    From: "Hubert" <r...@b...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Płacili grosze i jeszcze zabrali...
    Date: Tue, 23 Sep 2003 16:44:34 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@qv163.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam!
    Sprawa ma się następująco:
    Od 1do31 sierpnia, pracowałem na umowę zlecenie
    w firmie WORKER która zatrudnia ludzi do czasowej pracy
    w hipermarketach. 29 lipca przeszedłem krótkie szkolenie
    BHP i "zwiedziłem" Makro Cash&Carry w Krakowie.
    1 zacząłem regularną prace. W sumie przepracowałem
    21 dni po 8 godzin. Do tej pory wydawało się wszystko OK.
    Gdy wypłata przyszła na konto, stwierdziłem że
    brakuje pieniędzy za 2 dni pracy. Tak więc zadzwoniłem
    do przedstawiciela WORKERA, i poinformowałem
    o całej sprawie, on na to odpowiedział mi, iż to normalne,
    ponieważ pierwsze 2 dni pracuje się za darmo.
    Zdziwiony zacząłem jeszcze raz czytać umowę jaką
    podpisałem z WORKEREM, ale nie znalazłem tam żadnej
    wzmianki o jakimś okresie próbnym, lub czymś podobnym.
    Więc zadzwoniłem jeszcze raz, i powiedziałem że nie ma nic
    takiego w umowie którą podpisałem, przedstawiciel na to
    odpowiedział, że owszem nie ma w tej umowie nic takiego,
    a te brakujące 2 dni wynikają z umowy jaką firma WORKER
    ma z MAKRO, w której jest napisane że przez pierwsze 2 dni
    pracownicy WORKERA robią za free w ramach szkolenia.
    Czy ktoś może mi powiedzieć czy takie tłumaczenie się
    przedstawiciela ma jakieś prawne uzasadnienie?
    Przecież ja pracowałem dla WORKERA a nie MAKRO.
    A o tych 2 dniach dowiedziałem się dopiero po wypłacie. :(

    Pozdrawiam
    Hubert