  • 151. Data: 2021-08-13 10:29:17
    Temat: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2021 o 10:13, A. Filip pisze:
> [...]
    > starannego sprawdzenia (które musi zająć trochę czasu) zasługuje na
    > zaufanie? IMHO NIE, zdaniem obywatela Tomasika jak najbardziej.
    >
    > Zaufanie zdobyć trudno, łatwiej utrzymać ale najłatwiej stracić.
    > Policja z Lubina. województwa i kraju *zachowaniem już PO* podbudowała
    > zaufanie obywateli do Policji? Moim zdaniem ni złamanego wuja.
    > Takie gówno musi się czasem trafić nawet (bardzo) porządnej policji
    > bez jej (znaczącej) winy, a jak się trafia policji "za często
    > uniewinnianej" zdaniem wystarczającej liczby obywateli to jest jak jest.

    Zacytuję tu porucznika Borewicza: U nas, jak jakiś idiota chce coś
    napisać, to od razu pisze w imieniu wielu, a czasem całego
    społeczeństwa. Mogłem coś przekręcić, ale taka była myśl przewodnia.
    Wypowiadaj się za siebie, a nie za społeczeństwo.

    --
    Robert Tomasik

  • 152. Data: 2021-08-13 10:29:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 21:39:32 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jakiej karetce psychiatrycznej?

    Animki spytaj. Ona mowila, ze wyrodni rodzice powinni do
    "psychiatryka" zadzwonic.

    > Weź się ogarnij. Nie ma czegoś takiego,
    > a p[rzynajmniej nic mi na ten temat nie wiadomo.

    A w ustawie, o ktorej pisales, nie ma ? :-)

    http://www.wsp-bilikiewicz.pl/aktualnosciwsp/12-aktu
    alnosci/34-nowa-karetka-dla-wojewodzkiego-szpitala-p
    sychiatrycznego-w-gdansku

    A jak sie nie wie, to sie konczy tak
    https://gazeta.policja.pl/997/archiwum-1/2011/numer-
    73-042011/64614,Policja-a-chorzy-psychicznie.html

    policjant sie nie zna, dzielnicowy sie nie zna, lekarz sie nie zna,
    a prokurator sie zna :-)

    > Ja skąłniam się ku poglądowi, ze ich w ogóle nie ma. Nie widziałem w
    > każdym razie umowy z NFZ na taką karetkę.

    A jak trzeba wariata odstawic do szpitala psychatrycznego,
    to kto odstawia - policjanci radiowozem, czy karetke zwykla
    wzywaja j.w. ?

    a jak sad skieruje aresztanta na badania psychiatryczne?

    No dobra - nie ma. A moze sa.
    https://archiwum.rpp.gov.pl/dla-pacjenta/abc-praw-pa
    cjenta/transport-medyczny-w-kontekscie-osob-z-zaburz
    eniami-psychicznymi/

    "W polskim systemie ratownictwa medycznego nie ma karetek
    zarezerwowanych dla osób chorujących psychicznie. W razie konieczności
    wezwanie takie realizowane jest przez zespół ratownictwa medycznego, w
    skład którego wchodzą osoby wykonujące zawód medyczny przeszkolone
    także na okoliczność postępowania w przypadku udzielania pomocy osobom
    w kryzysie psychicznym."

    Sie kulson nie zna, nie poprosi o wlasciwa karetke, a potem jest
    oskarzony :-P

    > Myślę, że co najmniej kilka miesięcy. Najpierw by musieli pewnie jakiś
    > przetarg ogłosić :-)

    Kolo Lubina jest Lubiaz, a tam szpital psychiatryczny.
    Fachowych sanitariuszy tam maja, ale czy maja karetki - oto jest
    pytanie :-)

    Karetki sie jednak zdarzaja
    https://pomorskie.eu/ambulans-ratunkowy-i-karetki-pr
    zewozowe-dostaly-trzy-pomorskie-szpitale/

    9-osobowa ... hurtem tych wariatow woza, czy co ?

    -psychiatryczny-w-lubinie-zdjecia/ar/c1-7528289

    > Co nie znaczy, ze nie ma go w innym, starym budynku.

    albo oddzial w szpitalu bardziej ogolnym.

    > Po za tym karetki nie podlegają pod szpitale. Szpitale miewają umowy na przewóz z
    > prywatnymi firmami mającymi karetki, ale to właśnie te karetki niesystemowe.

    Jak widzisz sie mylisz - szpitale miewaja wlasne karetki.
    Ale przez 112 sie chyba takiej nie wezwie ... a moze jednak,
    bo skad te przeszkolona zaloge wziac ?

    J.

  • 153. Data: 2021-08-13 10:30:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2021 o 10:16, Olin pisze:

    > Tam jest jakieś oszczędne budownictwo bez schodów?

    Nie, tylko jakoś trzeba było uzasadnić konieczność użycia komandosów w
    zamian zwykłej ochrony :-P

    --
    Robert Tomasik

  • 154. Data: 2021-08-13 10:33:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 13 Aug 2021 10:20:09 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    __p0sipx_82d783c461b215c6274f1d83882fa080.jpeg
    b709da8a136.jpeg

    > Ja tam żadnego nie widzę.

    Do 2015 nie było potrzebne skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu do
    okulisty, ale teraz też można się dostać, tylko terminy odległe.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 155. Data: 2021-08-13 10:33:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2021 o 09:28, J.F pisze:
    > No nie - czytasz "Aby zabrac ciało, musi zostać najpierw wydana karta
    > zgonu - taki dokument może wystawic tylko lekarz."
    > Robert niech potwierdzi lub zaprzeczy.

    No nie można. To nei jest ani żywy (tych wozi karetka), ani zmarły (tych
    wozi "trupiarka").

    > A gdyby nawet nie ... czy prokurator nie powinien uzyskac opinii
    > lekarza, aby podjac decyzje czy to zgon naturalny, czy trzeba wszczac
    > sledztwo?

    Ale czemu prokurator? Prokurator przybywa, gdy zachodzi przypuszczenie
    popełnienia przestępstwa.

    > Ale ... Robercie, jak to sie ma do filmow, gdzie na miejsce zbrodni
    > przyjezdza sympatyczny lekarz policyjny, a moze prokuratorski,
    > i cos tam bada?

    Nijak.

    > Lekarz/patolog nie moze przyjechac, bo nie ma sledztwa, a sledztwo
    > mozna rozpoczac po opinii lekarza ? :-)

    W niektórych wypadkach powołuje się lekarza do oględzin.

    --
    Robert Tomasik

  • 156. Data: 2021-08-13 10:49:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 10:33:44 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No nie można. To nei jest ani żywy (tych wozi karetka), ani zmarły (tych
    > wozi "trupiarka").

    Na razie mowa o "zabraniu ciala".

    Jak tu inni podawali przyklady - czasem wozi karetka.

    > Ale czemu prokurator? Prokurator przybywa, gdy zachodzi przypuszczenie
    > popełnienia przestępstwa.

    Artykul mowil, ze prokurator byl.

    A nawet jesli go nie bylo ... rozdzina nie wie, jak zmarl, wiec wzywa
    policje.
    I co wtedy robisz? :-P

    > Nijak.

    Czyli to wymysl filmowcow?

    A policja wzywa ... no wlasnie - kogo?
    Z przychodni, z nocnej pomocy, czy z pogotowia ?

  • 157. Data: 2021-08-13 10:52:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uhm, a jak piszą, że w Zamościu podpalili punkt szczepień
    > antyszczepionkowi terroryści (choć nic się nie klei), to jest wszystko w
    > porządku...

    Każdy kto stanie na drodze kulsonowi, albo dziennikarz piszący o tym że
    policjanci nadużywają swoich praw to oszołom. Zwróć uwagę jak się do
    klientów policji odnosi robert (nieważne czy kryminalista, czy chce
    reakcji policji, czy domaga się podstawy prawnej ich działań) - oszołom.
    To wiele wyjaśnia.

    --
    Shrek

  • 158. Data: 2021-08-13 10:56:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > społeczeństwa. Mogłem coś przekręcić, ale taka była myśl przewodnia.
    > Wypowiadaj się za siebie, a nie za społeczeństwo.

    A ja się wypowiadam za *całe* społeczeństwo? Wypowiadam się patrząc na
    już "tradycyjne" zamieszki "wczuwając się" w wystarczająco wielu by
    "niedobór" zaufania do policji+prokuratury był problem który szef idiota
    zignoruje. Ty do kurwy nędzy myślisz że jak się to znowu trafi
    (a kiedyś statystycznie musi) to szanse na zamieszki będą małe?
    Gratuluje optymizmu zagrażającego zdrowiu.

    IMHO policja z prokuraturą *już* się więcej niż lekko wkopały w tej
    sprawie. Liczy się by nie leźć jak dureń w zaparte i tworzyć
    zalecenia na przyszłość (kolejny raz).

    --
    A. Filip

  • 159. Data: 2021-08-13 10:59:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 Aug 2021 10:17:20 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Po co? Co ma do omawianego przez nas tematu?

    Przeczytamy, zobaczymy co wyniknie..

    > No i? Czyli taki głuchy, to w ogóle może wszystko, bo nie da się go
    > pouczyć? Czy Policjant ma nosić takie płachty z pouczeniami. Po za tym
    > skąd wiesz, że nie przedstawili się, nie pouczali itd.? Tego nawet ci
    > pseudodziennikarze jeszcze nie wymyślili.

    Alez czy ja mowie, ze nie?
    Podeszli, przedstawil sie jeden ... i co dalej powiedzial?

    Co sie mowi osobnikowi, ktory rzuca kamieniami w okno, a co, gdy sa
    tylko takie podejrzenia?

    > Każdy ma takich kolegów, na jakich zasługuje. Kulsoni, to Twój problem.
    > Ja żadnego nie znam nawet, a co dopiero nie widzę powodu, by się
    > zastanawiać, co przed Tobą ukrywają.

    Znasz znasz. Tylko sie wolisz nie przyznawac :-P

    Bylo trzymac jezyk za zebami, a tak to teraz byle obywatel moze mowic
    na policjanta "kulson" :-P

    > A ziemia jest płaska.

    Polityczne stanowisko. Nie podpasc, przypodobac sie, dostac awans,
    tylko uwazac, na ktorego konia sie stawia, bo jak on wyleci ...

    J.

  • 160. Data: 2021-08-13 11:02:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.08.2021 o 10:26, Robert Tomasik napisał:

    > Nie mam zielonego pojęcia. W ustawie (art. 115§20 kk) jest definicja
    > terroryzmu. Nie znam szczegółów, ale na pierwszy rzut oka postawienie
    > sprawcy zarzutu uszkodzenia mienia w związku z terroryzmem nie wydaje
    > się szczególnie niedorzeczne.

    O to chodzi, że sprawcy nie znają, aczkolwiek oskarżają, ba - wchodzą do
    domu i robią przeszukania, zabierają osobę na przesłuchanie, nie
    pozwalają skontaktować się z adwokatem, a to tylko dlatego, że ktoś na
    posiedzeniu rady miasta był sceptycznie nastawiony do pewnych działań.
    Nic się nie zgadza, ale brną. Oskarżenia trzaskają ministrowie, policja
    itp. Ale nie, wszystko jest w porządku, nie ma znaczenia, że nic się nie
    zgadza i jest podejrzenie wykonania tego podpalenia przez służby,
    zastrasza się ludzi i oskarża naokoło.

    > Co dziwnego w tym zatrzymaniu widzisz? To, że się nagrywa, to dobrze.
    > Bedzie można przed sądem obiektywnie to przeanalizować. Może
    > bezwarunkowa odsiadka - a tu się na to szykuje, skoro ją aresztowano
    > tymczasowo - podziała otrzeźwiająco na innych oszołomów. Czy potrzeba,
    > by jeszcze ktoś zginął?

    Jeśli dokumentowanie, to zabezpieczenie, by ktoś nie zginął, to super
    fikoł, widzę dbasz o kondycję.
    Znowu wróćmy, osoba za relację z tego co się dzieje - areszt 2 miesiące,
    osoby podejrzane co najmniej o nieumiejętne użycie ŚPB, aż po
    morderstwo, ale nawet nie ma zawieszenia. Oczywiście wszystko jest ok...

    --
    http://zrzeda.pl