  • 161. Data: 2021-08-13 11:03:14
    Temat: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 10:05:56 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jeszcze nie ma w ogóle opinii "po pierwszej sekcji", a już się pisze, ze
    > jest nieważna :-) Weź patrz i analizuj, a nie powielaj tych bzdur.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Bedzie druga sekcja, to co z opinia z pierwszej?

    > Oczywiście, jeśli złożyli wniosek dowodowy, to trzeba go rozpatrzyć.
    > Oczywiście można dokonać drugiej sekcji zwłok, choć upływ czasu oraz
    > poprzednia sekcja może utrudnić działanie. Natomiast wyniki obydwu będą
    > w aktach.
    > Ciekawe, co za zdjęcia pan mecenas pokazał dziennikarzom, ale mam
    > nadzieję, ze nie te dokonane w trakcie oględzin, bo jeśli tak, to nie
    > tylko może przestać być mecenasem, ale złapać się na zarzuty
    > udostępnienia materiału dowodowego.

    To sie osobiscie podpisze pod petycja/wnioskiem czy co tam bedzie
    w sprawie ukarania prokuratora, czy wnioskiem o zmiane ustawy.

    J.

  • 162. Data: 2021-08-13 11:04:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.08.2021 o 10:33, Olin pisze:
> [...]
    __p0sipx_82d783c461b215c6274f1d83882fa080.jpeg
    >>> https://www.wprost.pl/_thumb/ff/46/ce66xx01ebfc41b38
    b709da8a136.jpeg

    > Do 2015 nie było potrzebne skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu do
    > okulisty, ale teraz też można się dostać, tylko terminy odległe.

    15 lat na rehabilitację np:
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1628766548
    1tdkeKCbZwzfmJu6Sx4Sl8.jpg

    --
    http://zrzeda.pl

  • 163. Data: 2021-08-13 11:12:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 13 Aug 2021 11:04:53 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > 15 lat na rehabilitację np:

    Ja mam badania okresowe, które obejmują również okulistę, więc ewentualne
    problemy ze wzrokiem ogarniam za pieniądze pracodawcy. Z rehabilitacją
    byłoby cienko.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 164. Data: 2021-08-13 11:17:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 11:12:54 +0200, Olin wrote:

    > Ja mam badania okresowe, które obejmują również okulistę, więc ewentualne
    > problemy ze wzrokiem ogarniam za pieniądze pracodawcy.

    A to zalezy - ostatnio mnie dosc pobieznie potraktowal taki okulista.

    >Z rehabilitacją byłoby cienko.

    Za pieniadze z ZUS, z funduszu socjalnego, itp :-)

    J.

  • 165. Data: 2021-08-13 11:22:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 11:04:53 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    __p0sipx_82d783c461b215c6274f1d83882fa080.jpeg

    > 15 lat na rehabilitację np:
    > https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1628766548
    1tdkeKCbZwzfmJu6Sx4Sl8.jpg

    Tylko wiesz - jesli to dotyczy jednego osrodka ... to moze tak byc.
    Trzeba do NFZ zadwonic, jakie terminy w innych, pobliskich placowkach.

    Dalej wypadaolby spytac, jak to jest, ze w jednym szpitalu termin jest
    np rok, a w innym miesiac. I dlaczego NFZ nie da pieniedzy na wiecej
    zabiegow pierwszemu szpitalowi.

    Ale nie zawsze w pieniadzach sprawa - dobry chirurg zrobi iles tam
    operacji rocznie, ale wiecej nie. A pacjent chce do dobrego.

    J.

  • 166. Data: 2021-08-13 11:33:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 13 Aug 2021 11:17:14 +0200, J.F napisał(a):

    > mnie dosc pobieznie potraktowal taki okulista.

    Na czym ta pobieżność polegała?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 167. Data: 2021-08-13 13:26:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2021 o 10:49, J.F pisze:

    > Na razie mowa o "zabraniu ciala".
    > Jak tu inni podawali przyklady - czasem wozi karetka.

    Wg mojej wiedzy żadna karetka pogotowia nie załaduje zwłok. Co innego,
    gdyby pacjent zmarł w trakcie transportu.

    > Artykul mowil, ze prokurator byl.
    > A nawet jesli go nie bylo ... rozdzina nie wie, jak zmarl, wiec wzywa
    > policje.
    > I co wtedy robisz? :-P

    Ja, to czasem patrzę przez okno, ale powiedzmy, co powinna zrobić
    Policja. Wysyła się osobę, która ma stwierdzić, czy w związku ze
    śmiercią osoby doszło do popełnienia przestępstwa. Jeśli uzna, że
    istnieje takie przypuszczenie, to powiadamia prokuratora (art. 209 kpk).

    Jeśli udział osoby trzeciej jest prawdopodobny, to oczywiście robi się
    czynności. Jeśli nie, to przesłuchuje się osobę, która twierdzi, że mamy
    do czynienia z przestępstwem, ale w praktyce cokolwiek powie, to i tak
    się prowadzi czynności, bo jakby się okazało, że jednak coś w tych
    bajkach było, a nikt nie uwierzył, to byłaby straszna afera. Czasem
    naprawdę robi się "śledztwo" w sytuacjach pozornie oczywistych.

    > Czyli to wymysl filmowcow?

    Nie wiem czyj. W bardzo sporadycznych wypadkach wzywa się na miejsce
    lekarza, ale bardziej by pomógł to ogarnąć, podyktował, który kawałek
    ciała jak się nazywa. Natomiast to, co oni w filmach na miejscu robią,
    to w praktyce normuje art. 209§4 kpk. To, kto może być przy tym wynika z
    §5 kpk, ale w omawianym przez nas przypadku będzie miał zastosowanie
    art. 299a§1 kpk.

    > A policja wzywa ... no wlasnie - kogo?
    > Z przychodni, z nocnej pomocy, czy z pogotowia ?

    Policja nikogo nie wzywa. W tych nielicznych przypadkach, gdy
    potrzebujemy lekarza, to posługujemy się w pierwszej kolejności
    lekarzami wpisanymi na listę biegłych Sądu Okręgowego. Jak się nie da
    (przeważnie o kretyńskich porach są problemy), no to szuka się po prostu
    jakiegoś lekarza.

    --
    Robert Tomasik

  • 168. Data: 2021-08-13 13:29:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > O to chodzi, że sprawcy nie znają, aczkolwiek oskarżają, ba - wchodzą do
    > domu i robią przeszukania, zabierają osobę na przesłuchanie, nie
    > pozwalają skontaktować się z adwokatem, a to tylko dlatego, że ktoś na
    > posiedzeniu rady miasta był sceptycznie nastawiony do pewnych działań.
    > Nic się nie zgadza, ale brną. Oskarżenia trzaskają ministrowie, policja
    > itp. Ale nie, wszystko jest w porządku, nie ma znaczenia, że nic się nie
    > zgadza i jest podejrzenie wykonania tego podpalenia przez służby,
    > zastrasza się ludzi i oskarża naokoło.

    Na pewno o tym samym piszesz? Bo z podlinkowanego materiału wynika, ze
    ją zawinęli z ulicy w trakcie emitowania materiałów do mediów
    społecznościowych.

    --
    Robert Tomasik

  • 169. Data: 2021-08-13 13:30:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2021 o 10:56, A. Filip pisze:
    > IMHO policja z prokuraturą *już* się więcej niż lekko wkopały w tej
    > sprawie. Liczy się by nie leźć jak dureń w zaparte i tworzyć
    > zalecenia na przyszłość (kolejny raz).

    Poza dziennikarzami nikt w ogóle nic konstruktywnego nie podał. Na
    chwilę obecną stanowisko jest takie, że nikt nie zna przyczyny zgonu.
    Dziennikarze zresztą też, ale piszą głupoty.

    --
    Robert Tomasik

  • 170. Data: 2021-08-13 13:32:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2021 o 11:03, J.F pisze:
    > Bedzie druga sekcja, to co z opinia z pierwszej?

    Będą dwie opinie. Nie jest to rzadka sytuacja, choć w wypadku sekcji
    zwłok niezbyt częsta.

    --
    Robert Tomasik