  • 1. Data: 2006-12-06 20:55:57
    Temat: Umowa o nabyciu ziemi bez księgi wieczystej
    Od: "tylko_ alfa" <t...@g...pl>

    Witam!

    Czy popełniłam błąd kupując ziemię bez księgi wieczystej?
    Umowa została spisana na podstawie numerów działki z podziału geodezyjnego
    urzędu gminy. Wniosek o założenie księgi wieczystej dla tej działki jest już w
    sądzie i czeka. Może to niestety potrwac pare miesięcy. Notariusz, u którego
    prowadziliśmy sprawę kupna zapewniał, że nie jest ten numer konieczny, aby być
    prawowitym właścicelem. Stwierdził, że podpisana umowa nam to gwarantuje,a
    założona księga dla tej nieruchomości na podstawie tej umowy zostanie na mnie
    przepisana.

    tylko_alfa

    P.S.
    Jeszcze nie przelałam pieniędzy, dlatego zalezy mi na szybkiej i rzeczowej
    odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-12-06 21:28:00
    Temat: Re: Umowa o nabyciu ziemi bez księgi wieczystej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tylko_ alfa wrote:

    > Czy popełniłam błąd kupując ziemię bez księgi wieczystej?

    Z powodu samego braku KW? Nie.

> [...]
    > sądzie i czeka. Może to niestety potrwac pare miesięcy. Notariusz, u którego

    Heh... Miesięcy... Albo i lat. Ja już czekam ponad pół roku.

> [...]
    > założona księga dla tej nieruchomości na podstawie tej umowy zostanie na mnie

    Zmiany wpisów w KW też trwają a trwają...

    > Jeszcze nie przelałam pieniędzy, dlatego zalezy mi na szybkiej i rzeczowej
    > odpowiedzi.

    Wiele nieruchomości nie ma KW.

  • 3. Data: 2006-12-07 14:07:47
    Od: "tylko_ alfa" <t...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
    > Z powodu samego braku KW? Nie.

    Dziękuję za odpowiedź. Zastanwiam się czemu znojomi, którzy nabywali
    nieuchomości i znajomy prawnik przed brakiem KW nas ostrzegali....