eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo Telekomunikacyjne › Prawo Telekomunikacyjne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.p
    l!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "jk" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo Telekomunikacyjne
    Date: Fri, 26 Nov 2004 23:35:24 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 31
    Message-ID: <co8b80$9fu$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: bf226.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1101508672 9726 80.53.189.226 (26 Nov 2004 22:37:52 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Nov 2004 22:37:52 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:258409
    [ ukryj nagłówki ]

    Chciałem pożegnać się z Plusem 13.10.2004. Niestety, w świetle umowy mają
    miesiąc na rozwiązanie umowy i tak ostateczne pożegnanie miało nastąpić
    dopiero 12 listopada. Już w listopadzie otrzymałem kolejny rachunek do
    zapłaty, w którym widniał abonament (płatny z góry) na cały listopad a
    płatności miałbym dokonać 17 listpoada. W związku z tym 14 listopadat (czyli
    2 dni po zakończeniu umowy) zadzowniłem do BOK-u i poprosiłem o anulowanie
    takiego rachunku i wystawienie rachunku opiewającego na dokładna kwotę jaką
    miałbym zapłacić po wygaśnięciu umowy. Pani namietnie tłumaczyła mi, że i
    tak muszę zapłacić za abonament za okres do końca listopada (mimo, że od 13
    listopada nie wiąże mnie z Plusem żadan umowa) i o ile bedzie nadpłata to
    oni mi ją zwrócą. Przyjęła jednak ostatecznie moją reklamację i dzisiaj
    dostałem odmowę, w której powołują się na §12 ust3. ich regulaminu:

    " Opłata abonamentowa jest pobierana z góry co miesiąc, z wyjątkiem
    pierwszego miesiąca trwania umowy. Abonenci w pierwszym otrzymanym rachunku
    telefonicznym obciążeni zostaną opłatą abonamentową za pierwszy okres
    rozliczeniowy proporcjonalnie do czasu korzystania z usług POLKOMTEL w tym
    miesiącu, tj. od dnia rozpoczęcia świadczenia usług do ostatniego dnia
    okresu rozliczeniowego oraz za miesiąc następny. Wszystkie następne rachunki
    telefoniczne zawierać będą miesięczną opłatę abonamentową płatną z góry. "

    Wg. mnie regulamin dotyczy jedynie okresu obowiązywania umowy i Plus nie ma
    prawa żądać forsy za usługi, których nigdy nie bedzie świadczył (tj
    abonament od 13 do końca listopada) z mozliwością późniejszej korekty. W
    momencie, kiedy wystawiał listopadową fakturę Plus dokładnie wiedział ile
    bedzie wynosił abonament (12/30 stawki miesięcnej) ale i tak zażądał całej.

    Czy spotkaliście jakieś sensowne rozwiązanie takiej sytuacji?
    JK


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1