  • 11. Data: 2003-11-18 13:15:11
    Temat: Re: Posty, a prawa autorskie
    Od: "Edyta" <e...@i...pl>

    Użytkownik "Bipo" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bpd5bv$ibt$1@news.onet.pl...

    > Jak będziesz zmysłowo dyszeć do słuchawki
    > i powiesz mi jak mnie pragniesz ;))))
    > to też poproszę :))))
    >
    > A teraz poważnie wracając do tematu. Jednak
    > idąc za ciosem czy w takim razie wolno mi kopiować
    > na swoją strone internetową informacje zawarte na stronach
    > internetowych? One też są dostępne publicznie.
    > Audycje radiowe, telewizja publiczna, też informacje
    > są zamieszczane publicznie a nie wolno mi kopiować
    > i rozpowszechniać.
    > Mnie się wydaje że zarówno postów jak i całych wątków
> [...]
    Do słuchawki dyszeć nie będę :-))
    Wolno ci kopiować itd...
    Jest to tylko zabronione w celach zarobkowych,
    jeżeli z tego kopiowania itd..miał byś mieć
    materialna korzyść.
    A tu nikt nikomu za pisanie postów nie płaci..
    Edyta

  • 12. Data: 2003-11-18 13:31:41
    Od: "Bipo" <b...@o...pl>

    > Do słuchawki dyszeć nie będę :-))

    dlaczego :), może jednak, troszeczke, choć lekkie westchnienie:)
    dobra daj mi numer może Cię namówie ;))) a jak dasz adres to
    może wpadnę i "porozmawiamy" ;))))

    > Wolno ci kopiować itd...
    > Jest to tylko zabronione w celach zarobkowych,
    > jeżeli z tego kopiowania itd..miał byś mieć
    > materialna korzyść.
    > A tu nikt nikomu za pisanie postów nie płaci..

    ok. ale autor wątku pyta czy może to zamieścić gdziekolwiek.
    Ja właśnie pisałem o komercynym wykorzystaniu informacji,
    fak ale nie zaznaczyłem tego - mój błąd.
    Dajmy na to że pisze książke i część postów w całości
    zamieszczam w niej, to wolno mi to zrobić (książka będzie
    sprzedawana a nie rozdawana)?

    Pozdrawiam
    Bipo

  • 13. Data: 2003-11-18 13:49:26
    Od: "Edyta" <e...@i...pl>

> [...]
    > Dajmy na to że pisze książke i część postów w całości
    > zamieszczam w niej, to wolno mi to zrobić (książka będzie

    lekkie westchnienie :))
    mogę tu westchnąć uch.......!!!!
    A odnośnie komercyjnego wykorzystywania informacji-
    prawnikiem nie jestem, ale myślę, że jest to tak jak z pisaniem
    książki czy nawet pracy magisterskiej..
    Możesz zamieszcza "kopiowane" texty innych autorów,
    ale musisz robić to jako cytat z podanym nazwiskiem.
    Zresztą podobnie jest na psphome.
    Podają nazwisko, wątek i cytowany tekst.
    Jest to więc zgodne z prawem, zupełnie legalne...
    I jeżeli komuś to przeszkadza po prostu nie powinien
    tego czytać.
    Edyta

  • 14. Data: 2003-11-18 14:03:53
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net>
    > Użytkownik "Greg" <o...@o...pl>

    Każdy post jest twórczością (wierszem)
    a kradzież to kradzież.
    \|/ re:

  • 15. Data: 2003-11-18 14:08:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    ksRobak rzecze:
    > Każdy post jest twórczością (wierszem)
    > a kradzież to kradzież.

    Nie. Nie jest.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 16. Data: 2003-11-18 14:09:32
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Arek"

    > Nie. Nie jest.

    Co nie jest?
    \|/ re:

  • 17. Data: 2003-11-18 14:12:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    ksRobak rzecze:
    > Co nie jest?

    Post nie jest utworem, nie podlega więc pod ochronę
    prawa autorskiego.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 18. Data: 2003-11-18 14:15:56
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Arek"

    > Post nie jest utworem, nie podlega więc pod ochronę
    > prawa autorskiego.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Post jest twórczością i stanowi własność autora.
    \|/ re:

  • 19. Data: 2003-11-18 14:18:01
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-18 15:08, Arek wrote:
    > ksRobak rzecze:

    > Nie. Nie jest.

    Hej!
    Pozwolą Panowie, że małointeligentny blondynek, adwersarz Leszka swoje
    trzy grosze wsciubi, w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące go pytania:

    1.Cóz to za wiekopomne treści chcą chronić autorzy, że aż do prawa muszą
    się odwoływać?
    2. Cóz to za trudność i dyskomfort napisać kogo i skąd się cytuje - może
    go po prostu mailem (bynajmniej nie poleconym ZPO) zapytać, czy chce być
    uwiecznony?

    Taka mi się sentencja nasunęła, co ją w gazecie wyczytałem - że ponoć
    pomysły zastapienia etyki kodeksem karnym są na tapecie.
    Cóż takiego mądrego napisał i chce zacytować ten i ów, że aż z
    paragrafem na siebie mają skoczyć?

    Pzdr: Catbert

  • 20. Data: 2003-11-18 14:32:36
    Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze>

    wydawało się że <ksRobak> miał rację <news:bpd9ki$rpf$1@inews.gazeta.pl>
    ale:

    > Post jest twórczością i stanowi własność autora.

    a linie kreslone na papierze przez moja pociechę?

    --
    sygnaturkowym skrytożercom mówimy: nie!

    http://trener.blog.pl