  • 71. Data: 2011-04-20 11:50:05
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2011-04-20 13:34, szerszen pisze:

    > Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > dobrze gada, a ty najwidoczniej nie zrozumiałeś, tu chodzi o percepcje
    > kierowcy, czyli o to, że spora część, jeśli nie większość, jak wjeżdża
    > na skrzyżowanie ze światłami, to notuje że ma zielone, a nie jakie są
    > znaki i jak na nim są, to odruchowo stosują już przepisy ogólne

    M1SLQ napisał, że "A widzi zielone światło, więc _pomija_ znaki i ogólne
    zasady" - z tego zrozumiałem, że dla niego zielone światło oznacza wolny
    przejazd przez _całe_ skrzyżowanie (może źle go zrozumiałem, ale jeśli
    tak, to nie wiem w ogóle o co mu chodziło).

  • 72. Data: 2011-04-20 11:58:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > M1SLQ napisał, że "A widzi zielone światło, więc _pomija_ znaki i ogólne
    > zasady" - z tego zrozumiałem, że dla niego zielone światło oznacza wolny
    > przejazd przez _całe_ skrzyżowanie

    chodziło o to, że kierowcy zachowują się jak napisałem, a prawodawca to
    usankcjonował, czyli jeśli światła działają, to skrzyżowanie jest
    równorzędne, jeśli nie działają, stosujemy sie do znaków

  • 73. Data: 2011-04-20 12:00:57
    Temat: Re: Pierwsze?stwo przejazdu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.04.2011 13:02, SDD pisze:
    > Jest dokladnie odwrotnie znak tabliczka T-6a dotyczy *tylko znaku* D-1,

    Zgoda.

    > ktory wobec zapalonego sielonego swiatla *nie obowiazuje*,

    Albowiem? Tu jest właśnie zgrzyt. Bo czemu ma nie obowiązywać akurat ten
    znak, a już przepisy tak?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 74. Data: 2011-04-20 12:01:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Obłęd. Tramwaj ma pierwszeństwo przed samochodem, czy to znaczy, że
    > jest potrzebny osobny przepis, że samochód jedzie po tramwaju?

    Widocznie jest, skoro brak prowadzi do roznych interpretacji.
    Gdy przepis byl, nie bylo najmniejszych nawet watpliwosci.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 75. Data: 2011-04-20 12:04:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.04.2011 12:11, Paweł pisze:

    > Jak widzisz znak A1 lub A2 to też dajesz migacz? Przecież prosto nie
    > jedziesz.

    Ale nie wykonujesz zmiany kierunku. Tu jednak wykonujesz. Sygnalizowanie
    skrętu, ma się nijak do przebiegu drogi z pierwszeństwem przejazdu. Jak
    byś wtedy sygnalizował jazdę na wprost, skoro chcesz jazdę w lewo
    pozostawić bez sygnalizacji?

    A skąd inni uczestnicy ruchu mają wiedzieć, czy znajdujesz się na drodze
    z pierwszeństwem i se nie sygnalizujesz lewoskrętu czy nie znajdujesz

  • 76. Data: 2011-04-20 12:07:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Albowiem? Tu jest właśnie zgrzyt. Bo czemu ma nie obowiązywać akurat ten
    > znak, a już przepisy tak?

    Po swiatla maja pierwszenstwo i swa potega (zwana pierwszenstwem) "miazdza"
    znak.
    Znaku nie ma. Uniewazniony.
    Przepisy natomiast pozostaja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 77. Data: 2011-04-20 12:09:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na logikę to sygnalizator powinien być ze strzałką (i tak mamy na

    Na logike tak, ale na Twoja logike juz nie.
    No bo strzalka mowi, ze mozesz jechac w lewo a Ty w lewo drogi nie widzisz
    (widzisz tylko na wprost i dwie w prawo).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 78. Data: 2011-04-20 12:10:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.04.2011 14:07, SDD pisze:
    > U?ytkownik "Przemys?aw Adam ?miejek" <n...@s...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Po swiatla maja pierwszenstwo i swa potega (zwana pierwszenstwem) "miazdza"
    > znak.

    Ale światła nie mówią nic o pierwszeństwie przejazdu. Światła mówią
    możesz jechać albo nie możesz jechać.

    > Znaku nie ma. Uniewazniony.

    \No właśnie taki jest powszechny pogląd, ale dlaczego?

    > Przepisy natomiast pozostaja.

    A dlaczego? Dlaczego znaki mają być unieważnione, a przepisy nie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 79. Data: 2011-04-20 12:10:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.04.2011 13:13, Michal Jankowski pisze:
    > Tramwaj ma pierwszeństwo przed samochodem,

    Nie zawsze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 80. Data: 2011-04-20 12:10:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Zjezdzasz z drogi z i nie sygnalizujesz manewru zmiany pasa ruchu?

    Nie zjezdzam z drogi.
    Jestem na *skrzyzowaniu* - to jest dla mjie teraz najwazniejsze. Jestem na
    skrzyzowaniu i przejezdzam przez nie na wprost.
    A wg Ciebie kierowca B ze schematu chcac pojechac prosto (czyli wjechac na
    droge z pierwszenstwem) tez powinien uzyc kierunkowskazu?

    Pozdrawiam
    SDD