  • 1. Data: 2006-12-06 20:21:46
    Temat: Polskie niedoskonałe prawo - od dawna to wiadomo (refleksje)
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Polskie prawo jest bardzo niedoskonałe, na prawdę, aby wiedzieć wszystko co
    dotyczy małego i średniego przedsiębiorcy, trzeba przekopać wiele różnych
    ustaw. Dlaczego na przykład nie ma tego wszystkiego zapisanego w jednej
    ustawie, a co najmniej w trzech ustawach ?
    Dlaczego w ustawach nie ma sugestii i odnośników, ze warto by było zapoznać
    się jeszcze z innymi ustawami ?
    Co robią ci wszyscy ludzie w Sejmie pomagający posłom w tworzeniu prawa ?
    Skąd przeciętny przedsiębiorca ma wiedzieć, że po zatrudnieniu osoby ma
    obowiązek zawiadomić Urząd Pracy o takim zatrudnieniu ? - bo jeśli nie
    zawiadomi to grzywna od 3000zł ?!?!
    Pracownika zgłasza się do ZUS i chyba US, dlaczego te instytucje nie mogą
    zawiadomić pozostałych urzędów o zatrudnieniu ?

    Kto odczuwa potrzebę wypowiedzenia się na temat róznych służb kontrolnych,
    które mogą bez zapowiedzi odwiedzić przedsiębiorce niech się wypowie.

    Generalnie moje pytanie brzmi, czemu kontrolerzy z Wojewódzkiego Urzędu
    Pracy ciągają na kontrolę policjanta z Komendy Rejonowej ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    [google = maszyna, człowiek = inteligentna istota
    pisz uwaznie !! nie połykaj liter !!]

  • 2. Data: 2006-12-06 20:31:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

> [...]
    > ustaw. Dlaczego na przykład nie ma tego wszystkiego zapisanego w jednej
    > ustawie, a co najmniej w trzech ustawach ?

    Po pierwsze przekracza to możliwości posłów, a pod drugie jakby napisali
    te 3 ustawy do czego byli by jeszcze potrzebni? Nudzili by się 3 lata i
    11 miesięcy ;)

    > Dlaczego w ustawach nie ma sugestii i odnośników, ze warto by było zapoznać
    > się jeszcze z innymi ustawami ?

    Bo odnośników byłoby więcej niż tekstu samej ustawy.

    > Co robią ci wszyscy ludzie w Sejmie pomagający posłom w tworzeniu prawa ?

    Oni, to akurat pewnie robią dobrą robotę. Tylko że posłowie mogą
    zmieniać do woli. Złe prawo to przede wszystkim wina posłów.

    > Skąd przeciętny przedsiębiorca ma wiedzieć, że po zatrudnieniu osoby ma
    > obowiązek zawiadomić Urząd Pracy o takim zatrudnieniu ? - bo jeśli nie
    > zawiadomi to grzywna od 3000zł ?!?!

    Będę zgadywał: z ustawy o zatrudnieniu i bezrobociu, czy jak to się tam
    teraz zwie.

    > Pracownika zgłasza się do ZUS i chyba US, dlaczego te instytucje nie mogą
    > zawiadomić pozostałych urzędów o zatrudnieniu ?

    To jest pytanie. Ale rząd "obiecał" że tak będzie za ... zapomniałem kiedy.

    > Generalnie moje pytanie brzmi, czemu kontrolerzy z Wojewódzkiego Urzędu
    > Pracy ciągają na kontrolę policjanta z Komendy Rejonowej ?

    Pewnie potrzebne im jakieś uprawnienia które ma policjant, a których
    połowie (na szczęście) zapomnieli im dać. Ale jakie to nie wiem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-12-06 20:57:27
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 06 Dec 2006 21:31:13 +0100, Johnson napisał(a):

    > To jest pytanie. Ale rząd "obiecał" że tak będzie za ... zapomniałem kiedy.

    Z informatycznego punktu widzenia chyba nie ma większego problemu, aby
    rozbudować bazę danych PESEL o informacje potrzebne różnym służbom:
    - słuzbie zdrowia
    - ochronie środowiska
    - wymiarowi sprawiedliwości
    - spółdzielniom
    - organom samorządowym
    - policji

    itd itd itd

    każda słuzba miałaby wglad tylko w pola które są jej niezbędne do
    funkcjonowania

  • 4. Data: 2006-12-06 21:04:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Po pierwsze przekracza to możliwości posłów, a pod drugie jakby napisali
    > te 3 ustawy do czego byli by jeszcze potrzebni? Nudzili by się 3 lata i
    > 11 miesięcy ;)

    Nieprawda, takich trzech ustaw nie da się napisać i uchwalić w jeden
    miesiąc. Poza tym przedsiębiorstwa to nie jedyna dziedzina którą zajmują
    się posłowie i zajęcie mieliby jeszcze na dalsze miesiące.

  • 5. Data: 2006-12-07 06:59:00
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 6 Dec 2006 21:57:27 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

> [...]

    > - policji
    >
    > itd itd itd
    >
    > każda słuzba miałaby wglad tylko w pola które są jej niezbędne do

    I zaczyna się to powoli robić. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to od 2008 r.
    urzędy pracy będą miały dostęp do bazy PESEL. W pierwszej kolejności
    pozwoli to wyeliminować podwójne pobieranie zasiłków (słyszałem o
    rekordziście, który brał zasiłki w ponad 20 urzędach).

    Może i inne służby uzyskają taki dostęp, ale tu już nie pójdzie tak łatwo
    :(

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2006-12-07 07:01:10
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 6 Dec 2006 21:21:46 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > Generalnie moje pytanie brzmi, czemu kontrolerzy z Wojewódzkiego Urzędu
    > Pracy ciągają na kontrolę policjanta z Komendy Rejonowej ?

    Bo wiedzą, że ze strony pracodawcy mogą być stwarzane problemy, z którymi
    sami sobie nie poradzą? Albo kontrola zostaje przeprowadzona poza godzinami
    pracy kontrolerów (oni pracują od 7 do 15 i zdaje się, że tylko w tych
    godzinach mają odpowiednie uprawnienia pozwalające im na wejście na teren
    zakładu).

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski