  • Data: 2002-06-21 07:39:38
    Temat: Pies pogryzł psa
    Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Mam kilka pytań dot. sytauacji, które mogą się przytrafić posiadaczom psów.
    Sytuacja zdarzyła się w miejscu publicznym.
    1) Mój pies spacerował na smyczy (bez kagańca), podbiegł do niego inny pies
    (luzem, również bez kagańca) i zaczęła się jatka. Czy w takiej sytuacji mozna
    żądać odszkodowania za rany odniesione w tym zajściu?
    2) Czy w sytuacji opisanej powyżej widząc, że mój pies może zostać zagryziony
    (np leży a atakujący pies ma wyraźną przewagę) a właściciel psa atakującego nie
    może przerwać tegoż ataku czy mogę stanąć w obronie własnego psa (czytaj
    przywalić mu np ciężkim przedmiotem) i ewentualnie pozbawić go życia?
    3) I trzeci hipotetyczny przypadek: sytuacja jak powyżej ale podbiega pies
    słabszy i zostaje dotkliwie pogryziony lub nawet zagryziony przez mojego psa.
    Co w takim przypadku?

    Ps: W przypadku pierwszym gdybym założył psu kaganiec - nie przeżyłby ataku.
    Dlatego nie zakładam, ale zawsze jest na uwięzi.

    Z góry dziękuję za uwagi i rady.
    Marcin.