  • 1. Data: 2004-11-16 22:13:04
    Temat: Przestępstwo internetowe.
    Od: "Komuch" <p...@N...pl>

    Witam

    Dziś zapukało do mnie 2 funkcjonariuszy policji z sekcji kryminalnej.

    Przynieśli papier, który otrzymali od jednego z portali, jest to kilka logów
    z serwera poczty. Widnieje tam adres IP, który należy do puli adresów ISP, u
    którego jestem zadrudniony jako administrator sieci.

    Mail zawierał w sobie pogróżki, adresat owych nie zgłosiłby sprawy, lecz
    wkrótce został napadnięty. Tak więc podejrzenie pada bezpośrednio na osobę,
    która wysłała te pogróżki.

    Pół roku trwała sprawa, dopiero teraz portal udostępnił dane.

    Nie byłoby problemu, ale IP, z którego się łączono, to adres routera z
    NATem, siedzi za nim ok. 190 osób.

    Przeczytałem troche w internecie i zdania są podzielone, chodzi o logowanie
    ruchu...

    Jedni mówią, że jest prawo które nakazuje każdemu ISP robienie tego, inni
    twierdzą, że jest ale nie ma przepisów wykonawczych do tego.

    Takie logowanie to nie jest prosta sprawa - trzeba to to backupować. A
    backupów przecież w domu trzymał nie będę, ani mój szef... W piwnicy też
    nie. Do tego trzeba zapezpieczonego pomieszczenia...

    Co o tym sądzicie? W sumie moge im dać liste wszystkich ludzi, którzy są
    abonentami tej podsieci, ale to będzie trwało.
    Chcemy założyć puapkę na tą osobę, bo ruch zacząłem logować, ale zastanawiam
    się co z tymi backupami.

    Pytam o to, żebym wiedział ewentualnie co mogę w określonych sytuacjach
    mówić.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-17 06:18:49
    Temat: Re: Przestępstwo internetowe.
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Komuch" <p...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:cne0p9$jgf$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Przeczytałem troche w internecie i zdania są podzielone, chodzi o
    > logowanie ruchu...

    Z tym "problemem" udaj się na grupę - pl.internet.mordplik.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Na tylnym siedzeniu siedział mężczyzna, który miał