  • Data: 2006-11-10 20:27:17
    Temat: Prawa policji
    Od: "Szymon Fortuna" <s...@N...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich!
    Mam pytanie dotyczące praw policji - mam 14 lat, dziś zostałem zatrzymany
    wraz z kolegami przez dwóch funkcjonariuszy Policji - za to, że w momencie
    kiedy oni weszli na alejkę na pl. Sikorskiego w Krakowie my stanowczym
    krokiem zaczęliśmy go opuszczać. Podeszli do nas, oczywiście żadnej
    legitymacji, nic. I "otwierać plecaki, zobaczymy czy nie macie browarów".
    Oczywiście nic nie znaleźli, i nawet nie mam nic przeciwko takim
    przeszukaniom, tylko chciałbym wiedzieć do czego zarówno ja, jak i
    funkcjonariusze mają prawo. Google pomogły i znalazły, że mogli tak zrobić,
    tyle że powinni spisać protokół, a nie zrobili. Czy mógłbym prosić o
    informację o jakiejś ustawie/części kodeksu karnego, która regulowałaby
    działanie policjantów w takich sytuacjach?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję,
    svorka