  • 11. Data: 2009-02-24 09:11:28
    Temat: Re: Podpis kwalifikowany w korespondencji z bankiem
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ty się zając śmiej.
    Próbuje zmienić adres do korespondecji w OFE.
    Telefonicznie sie nie dało (chociaż chroni mnie identyfikator i pin), panietka:
    "niedasie".
    Faksem z odręcznym podpisem się nie dało (chociaż faks to forma pisemna), a panientka
    nawet oddzwoniła: "niedasie".
    Trzeba wypełnić specjalny formularz o zmianie adresu.
    Formularz mogą oczywiście wysłać pocztą, ale tylko i wyłacznie na... dotychczasowy
    nieaktualny adres korespondencyjny.

    Paragraf 22.
    JaC

    -----

    > Zresztą już widzę jak bank ma w nosie moje oświadczenie, żądając własnoręcznego
    skreślenia wyrazu "wyrażam zgodę" w obecności pracownika banku.

  • 12. Data: 2009-02-24 09:45:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 10:11:28 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > (chociaż faks to forma pisemna),

    "Przesłanie treści oświadczenia woli faksem spełnia jedynie warunki
    uprawdopodobnienia za pomocą pisma.", wyrok SN z 23 listopada 2007 r., IV
    CSK 228/07.

    Z uzasadnienia: "Pisemna forma czynności prawnej charakteryzuje się tym,
    że treść oświadczenia woli zostaje utrwalona w dokumencie. Zgodnie z art.
    78 § 1 k.c., do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza
    złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść
    oświadczenia woli. Do zawarcia umowy wystarcza wymiana dokumentów
    obejmujących treść oświadczeń woli, z których każdy jest podpisany przez
    jedną ze stron, lub dokumentów, z których każdy obejmuje treść
    oświadczenia woli jednej ze stron i jest przez nią podpisany."

    Co zresztą jest oczywiste.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2009-02-24 15:38:56
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jak najbardziej uprawdopodobniłem: chciałem zlikwidować osobny adres do
    korespondencji, a pozostawić bez zmian adres jako taki.
    Innymi słowy poprosiłem o wysyłanie na adres "główny" i niezmienny od lat.
    Ale nawet pustego druku formularza nie wyślą.
    "Niedasie" u tych q..ew.
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-02-25 10:40:19
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    *piotr'ek* pisze:

    > A no takie, że zawierając zdalne umowy masz możliwość rezygnacji z nich
    > w ciągu 10 dni.

    A gdzie ja pisałem o umowie zawartej na odległość ?

    > A pismo z banku wysłane mailem gwarantuje? Co tam mailem. Nawet listem
    > poleconym może być sfabrykowane.

    Poczytaj o podpisie elektronicznym, zapoznaj się z brzmieniem 78 § 2
    kodeksu cywilnego i wróć - wtedy pogadamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 15. Data: 2009-03-03 09:37:53
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Sebcio pisze:

    > Zresztą już widzę jak bank ma w nosie moje oświadczenie, żądając
    > własnoręcznego skreślenia wyrazu "wyrażam zgodę" w obecności pracownika
    > banku. Widzę siebie w procesie cywilnym, w którym twierdzę że moje

    Gwoli przedstawienia "finale" tej sprawy - bank pismo uznał bez szemrania.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio