  • Data: 2004-11-26 22:35:24
    Temat: Prawo Telekomunikacyjne
    Od: "jk" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chciałem pożegnać się z Plusem 13.10.2004. Niestety, w świetle umowy mają
    miesiąc na rozwiązanie umowy i tak ostateczne pożegnanie miało nastąpić
    dopiero 12 listopada. Już w listopadzie otrzymałem kolejny rachunek do
    zapłaty, w którym widniał abonament (płatny z góry) na cały listopad a
    płatności miałbym dokonać 17 listpoada. W związku z tym 14 listopadat (czyli
    2 dni po zakończeniu umowy) zadzowniłem do BOK-u i poprosiłem o anulowanie
    takiego rachunku i wystawienie rachunku opiewającego na dokładna kwotę jaką
    miałbym zapłacić po wygaśnięciu umowy. Pani namietnie tłumaczyła mi, że i
    tak muszę zapłacić za abonament za okres do końca listopada (mimo, że od 13
    listopada nie wiąże mnie z Plusem żadan umowa) i o ile bedzie nadpłata to
    oni mi ją zwrócą. Przyjęła jednak ostatecznie moją reklamację i dzisiaj
    dostałem odmowę, w której powołują się na §12 ust3. ich regulaminu:

    " Opłata abonamentowa jest pobierana z góry co miesiąc, z wyjątkiem
    pierwszego miesiąca trwania umowy. Abonenci w pierwszym otrzymanym rachunku
    telefonicznym obciążeni zostaną opłatą abonamentową za pierwszy okres
    rozliczeniowy proporcjonalnie do czasu korzystania z usług POLKOMTEL w tym
    miesiącu, tj. od dnia rozpoczęcia świadczenia usług do ostatniego dnia
    okresu rozliczeniowego oraz za miesiąc następny. Wszystkie następne rachunki
    telefoniczne zawierać będą miesięczną opłatę abonamentową płatną z góry. "

    Wg. mnie regulamin dotyczy jedynie okresu obowiązywania umowy i Plus nie ma
    prawa żądać forsy za usługi, których nigdy nie bedzie świadczył (tj
    abonament od 13 do końca listopada) z mozliwością późniejszej korekty. W
    momencie, kiedy wystawiał listopadową fakturę Plus dokładnie wiedział ile
    bedzie wynosił abonament (12/30 stawki miesięcnej) ale i tak zażądał całej.

    Czy spotkaliście jakieś sensowne rozwiązanie takiej sytuacji?
    JK