  • 1. Data: 2009-02-23 18:16:23
    Temat: Kiedy oprogramowanie jest legalne? (Windows XP)
    Od: Jarosław Kot <j...@w...pl>

    Witam

    potrzebuję przesiąść się w firmie z Windows'a 98 na XP pro, są 4 komputery,
    czy muszę kupować do każdego komputera osobną licencje czy można kupić
    taniej jakąś zbiorczą na kilka komputerów?
    i kolejne pytanie czy mogę kupić np. z allegro jakąś wersję OEM sprzedawaną
    z jakimś podzespołem, z którym ma być sprzedawana (nigdy nieaktywowaną i
    nierejestrową) - oferta kusząca jeśli do każdego komputera, trzeba osobną
    licencję

    pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-02-23 18:21:53
    Temat: Re: Kiedy oprogramowanie jest legalne? (Windows XP)
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Jarosław Kot" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > komputery, czy muszę kupować do każdego komputera osobną licencje czy
    > można kupić taniej jakąś zbiorczą na kilka komputerów?

    multipack licencji na pewno nie dostaniesz do 4 komputerow

> [...]
    > sprzedawaną z jakimś podzespołem, z którym ma być sprzedawana (nigdy
    > nieaktywowaną i nierejestrową) - oferta kusząca jeśli do każdego

    Licencja OEM jest wazna w przypadku zakupu z nowym komputerem
    a nie myszka czy pamiecia.
    Wez sie moze zastanow czy chcesz tanio kupic akytwacje czy chcesz miec
    oryginalnego zgodnego z licencja windowsa :)

  • 3. Data: 2009-02-23 18:48:34
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Licencja OEM jest wazna w przypadku zakupu z nowym komputerem
    > a nie myszka czy pamiecia.

    jesli masz na mysli Windows XP, to sie mylisz

    jesli kupujacy zagwarantuje Sobie support techniczny,
    moze zainstalowac sobie wersje oem.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2009-02-23 19:22:33
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "rezist.com" <r...@s...us> napisał w wiadomości

    > jesli masz na mysli Windows XP, to sie mylisz
    >
    > jesli kupujacy zagwarantuje Sobie support techniczny,
    > moze zainstalowac sobie wersje oem.

    ?!

  • 5. Data: 2009-02-23 19:33:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Radosław HORODNICZY napisał(a):

    > ?!

    W zasadzie jezeli sobie nie zagwarantuje to tez moze... ;P

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

  • 6. Data: 2009-02-23 20:48:39
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

> [...]
    > Wez sie moze zastanow czy chcesz tanio kupic akytwacje czy chcesz miec
    > oryginalnego zgodnego z licencja windowsa :)

    jezeli kupisz na aukcjach oprogramowanie OEM dedykowane jakies marce, np
    hp czy dell to mozesz go zgodnie z licencja uzywac tylko i wylacznie na
    komputerze tej marki

    pzdrw,

  • 7. Data: 2009-02-23 20:55:01
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "lukasz" <a...@n...spam.o2.pl> napisał w wiadomości

    > jezeli kupisz na aukcjach oprogramowanie OEM dedykowane jakies marce, np
    > hp czy dell to mozesz go zgodnie z licencja uzywac tylko i wylacznie na
    > komputerze tej marki

    a moze tak jakis przypis do tego co kazdy z was pisze.

  • 8. Data: 2009-02-23 21:23:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław HORODNICZY" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:gnv2vu$5gu$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > a moze tak jakis przypis do tego co kazdy z was pisze.

    Istnieje rozbieżność pomiędzy prawem karnym, a cywilnym w tym zakresie. Z
    punktu widzenia prawa karnego legalnym będzie każdy system pochodzący z
    legalnego nośnika, o ile tylko użytkownik będzie posiadał tyle licencji,
    ile ma stanowisk. Przy czym te nowsze systemy dokonują w chwili aktywacji
    jakiś sprawdzeń i może się okazać, że XP dedykowanego dla jakiegoś
    konkretnego komputera po prostu nie da się zainstalować legalnie na innym
    typie. Jeśli się da, to system od strony karnej będzie OK!

    Otwartą pozostaje kwestia cywilna. Tutaj Microsoft ma różne, czasem w moich
    oczach karkołomne zastrzeżenia. Pociechą jest to, że jakoś nie słyszałem,
    by firma ta pozywała cywilnie użytkowników swojego oprogramowania za
    instalacje legalnego oprogramowania niezgodnie z wymyślnymi i zawiłymi
    licencjami. Pewnie z tego powodu, że przed sądem mogłoby się okazać, że te
    zastrzeżenia są po prostu nieważne.

    Tak więc z Twojego punktu widzenia potrzebujesz czterech legalnych
    licencji. Z tym, ze ALLEGRO nie jest dobrym miejscem do ich zakupu i
    zalecałbym ostrożność. Od czasu do czasu wybucha tam afera i okazuje się,
    że jedne czy drugi sprzedający handluje pirackim oprogramowaniem. Nie każdy
    potrafi rozróżnić legalną od nielegalnej kopii, a podróbek jest masa. Stad
    raczej sugerował bym zakup w normalnym sklepie z fakturą. Taki zakup
    zasadniczo gwarantuje Ci, że nikt od strony karnej nie będzie się czepiał
    Twoich komputerów, a to w firmie raczej kluczowe.

  • 9. Data: 2009-02-23 21:37:36
    Od: Jarosław Kot <j...@w...pl>

> [...]
    > zakup zasadniczo gwarantuje Ci, że nikt od strony karnej nie będzie się
    > czepiał Twoich komputerów, a to w firmie raczej kluczowe.

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
    Jeśli powyższa wypowiedź jest zgodna z prawdą to chyba się nią (po części)
    zasugeruję i kupię nawet jeśli będzie dedykacja dla komputerów danych marek,
    kupię jednak z allegro, ale od kogoś najbardziej zaufanego i oczywiście z
    fakturą, będzie to dla mnie oszczędność nawet ponad 1000zł w porównaniu z
    "nówkami" ze sklepu, a na allegro kupuję nie mało i raczej wiem, kogo omijać
    z daleka,

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-02-23 21:41:14
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    > a moze tak jakis przypis do tego co kazdy z was pisze.

    Odp. z COKu MSa

    Oprogramowanie preinstalowane, sygnowane przez konkretnych producentów
    sprzętu komputerowego (firmy takie jak np. Dell, HP, Optimus, Fujitsu
    Siemens) może być używane oraz odsprzedane jedynie z komputerem tego
    konkretnego producenta.

    W treści umowy licencyjnej Windows XP OEM można znaleźć następującą
    informację:

    "OPROGRAMOWANIE jest licencjonowane ze SPRZĘTEM jako pojedynczy
    zintegrowany produkt i może być używane jedynie ze SPRZĘTEM. Jeśli do
    OPROGRAMOWANIA nie jest dołączony nowy SPRZĘT, Licencjobiorcy nie wolno
    używać OPROGRAMOWANIA."

    pzdrw