eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolskie niedoskonałe prawo - od dawna to wiadomo (refleksje) › Re: Polskie niedoskonałe prawo - od dawna to wiadomo (refleksje)
    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polskie niedoskonałe prawo - od dawna to wiadomo (refleksje)
    Date: Wed, 06 Dec 2006 21:31:13 +0100

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

    > Polskie prawo jest bardzo niedoskonałe, na prawdę, aby wiedzieć wszystko co
    > dotyczy małego i średniego przedsiębiorcy, trzeba przekopać wiele różnych
    > ustaw. Dlaczego na przykład nie ma tego wszystkiego zapisanego w jednej
    > ustawie, a co najmniej w trzech ustawach ?

    Po pierwsze przekracza to możliwości posłów, a pod drugie jakby napisali
    te 3 ustawy do czego byli by jeszcze potrzebni? Nudzili by się 3 lata i
    11 miesięcy ;)

    > Dlaczego w ustawach nie ma sugestii i odnośników, ze warto by było zapoznać
    > się jeszcze z innymi ustawami ?

    Bo odnośników byłoby więcej niż tekstu samej ustawy.

    > Co robią ci wszyscy ludzie w Sejmie pomagający posłom w tworzeniu prawa ?

    Oni, to akurat pewnie robią dobrą robotę. Tylko że posłowie mogą
    zmieniać do woli. Złe prawo to przede wszystkim wina posłów.

    > Skąd przeciętny przedsiębiorca ma wiedzieć, że po zatrudnieniu osoby ma
    > obowiązek zawiadomić Urząd Pracy o takim zatrudnieniu ? - bo jeśli nie
    > zawiadomi to grzywna od 3000zł ?!?!

    Będę zgadywał: z ustawy o zatrudnieniu i bezrobociu, czy jak to się tam
    teraz zwie.

    > Pracownika zgłasza się do ZUS i chyba US, dlaczego te instytucje nie mogą
    > zawiadomić pozostałych urzędów o zatrudnieniu ?

    To jest pytanie. Ale rząd "obiecał" że tak będzie za ... zapomniałem kiedy.

    > Generalnie moje pytanie brzmi, czemu kontrolerzy z Wojewódzkiego Urzędu
    > Pracy ciągają na kontrolę policjanta z Komendy Rejonowej ?

    Pewnie potrzebne im jakieś uprawnienia które ma policjant, a których
    połowie (na szczęście) zapomnieli im dać. Ale jakie to nie wiem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam