    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płatność za parkingi
    Date: Sun, 17 Dec 2006 16:16:52 +0000 (UTC)

    <B...@p...onet.pl> napisal(a):
    > Czy w takim przypadku musze płacić na parking,

    Oczywiście, że tak.

    > czy wogóle miasto czy ZOZ ma prawo w ten sposób dzierżawić parkingi ???

    Niestety tak i też to uważam za skandal. Parkingi przy urzędach
    powinny być bezpłatne, albo co najwyżej płatne na zasadach ogólnej
    odpłatności za parkingi miejskie (w celu ograniczenia nadmiernego
    zajmowania cennych miejsc), bo ludzie tam nie chodzą z wyboru,
    tylko z konieczności. Myślę, że można to rozszerzyć na placówki
    publicznej służby zdrowia.

    W Bielsku-Białej też tak jest np. pod urzędem miasta. Ogryzek
    darmowego parkingu, na którym nigdy nie ma miejsca, oraz parkingi
    wynajęte prywaciarzowi, który kasuje 2,5 zł/h, pobierając z góry za
    każdą rozpoczętą godzinę. Urząd miasta czuje się rozgrzeszony, bo
    przecież udostępnił ten skrawek bezpłatny na 10 samochodów. Tymczasem
    parkują tam ludzie niekoniecznie załatwiający sprawy w UM, a reszta
    musi płacić haracz. A można było zrobić normalne parkingi miejskie,
    płatne 1 zł za 30min. Niestety "sięniedało".

    > Przecież
    > jutro ktoś będzie drogi dzierżawił i oprócz drogowego trzeba będzie mu za
    > wjazd płacić !

    Przecież to jest "od wczoraj", polecam wycieczkę z Krakowa do Katowic :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/