  • 51. Data: 2008-08-01 13:12:30
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 12:23
    (autor Szerr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <56au99z7rp9y.1scdvr5jnsrga$.dlg@40tude.net>):

    No właśnie. Gotfryd też zrozumiał wypowiedź jednoznacznie: potrąca bank.

    --
    Tristan

  • 52. Data: 2008-08-01 13:17:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 12:25
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6uob2$c05$1@news.onet.pl>):

    > Tak, dawanie pod stołem napędza gospodarkę. Jeśli dostaniesz 100zł, za
    > które to 100zł kupisz korepetycje dla dziecka, a nauczyciel kupi buty,
    > to każdy z tych przedsiębiorców miał 100zł przychodu. W państwie z
    > podatkami ze 100zł możesz wydać 81zł, nauczyciel z tego będzie miał
    > 65zł, a szewc niecałe 53zł. Z każdym łańcuszkiem coraz mniej. Pomijam
    > VAT, bo wtedy jest to jeszcze mnie opłacalne. Gospodarka rozwija się z
    > obiegu pieniądza, podatki ten obieg skutecznie ograniczają.

    Czyli zlikwidujmy podatki do zera i wszyscy będą bogaci?

    > Co do reszty, to już nie będę polemizował. Jestem zwolennikiem
    > wolności i decydowania każdego o swoim losie, Ty - zwolennikiem
    > niewolnictwa, gdzie to urzędnik decyduje o losie obywatela (dlaczego
    > jednak jesteś przeciw "niewolnictwu" w kapitalizmie, skoro ono tam
    > istnieje?)

    Bo w socjalizmie to nie niewolnictwo, tylko wspólna praca dla dobra narodu.
    A Twoja wolność, to tak naprawdę prawo dżungli. Silny, zdrowy, bogaty... On
    jest wolny. A słaby, biedny, chory -- do piachu. Tylko nawet jakbym był
    zsb, to bym nie czuł się wolny widząc w piachu innych. Dlatego Twoja wersja
    mi nie odpowiada.

    --
    Tristan

  • 53. Data: 2008-08-01 13:22:51
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 15:11:22 +0200, Tristan napisał(a):

    > Tak jest, bo niezdegenerowany naród służy niewolniczo z uśmiechem na
    > ustach.... W USA już prawie się taki niezdegenerowany naród udało
    > uzyskać...

    Ty o stonce teraz czy o czym? Co Tobie Amerykanie zrobili?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 54. Data: 2008-08-01 13:25:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 15:17:05 +0200, Tristan napisał(a):

    > Bo w socjalizmie to nie niewolnictwo, tylko wspólna praca dla dobra
    > narodu.

    Znam! To są tezy na VIII zjazd PZPR!

    http://expatpol.allegro.pl/show_item.php?item=400380
    272

  • 55. Data: 2008-08-01 13:29:16
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > Bo w socjalizmie to nie niewolnictwo, tylko wspólna praca dla dobra narodu.

    Tristan, nie wciskaj kitu :) Nie ma socjalizmu idealnego, zawsze byl tylko
    realny. A w tym realnym socjalizmie, gdzie wszyscy pracowali dla dobra
    narodu, dziwnym trafem jedni czekali na dziuple w bloku 20 lat, a inni
    wesolo zerowali w zatoce czerwonych swin, jedni ledwie raz na dwa...trzy
    lata mogli dostac jakies wczasy fwp nad Baltykiem, a inni co roku grzali
    tylki w Warnie lub Zlotych Piaskach. Mlodszym mozesz bajki opowiadac,
    mnie kitu nie wciskaj. Juz parenascie dni temu napisalem tobie i Olgierdowi,
    ze jestescie jak dwie strony tej samej monety: ty socjalizm idealizujesz,
    on przeczernia. Teraz od idealizacji przechodzisz do agitki. Przestan,
    bo zabawne to nie jest.

    > A Twoja wolność, to tak naprawdę prawo dżungli. Silny, zdrowy, bogaty... On
    > jest wolny. A słaby, biedny, chory -- do piachu.

    A w tym zakichanym socjalizmie bylo inaczej? Mam ci przypomniec pojecie
    'starego portfela'? Emerycka nedze? Nie wiem, w jakim wieku byles, gdy
    nieomal zetempowsko nawalona Szczepkowska oglaszala 'ze skonczyl sie komunizm'
    i moze sie zaczac wielki szaber nomenklatury starej (komunistycznej) i nowej
    (styropianowej), ale albo byles BARDZO mlody i sytuacji nie znasz z autopsji,
    albo rownie bardzo sprawnie wymazales z pamieci niewygodne fragmenty.

    > Tylko nawet jakbym był zsb, to bym nie czuł się wolny widząc w piachu innych.
    > Dlatego Twoja wersja mi nie odpowiada.

    Swietnie. To im pomagaj. Ale twoja wersja jest bardziej perwersyjna:
    ty chcesz tym innym pomagac na moj koszt, na ich koszt, ale nie na wlasny koszt.
    Taki dobrodziej z cudzej kieszeni.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 56. Data: 2008-08-01 13:37:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Znam! To są tezy na VIII zjazd PZPR!
    > http://expatpol.allegro.pl/show_item.php?item=400380
    272

    A wiesz co jest najbardziej zabawne? Wiekszosc z tych tez,
    o ile nie zachowuje waznosci wprost, to posrednio z dalszym
    ciagu jest na tyle wazna, ze warta brania pod rozwage.
    To jest tak, jak z postulatami sierpniowymi: wiekszosc do
    dzis moze byc wypisana - ciagle tylko jako postulaty.

    Nie zapominaj, ze dawne zatoki czerwonych swin zostaly
    bardzo sprawnie zajete przez kombatanckie swinie styropianowe.
    I podobnie, jak w ZBoWiD bylo coraz wiecej coraz mlodszych
    czlonkow (typu: granaty w pieluchach), to obecnie to samo
    zjawisko obserwuje wsrod eks-dzialaczy podziemia. Albo tych
    co w podziemiu nie byli, bo ich jeszcze nie bylo lub byli
    w przedszkolu, ale psychicznie sa podziemni :) vide Mularczyk.

    To chyba Olbratowski kiedys rzucil tekstem: poglady polityczne
    w sejmie maja takie znaczenie jak upierzenie u krokodyla.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 57. Data: 2008-08-01 13:40:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    mvoicem <m...@g...com> napisal:
    > Czy jakoś nie zauważyłeś że ilekroś padało w/w hasło, to w następstwie
    > usuwania wypaczeń generowano wypaczenia jeszcze większe? Że "wypaczenia" są
    > nieodłączną cechą socjalizmu?

    Jakis chochlik mnie dzis nakreca, wiec dalej bede na przekor :)
    tym razem woda na mlyn Tristana.

    Nie zauwazyles, ze od czasu upadku ZSRR i zaniku zagrozenia
    'rewolucja swiatowa' zaczelo blyskawicznie znikac tzw. panstwo
    dobrobytu? Poprzednio trzeba bylo przekupywac wlasne doly,
    aby nie zechcialy spojrzec na model radziecki. Obecnie mozna
    te doly orac maksymalnie, na granicy niewolniczego upodlenia.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 58. Data: 2008-08-01 13:44:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Nie przeczerniam. Socjalizmu realnego a la PRL nie da się przeczernić,
    > zaś miejsce utopijnych wizje 'naukowców' widzę między bajkami o żelaznym
    > wilku a czytankami dla niegrzecznych dzieci.

    Tak? No to gdzie widzisz miejsce utopijnych wizji szkoly chicagowskiej,
    ktore zmasakrowaly gospodarke wielu krajow w latach dziewiecdziesiatych?
    To jest takie samo utopijne lajno, jak marksizm i leninizm. I tak samo
    wyklinano od czci i wiary wszystkich, ktorzy osmielili sie miec inne
    zdanie niz chocby lokalne duet guru: Sachs & Balcerowicz.

    Friedman dopiero przed sama smiercia przyznal sie, ze skrajna ortodoksja
    byla bledem. Tylko co z tego przyszlo dla ludzi ze zbankrutowanych fabryk?
    Moze mam ci przypomniec programowe bankrutowanie przy pomocy tzw. popiwku
    i niszczacego poziomu odpisow?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 59. Data: 2008-08-01 13:50:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 12:53
    > (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g6uq1k$i8$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Ano. Nie chciałbyś żyć otoczony szczęśliwymi ludźmi?

    Chciałbym, tylko że to zupełnie nie na temat.

    Czy jakoś nie zauważyłeś że ilekroś padało w/w hasło, to w następstwie
    usuwania wypaczeń generowano wypaczenia jeszcze większe? Że "wypaczenia" są
    nieodłączną cechą socjalizmu?

    p. m.

  • 60. Data: 2008-08-01 13:51:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 15:25
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Znam! To są tezy na VIII zjazd PZPR!

    No i? PZPR ma się do socjalizmu tak jak inkwizycja do miłości
    chrześcijańskiej lub ja do baletu. Jak sobie napiszę na
    plecach ,,baletnica'' to będziesz sądził, że każda baletnica ma 60kg
    nadwagi?

    W Szwecji ponoć socjalizm ma się wręcz świetnie, a naród kwitnie. Jakby nie
    to, że jestem ciepłolubny, to bym już tam dawno emigrował.

    --
    Tristan