieli
    praw do nich?
    Pytam, bo czesto chozi o bardzo egzotyczne miejsca na ziemi i czestokroc
    mogloby to byc utrudnione...
    Mimo tego nie chcialbym w zadnym obszarze lamac polskiego prawa.
    Pozdrawiam i dzieki za wskazowki...
    tomekk

    ps. Moze znacie jakies ciekawe miejsca gdzie moge na takie tematy poczytac?