  • 1. Data: 2007-02-22 14:23:24
    Temat: Po jakim czasie od kupna mieszkania US zwykle czepia sie dochodow ?
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Kupilem mieszkanie na poczatku 2003 roku, sporo pieniedzy zarobilem za
    granica, lecz w kraju afrykanskim bez umowy (nawet nie wiem czy tam sa), po
    za pieczatkami w paszporcie nie mam na to papierka (bylo to ponad 5 lat
    temu), pozniej kilka miesiecy pracowalem w polsce. Pierwsze rozliczenie z US
    za rok 2002 mialem mniej wiecej w czasie kupna mieszkania. NA mieszkanie
    odkladalem swoje stypendium. Cala reszte kasy (sporo tego bo jakies 80tys)
    dostalem od rodzicow. Wiem ze moglem dostac legalnie od nich okolo 20tys
    tylko. Zadnych darowizn do US nie zanosilem.
    Mieszkanie kupione na rynku pierwotnym. Dopiero po okolo roku od kupienia
    zameldowalem sie w tym mieszkaniu a dopiero rok pozniej zmienilem us na
    lokalny. JAk na razie zadnych kontroli nie mialem (mijaja wlasnie 4 lata od
    kupna).
    Dzis przeczytalem artykul na onecie i sie zestresowalem ze przez te lata nie
    mam juz chyba zadnych dokumentow o pieniadzach jakie wczesniej zarobilem i
    jakie mialem na koncie, a w polsce pracowalem tylko kilka miesiecy przed
    kupnem mieszkania wiec nie mialem szans by zarobic na nie.
    Kiedy bede mial pewnosc ze us juz sie nie przyczepi (jest chyba 5 lat na
    przedawnienie, ale nie wiem kiedy mija, czy 5 lat po kupnie, czyli zostal
    rok, czy 5 lat od zakonczenia roku w ktorym kupilem mieszkanie (czyli
    zostaly prawie 2 lata).
    Czy zwykle scigaja zaraz po kupnie mieszkania czy moga mnie jeszcze scigac ?
    Cos mi sie wydaje ze informacje o mieszkanach kupionych na rynku pierwotnym
    do US nie trafiaja tak latwo jak o tych z rynku wtornego - czy mam racje ?
    z gory dzieki i pzodrawiam

  • 2. Data: 2007-02-23 17:47:50
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Mnie "spowiadali" po 8 miesiacach.

    K.

  • 3. Data: 2007-02-23 21:43:06
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Robcio napisał(a):
    > Kupilem mieszkanie na poczatku 2003 roku, sporo pieniedzy zarobilem za
    > granica, lecz w kraju afrykanskim bez umowy (nawet nie wiem czy tam sa), po

    1. Co do darowizny od rodziców: jeśli nie była zgłoszona do US - nie
    przedawnia sie.Jeśli w trakcie kontroli powołasz się na to, że kasę od
    rodziców miałeś z tytułu darowizny to zapłacisz 20% od kwoty darowizny.A
    jeśli nie powołasz się na darowiznę to 75%,
    2.Co do braku dokumentów potwierdzających dochody: 75% podatku od tego
    dochodu.Też się nie przedawnia.