  • 181. Data: 2023-12-04 05:02:18
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Marcin, ale ustalmy, o którym momencie piszemy. Zakładam, ze ojciec
    > szukał jej, jak ona siedziała widoczna. Jeśli wpadła gdzieś pod ten
    > baner i jej nie było widać, to i policjanci nie zauważą. Nie wiemy tego,
    > czy to centrum handlowe w ogóle było na trasie z domu na przystanek.
    > Przy czym dyskusja jest o tyle bez sensu, że większym problemem jest to,
    > że nie szukali, niż to, że nie zauważyli czy przeoczyli.

    Z opisu wynika, że leżała na płasko w śniegu trzymając w ręku świecacy
    się telefon. Tak miał ją znaleźć ten znajomy ojca. Ojcieć pewnie był tam
    poraz kolejny, tzn obok przy drodze, ale tu już spekuluję.

    > Jakby wiedzieli, że ona jest w tym centrum, to by tam pojechali. Wiesz
    > ile w takim Andrychowie jest miejsc, gdzie mogła leżeć?

    > Zlituj się. Jeszcze raz Ci piszę, że to jest trójkąt równoramienny o
    > rozwartości 90°~120°, a sporadycznie 360° o ramionach o długości zasięgu
    > anteny. Operator podaje kierunek anteny, jej maszt oraz zasięg. Nie chce
    > mi się szukać, bo te dane są chyba publicznie dostępne i są w
    > pozwoleniu, a pozwolenia są chyba publikowane. Tyle, ze nawet nie wiemy,

    Patrzę po: https://bts.socware.pl/ Tam jest parę róznych BTSow w okolicy
    i po drodze do Kęt. Wiem, że różnych operatorów, więc jeden operator
    moze mieć pojedyńczy BTS w okolicy, ale większość ma po 2 na terenie
    Andrychowa. To powinno trochę zawęzić obszar szczególnie jeśli
    zarejstrowano, że zmieniła bts w obrębie Andrychowa. Po drugie, nie ma
    żadnego wskazania co do siły signału? Rozporządzenie rozporządzeniem,
    ale operator nie ma takich danych? A jeszcze, czy komórka nie próbuje
    się logować do bts'ów roznych operatorów? Pewnie próbuje, tylko czy to
    jest rejestrowane. Pewnie nie, bo za dużo by tego było.

    > w jakiej sieci jej telefon chodził. To nie będzie żadne 300 x 300
    > metrów, W wypadku Andrychowa śmiem twierdzić, że raczej cała miejscowość

    Tego to się akurat mozna było łatwo dowiedzieć.

> [...]
    >
    > W moim mieście, jak jeszcze 997 łączył z jednostką właściwą dla miejsca
    > instalacji masztu BTS, to spory kawałek miasta dodzwaniał się do
    > sąsiedniej powiatówki. Wynikało to z faktu, że miasto jest na takim
    > wzniesieniu wysokim na 15~20 metrów nad częścią położonych niżej
    > dzielnic i tamten teren obsługiwał BTS odległy o blisko 12 kilometrów,
    > ale położony na wysokiej górze. Pozostałe BTS-y skarpa przesłaniała.
    > Tyle, ze tamten odległy BTS znajduje się na terenie sąsiedniej
    > jednostki. Teraz wszyscy dzwonią na CPR. No i tych BTS-ów jest więcej.

    No rozumiem, ale przy 2ch btsach to nawet informacja, że logowała się
    tylko do jednego z nich zawęża obszar.

    > Natomiast dostrzegam inny problem. O ile siedząca z komórką nastolatka
    > mogła nie wzbudzać niczyjego zainteresowania, to już leżąca tak. Zatem
    > musiała jakoś tak leżeć, że jej nie było widać. Bo przecież ktoś by
    > jednak się zainteresował.

    Tak własnie ponoć było.

    > Dla mnie o wiele większym problemem są sygnały, że jej nie szukano, niż
    > to, że nie znaleziono. Nie jeden raz znajdowało się ciało, albo
    > poszukiwanego w pozornie już przeszukanym terenie. Bo pomimo staranności
    > nie jest trudno coś takiego przeoczyć. W lesie, czy generalnie poza
    > teren zurbanizowanym przydają się kamery termowizyjne. W mieście jednak
    > nic nie dają.

    Nb. czyta się o przechwytywaniu połączeń komórkowych poprzez
    podstawianie fałszywych bts'ów. Moze to byłoby rozwiązanie w takich
    sytuacjach? Sprawdzasz najpierw czy telefon jest gdzieś zalogowany,
    potem jeździsz po okolicy z jakimś mobilnym bts'em i patrzysz gdzie się
    poszukiwana komórka zaloguje.

    --
    Marcin

  • 182. Data: 2023-12-04 05:14:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-04, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > sytuacjach? Sprawdzasz najpierw czy telefon jest gdzieś zalogowany,
    > potem jeździsz po okolicy z jakimś mobilnym bts'em i patrzysz gdzie się

    Tak jeszcze pomyślałem, że jest i kolejna możliwość poprawy lokalizacji,
    choć jest ryzykowna, - wyłącznie na krótko bts'a do którego jest
    zalogowana i sprawdzeni do którego się wtedy zaloguje. Ryzykowna, bo
    ktoś inny może próbować wtedy uzyskać pomoc. Nie wiem na jak długo
    trzeba by zrobić taką przerwę.

    --
    Marcin

  • 183. Data: 2023-12-04 06:22:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To z czego to wynika bo przecierz kolejki na sorze to nie jest jakaś
    > domena polska? W moim super duper tygrysie azji 4h czekania w dzień
    > roboczy to zupełna norma. Jak uznają, że być może coś powazniejszego to
    > tak z 0.5-1h.

    NIe wiem. Z ogólnego wkurwienia na warunki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 184. Data: 2023-12-04 06:28:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nb. ja w ogóle nie rozumiem, co ma do tego rozporządzenie. Mamy sytuację
    > zagrożenia życia. Serio potrzebujemy jakiegoś rozporządzenia, żeby
    > prosic operatora o pomoc w lokalizacji?

    Skoro robi się to rutynowo, to wypada żeby było jakoś opisane. Choćby po
    to żeby operator nie odmówił.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 185. Data: 2023-12-04 09:54:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 Dec 2023 23:46:50 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nb. ja w ogóle nie rozumiem, co ma do tego rozporządzenie. Mamy sytuację
    > zagrożenia życia. Serio potrzebujemy jakiegoś rozporządzenia, żeby
    > prosic operatora o pomoc w lokalizacji?

    Robert moze ujawni wielką tajemnicę rozporządzeniową, ale ... tak.
    Organy panstwowe dzialaja w granicach i na podstawie prawa.
    Operator nie powie gdzie jest czyjs telefon (*),
    Policji powie, o ile ustawa mu nakazuje.

    Ustawa nakazuje, ceduje szczegóły na rozporządzenie,
    no i tu jest kwestia co operator przekazuje, komu i kiedy.
    Zapewne do tego sa porobione stosowne interfejsy, a do innych danych
    nie ma gotowych.

    (*) numer corki byc moze na ojca zarejestrowany, to niby ma prawo,
    ale ojcu operator tez nie powie :-(

    J.

  • 186. Data: 2023-12-04 10:01:07
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > pozwolenia, a faktyczny zasięg może być inny. Nie ma żadnej gwarancji,
    > że telefon łączy się z najbliższym BTS, bo może go coś przesłaniać.

    Robert zlituj się.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/PLI_CBD
    https://www.youtube.com/watch?v=7kgwNnRItdU
    To działa od przynajmniej kilku lat.
    Jedyna niedogodność jaką widzę w przypadku Andrychowa, to że dziewczyna
    ze swojego telefonu nie dzwoniła pod numer alarmowy, więc operator CPR
    nie widzi jej lokalizacji z automatu i trzeba telefon namierzyć
    niekonwencjonalnie z udziałem dyżurnego PLI. A może już taka procedura
    też jest "obgadana" i realizowana, tego akurat nie wiem. Ale nie, że się
    nie da i trzeba czekać na jakieś bzdurne papierologie, bo po to ten
    system jest stworzony.
    Rozumiem, że nie każdy w Policji może wiedzieć o takich możliwościach,
    ale dyżurni to chyba jeszcze jakieś szkolenia mają?

  • 187. Data: 2023-12-04 10:12:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Dec 2023 16:29:39 +0100, Shrek wrote:

    > Podobnie jak strzela, ale jednak nie na 10 km.

    No bo Robert wie co robi, i stara sie nie strzelac w ciemno ...

    J.

  • 188. Data: 2023-12-04 10:15:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.12.2023 o 09:54, J.F pisze:

    > Robert moze ujawni wielką tajemnicę rozporządzeniową, ale ... tak.
    > Organy panstwowe dzialaja w granicach i na podstawie prawa.
    > Operator nie powie gdzie jest czyjs telefon (*),
    > Policji powie, o ile ustawa mu nakazuje.

    Przecież to żadna tajemnica, przepis jest od dawana.
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20082361620
    I operator łaski nie robi, jak chce działać w UE to musi dane przekazywać.

    > Ustawa nakazuje, ceduje szczegóły na rozporządzenie,
    > no i tu jest kwestia co operator przekazuje, komu i kiedy.
    > Zapewne do tego sa porobione stosowne interfejsy, a do innych danych
    > nie ma gotowych.

    Ale czym innym jest przekazywanie danych telekomunikacyjnych, w tym
    lokalizacji telefonu, do celów dochodzeniowo-śledczych a czym innym do
    celów ratowania życia. Na to i na to są inne przepisy.

  • 189. Data: 2023-12-04 10:19:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Dec 2023 07:07:11 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    64735,dlaczego-nie-namierzano-komorki-14-latki-z-and
    rychowa-policjant.html

    > a tu wersja policji
    >
    > "- Informację o zaginięciu 14-latki policji otrzymaliśmy około południa;
    > już kilka godzin po tym, jak ojciec dziewczynki stracił z nią kontakt. W
    > międzyczasie rodzina szukała jej na własną rękę. Tuż po otrzymaniu
    > informacji o zaginięciu policjanci uruchomili wszelkie procedury
    > związane z poszukiwaniami - komentowała st. asp. Agnieszka Petek z KPP w
    > Wadowicach."
    >
    > Kto kłamie - "nie wiem, choć się domyślam". Jak już pisałem, typowy
    > kulson jest typowy...

    Ale nikt nie kłamie.
    Posiedzial godzine w poczekalni, potem godzine spisywali zgłoszenie,
    i "około południa" otrzymalismy informacje.
    Patrol psów bez psa został "niezwłocznie" wysłany.

    Tylko:
    -ktora to juz wersja pismaków? Potrafia ustalic jakies fakty,
    np godzinę?

    -"dzwonił na komisariat" ... na 112, na 997, czy na komisariat?

    J.

  • 190. Data: 2023-12-04 10:20:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Dec 2023 06:25:34 +0100, Shrek wrote:

    > Robert zawsze wymyśla niestworzone historie dlaczego może się nie udać i
    > tym usprawiedliwia nicnieróbstwo. BTW - z tymi 16 km to bzdura -
    > zwłaszcza w mieście. W andrychowie w centrum są trzy BTSy.

    Kazdej sieci, czy po jednym ?

    J.