  • 1. Data: 2012-07-12 20:58:07
    Temat: Piwko - logo i nazwa firmy.
    Od: d...@w...pl

    Witam,
    Działając zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości oraz ograniczeniu alkoholizmu,
    czy mogę w nawie firmy usługowej zawrzeć słowo "piwko" (logo np. kufel piwa). Logo
    oraz nazwa będzie naklejona min. na samochodzie. Dodatkowo nie będę VATowcem więc ten
    punkt ustawy nas nie dotyczy:

    "3. Zabrania się reklamy, promocji produktów i usług, których nazwa, znak towarowy,
    kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub jest tożsame z
    oznaczeniem napoju alkoholowego lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do
    napoju alkoholowego."

    Czy muszę zawrzeć na samochodzie 20% informacji o szkodliwości alkoholu, czy nie
    muszę nic, czy też absolutnie taka nazwa oraz logo firmy są zakazane.

    Będę bardzo wdzięczy na pomoc w tym temacie.

  • 2. Data: 2012-07-13 00:22:55
    Temat: Re: Piwko - logo i nazwa firmy.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2012, d...@w...pl wrote:

> [...]
    > podobieństwo lub jest tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego
    > lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do napoju alkoholowego."

    Z której to ustawy i co VATowi do tego?
    Idzie o taki drobny szczegół: czy zdajesz sobie sprawę z tego, że
    NIEPODLEGANIE pod VAT, to co innego niż ZWOLNIENIE z VAT?
    (zwolniony jak najbardziej "podlega")

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-07-13 08:11:36
    Od: d...@w...pl

    Chodzi o to z tym VATem (nie będę pod niego podlegał), że klientami będą osoby
    prywatne, w żadnym wypadku firmy, czyli też żadna sprzedaż hurtowa alko. Tak na
    prawdę, żadna sprzedaż, jedynie usługa transportu.
    Jeśli chodzi o to z jakiej to ustawy to:
    Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
    Dzięki za zainteresowanie.

  • 4. Data: 2012-07-13 09:22:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2012, d...@w...pl wrote:

    > Chodzi o to z tym VATem (nie będę pod niego podlegał)

    Jeśli będziesz prowadził DG, to *BĘDZIESZ* podlegał.
    Spróbuj przejrzeć archiwa, aby wyczaić różnicę między niepodleganiem (co
    skutkuje "nie mam nic wspólnego z VATem") a zwolnieniem (czyli "nie płacę
    VATu i nie podlegam wielu obowiązkom z tego tytułu").
    DG nie jest "niepodlegająca"!

    > Jeśli chodzi o to z jakiej to ustawy to:
    > Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

    Thx.
    Zajrzałem i nie widzę związku z VATem :), możesz objaśnić co VATowi
    do zakazu reklamy?

    pzdr, Gotfryd