  • 41. Data: 2008-08-01 10:21:38
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 42. Data: 2008-08-01 10:22:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > a) Tzn?

    Czytać nie uczyli? Przeczytaj i pomyśl.

    > b) Ale może być lepiej i zapis może brzmieć ,,pracodawca ma prawo przelewać na
    wskazane przez pracownika konto
    > i cudującego dewianta chcącego gotówkę może zwolnić ASAP dyscyplinarnie''.

    Jeszcze tańszy - dla pracodawcy - byłby zapis, że nie musi nic płacić, a
    pracownik musi pracować, bo jak nie to go można zabić.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 43. Data: 2008-08-01 10:23:23
    Od: Szerr <n...@p...pl>

  • 44. Data: 2008-08-01 10:25:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:42
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g6ulqf$4b1$1@news.onet.pl>):

    > No i to napędza gospodarkę? BTW: ja ostatnio wręcz spisywałem umowę, choć
    > właśnie mogłem dać pod stołem, bo się tak bardziej opłacało :D

    Tak, dawanie pod stołem napędza gospodarkę. Jeśli dostaniesz 100zł, za
    które to 100zł kupisz korepetycje dla dziecka, a nauczyciel kupi buty,
    to każdy z tych przedsiębiorców miał 100zł przychodu. W państwie z
    podatkami ze 100zł możesz wydać 81zł, nauczyciel z tego będzie miał
    65zł, a szewc niecałe 53zł. Z każdym łańcuszkiem coraz mniej. Pomijam
    VAT, bo wtedy jest to jeszcze mnie opłacalne. Gospodarka rozwija się z
    obiegu pieniądza, podatki ten obieg skutecznie ograniczają.

    Co do reszty, to już nie będę polemizował. Jestem zwolennikiem
    wolności i decydowania każdego o swoim losie, Ty - zwolennikiem
    niewolnictwa, gdzie to urzędnik decyduje o losie obywatela (dlaczego
    jednak jesteś przeciw "niewolnictwu" w kapitalizmie, skoro ono tam
    istnieje?)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 45. Data: 2008-08-01 10:26:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > Socjalizm to działanie dla dobra narodu.

    Wręcz przeciwnie. To degenerowanie narodu, a raczej ludzi.

    > Gorzej jak sam zostaniesz emerytem, a akurat rodzina się na ciebie wypnie.

    Przecież to jego problem. Czemu nie pozwolisz mu zaryzykować.
    Zresztą przy obecny ZUS (system emerytalny) i tak niczego nie zapewni na
    przyszłość, bo całkiem nie długo splajtuje. No chyba że wiek emerytalny
    się podniesie do 90 lat ;)

    > Od tego naród ma swoich przedstawicieli, żeby nimi się posługiwać.

    No właśnie, a po naszych przedstawicielach widać, że nasze państwo nie
    długo pier...nie.

  • 46. Data: 2008-08-01 10:34:01
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:35
    > (autor krys
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g6uldc$2hl$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jak ja lubię, jak się nie czyta tego, na co się odpowiada.

    A konkretnie? Bardzo dobrze, że pracownik może sobie wybrać bank do
    którego będzie dopłacał, albo stara skarpetę, do które bewdzie wkładal
    pensje. Pracodawcy nic do tego, co pracownik wybierze - on ma mu
    zapłacić za wykonaną pracę w obowiązującej walucie. Póki co, nie jest
    ta walutą kawałek papieru, na którym jest napisane, że wpłata wpłynęła
    na konto. A koszty pracodawcy to nie jest problem pracownika.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 47. Data: 2008-08-01 10:53:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

    > . Im bardziej
    > socjalistyczne, tym lepiej dla ludzi, ale oczywiście nie można iść w
    > marnotrawizm.

    Czyli innymi słowami: socjalizm tak! wypaczenia nie! :).

    p. m.

  • 48. Data: 2008-08-01 10:55:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 11:20:32 +0200, Tristan napisał(a):

    > Przecie to nie pracodawca, a bank pracownika.
    >
    > Cytat:
    > Pracodawca ma rachunek w PKO i za przelew pensji itp. *bank* potrąca 0,5%
    > kwoty przelewu.
    >
    > Więc to bank odbiorcy se potrąca. Może ma konto na wyspach hulla gulla?

    A ja zrozumiałem, że chodzi tu o bank pracodawcy, który kasuje od
    pracodawcy te 0,5%. A z kolei pracodawca odlicza to pracownikowi.

  • 49. Data: 2008-08-01 13:11:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 12:26
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6uod1$slh$1@inews.gazeta.pl>):

    > Wręcz przeciwnie. To degenerowanie narodu, a raczej ludzi.

    Tak jest, bo niezdegenerowany naród służy niewolniczo z uśmiechem na
    ustach.... W USA już prawie się taki niezdegenerowany naród udało
    uzyskać... To czemu tam nie jedziesz?

    > Przecież to jego problem. Czemu nie pozwolisz mu zaryzykować.

    Bo jako socjalista myślę o innych.

    > Zresztą przy obecny ZUS (system emerytalny) i tak niczego nie zapewni na
    > przyszłość, bo całkiem nie długo splajtuje. No chyba że wiek emerytalny
    > się podniesie do 90 lat ;)

    Ale nie o tym mówimy. Mówię o idei. ZUS, a już NFZ na pewno, trzeba zaorać i
    posadzić nowe.

    > No właśnie, a po naszych przedstawicielach widać, że nasze państwo nie
    > długo pier...nie.

    No cóż, sami tak wybraliście. Nie na darmo powstała zagadka:
    -- Szczyt chamstwa?
    -- Zagłosować na PO i zostać w Irlandii.

    --
    Tristan

  • 50. Data: 2008-08-01 13:11:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 12:53
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6uq1k$i8$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Czyli innymi słowami: socjalizm tak! wypaczenia nie! :).

    Ano. Nie chciałbyś żyć otoczony szczęśliwymi ludźmi?

    --
    Tristan