  • 341. Data: 2005-10-16 23:04:00
    Temat: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Od: tusk <d...@w...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Primo: sam piszesz "przebiera się"

    Nie pisze. Zadaje pytanie. Ciekawe jaka jest procedura uzywania ustepow
    wsrod tych panienek. Musza myc rece *po wejsciu na sale* bez wzgledu na
    wczesniejsze mycia, czy nie? Musza uzywac rekawiczki czy nie? Zmieniaja
    fartuchy przed wejsciem sa sale w osobnym specjalnym pomieszczeniu czy nie.

    > Secundo: nawet gdyby się nie przebierała, kieszeń raczej w tym wszystkim
    > udziału nie bierze. Raczej dłonie.

    I przez 8 godzin pracy panienka dloni do kieszeni nigdy nie wklada? i do
    ubikacji tez nie chdzi?

  • 342. Data: 2005-10-16 23:04:08
    Od: tusk <d...@w...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Koniki morskie, kiedy ostatnio sprawdzałem, nie były ssakami.

    I co z tego? Wiewiorki potrafia skakac odleglosci kilkadziesiat razy
    wieksze od swojego ciala i to jako male. Czy to znaczy ze te paniusie
    moga rzucac niemowlaka z rogu na rog sali jak pilke?

    > Nie, bo ludzkei matki mają ręce i mogą jedną rękę podłożyć pd plecy, a
    > drugą podtrzymywać.... właśnie kark.

    Ale nie wieszac za kark.

    > Starczy - do "niestosowna". Teraz wyjaśnij, dlaczego twierdzisz, że to
    > było niebezpieczne?

    Zapytaj w pierwszym lepszym szpitalu jaki jest standard trzymania
    dziecka z inkubatora, a pozniej dyskutuj. Zacznij od tego centrum.

    > Przykład: dentystka dająca buziaka pacjentowi może podpaść pod kategorię
    > "niestosowne", ale "niebezpieczne" - w życiu.

    kolejny mega ROTFL
    Buziak czescia terapii. :-)

    1. Dawanie buziakow nie jest czescia opieki medycznej dentysty. Chyba ze
    w jakichs sektach.

    2. jest iebezpieczne poniewaz moze zarazic np. zoltaczka C.

    Dlatego dentysci nie tylko nie caluja pacjentow, ale u mnie prawo im
    nakazuje maske na gebie i rekawiczki jak przy operacji.

  • 343. Data: 2005-10-17 06:42:52
    Od: "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    napisał(a):

    > mam wrzenie ze czytam post debila

    Musisz mieć jakiś problem z osobowością, prawda?

    --
    Olgierd

  • 344. Data: 2005-10-17 07:01:05
    Od: "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    napisał(a):

    > zwroc uwage na par 2 punkt 3)

    Po pierwsze ust. 2 pkt 3.
    Po drugie zanim na przyszłość zaczniesz przeklejać przepisy - zastanów się
    nad ich treścią.
    Definicję utworu przynosi TYLKO I WYŁĄCZNIE art. 1 ust. 1 pr.aut. Aby coś
    uznać za utwór muszą być spełnione ŁĄCZNIE następujące przesłanki:
    - działalność TWÓRCZA
    - charakter INDYWIDUALNY.
    To, że masz w ręku zdjęcie nie oznacza, że jest ono wynikiem działalności
    twórczej o charakterze indywidualnym i nawet ust. 2 pkt 3 tego nie zmienia
    - to jest tylko wyliczanka dotycząca FORMY utworu.
    Wyłączenia określone w art. 4 pr. aut. oznaczają nic innego jak to, że
    choćbyś nie wiem jak bardzo twórczo i indywidualnie podszedł do stworzenia
    opisu patentowego albo urzędowego znaku, NIGDY nie będzie on przedmiotem
    ochrony na gruncie prawa autorskiego.
    Zanim zaczniesz znów histeryzować i wyzywać ludzi zapoznaj się z treścią
    komentarza J. Barty to art. 1 pr.aut. Pozwolę sobie troszkę zacytować:

    == Stwierdzenie, że utwór stanowi przejaw "działalności twórczej",
    podkreśla - inaczej ujmując - że utwór powinien stanowić rezultat
    działalności o charakterze kreacyjnym. Przesłanka ta, niekiedy określana
    jako przesłanka "oryginalności" utworu, zrealizowana jest wówczas, gdy
    istnieje subiektywnie nowy wytwór intelektu; jest ona zatem ujmowana
    wyłącznie w płaszczyźnie nowości subiektywnej i zorientowana
    retrospektywnie.
    Sam jednak "przejaw działalności twórczej" nie jest warunkiem
    wystarczającym do zakwalifikowania określonego wytworu jako przedmiotu
    prawa autorskiego. Konieczne jest bowiem, by wytwór taki miał indywidualny
    charakter (aby charakteryzował się "indywidualnością"). Jak się przy tym
    podnosi: "Ustalenie, że określona czynność (dzieło) ma charakter twórczy
    lub nie, nie należy do sfery zarzutów prawa materialnego, ale sfery ustaleń
    faktycznych będących dopiero podstawą zastosowania prawa" (wyr. Sądu Apel.
    w Poznaniu z 26 kwietnia 2000 r., 1087/99).==

    Wątpliwości, których nie masz Ty - histeryzując i obrzucając błotem
    mądrzejszych od Ciebie tylko dlatego, że mają odmienne zdanie - nie są
    pozbawione nawet sądy, tu znów za Bartą:

    == Niewątpliwie przy tym jednym z zasadniczych problemów prawa autorskiego
    jest określenie koniecznego poziomu twórczości dla możliwości uznania
    danego wytworu intelektualnego za utwór. Zauważmy, że nie chodzi tu tylko o
    "klasyfikację globalną", dotyczącą całości dzieła, lecz równolegle o
    stwierdzenie, w jakich zakresach utwór podlega ochronie udzielanej przez
    prawo autorskie; inaczej ujmując: które elementy (składniki) utworu
    korzystają z takiej ochrony. W tym kontekście należy zwrócić uwagę na
    trafny wywód zawarty w orzeczeniu Sądu Apelacyjnego w Krakowie z 29
    października 1997 r., I ACa 477/97 (w: Dobra osobiste..., s. 262 i n.),
    podkreślający, iż "nie da się generalnie oznaczyć minimum indywidualności,
    które stanowiłoby wartość progową dla uzyskania ochrony w prawie autorskim
    i pozwalałoby w sposób dostatecznie bezpieczny rozróżniać wytwory
    intelektualne zdatne i niezdatne do ochrony. W każdym przypadku budzącym
    wątpliwości, tj. wtedy gdy indywidualność badanego wytworu intelektualnego
    nie jest intuicyjnie oczywista zachodzi konieczność odwołania się do ocen
    wartościujących. W ocenach tych należy kierować się dyrektywą nakazującą
    uwzględniać aksjologiczne uzasadnienie norm prawa autorskiego, jak i
    właściwości wytworów intelektualnych poddanych ocenom wartościującym". ==

    Hint: czy nowela, którą właśnie zamierzam stworzyć i opublikować - "Obudził
    się. Przechodząc z pokoju do kuchni zapalił papierosa, zaciągnął się
    głęboko" jest utworem czy nie jest u licha - a zatem jeśli ktokolwiek
    kiedykolwiek napisze podobne zdanie dopuści się plagiatu??

    Teraz ogólniej.
    Czytam tę grupę nie od dziś i dość dokładnie, mam swoich ulubionych autorów
    (chapeau bas Robercie!), z którymi nie zawsze się zgadzam (głównie na
    gruncie aksjologicznym - nie mogę wybaczyć, że Robert chciał "normalnie"
    gadać z człowiekiem, którego ja zawlokłem przed sąd). Jest tu jednak pewne
    grono "tfórcóf", dla których pisanie jest szansą do wyżycia się nie tyle
    intelektualnego ile - zgaduję - jest efektem jakichś kompleksów z młodości;
    może ich koledzy bili i pomiatali, może nie mieli powodzenia u dziewczyn.
    Najgorsze, że lenistwo i brak znajomości tematu kryją pod warstwą
    awanturnictwa i bluzgania.
    MSPANC.

  • 345. Data: 2005-10-17 07:02:32
    Od: "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie>

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie> napisał w wiadomości
    pl...

  • 346. Data: 2005-10-17 07:04:55
    Od: "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > PS: czy ktoś mógłby przypomnieć temu fajfusowi 'Olgierdowi', że go
    > splonkowałem i w konsekwencji jego brednie widzę tylko wtórnie, jak np.
    > tu?

    A jakie to ma znaczenie "Andrzeju"?

    --
    Olgierd

  • 347. Data: 2005-10-17 07:45:57
    Od: "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie>

    "wsm" <w...@s...pl> napisał(a):

    > Jeżeli wśród tych wymienionych explicite pozycji, które NIE są chronione
    > prawem autorskim znajdziesz te fotografie - napisz.

    Naprawdę nie można opierać się tylko na selektywnie wyczytanym artykule,
    żeby odpowiedzieć na takie pytanie. Art. 4 pr.aut. mówi o takich przejawach
    działalności ludzkiej, które NA PEWNO utworami nie są. Poza tym musisz
    sobie odpowiedzieć na pytanie czy KONKRETNA fotografia spełnia warunki z
    art. 1 ust. 1 pr.aut. i proszę, nie odsyłaj do ust. 2 pkt 3, bo gdyby tak,
    do definicja utworu chronionego sprowadzałaby się do tej wyliczanki, zaś
    kompletnie niepotrzebna byłaby cała opisówka z ust. 1.
    Hint: jeśli stanę pod Kolumną Zygmunta w Warszawie i poproszę Cię, abyś
    zrobił mi zdjęcie moim aparatem, to:
    - masz prawa autorskie do tego zdjęcia, a więc muszę Ci zapłacić tantiemy i
    nie wolno mi czegoś tam sobie z nim zrobić?
    - każda następna osoba, która stanie w tym samym miejscu i zrobi sobie
    takie samo zdjęcie dopuszcza się plagiatu?
    To chyba nie jest takie proste jak chcą niektórzy - że przepiszemy dwa
    artykuły na krzyż i mamy odpowiedź.

    --
    Olgierd

  • 348. Data: 2005-10-17 09:38:28
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > I co z tego? Wiewiorki potrafia skakac odleglosci kilkadziesiat razy
    > wieksze od swojego ciala i to jako male. Czy to znaczy ze te paniusie moga
    > rzucac niemowlaka z rogu na rog sali jak pilke?

    teraz pale przeginasz, tak samo jak gazet z "zonglowaniem" . To juz podpada
    pod 212 kk

    > Ale nie wieszac za kark.

    pokaz te powieszenie za kark.

    > Zapytaj w pierwszym lepszym szpitalu jaki jest standard trzymania dziecka
    > z inkubatora, a pozniej dyskutuj. Zacznij od tego centrum.

    on ciebie pyta, ty sie udzelasz wiec zaklada ze elemenatrna wiedze na temat
    w ktorym zabierasz glos posiadasz

    P.

  • 349. Data: 2005-10-17 09:43:55
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <o...@p...pl.pl.spam.nie> napisał w wiadomości
    pl...
    > "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>

    > Musisz mieć jakiś problem z osobowością, prawda?

    raczej Ty

    "jednak zawiadamiając o przestępstwie nie da się
    popełnić przestępstwa"

    od kiedy media sa instytucja ktorej zglasza sie przestepstwa ?

    P.

  • 350. Data: 2005-10-17 09:45:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości

    > Na czym zatem polega różnica? Zdjęcie pierdnięcia będzie utworem o
    > charakterze twórczym - pierdnięcie nie będzie stanowiło performance?

    zdjecie pierdniecia mowisz ?

    P.