  • 31. Data: 2020-03-12 21:53:11
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, March 12, 2020 at 5:33:51 PM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

    > Odpowiedź dałem Dawidowi, przeczytaj.
    > Żeby dobitniej sprawę przedstawić przeredaguję nieco moje pytanie:
    > Jak rowerzysta może skorzystać z przysługującego mu na mocy art. 27
    > pierwszeństwa przejazdu skoro znak A-7 zabrania mu wjechania na przejazd
    > wobec zbliżającego się auta?

    Normalnie, sam zacytowales przepis, ktory mowi, ze znaki drogowe moga byc niezgodne z
    przepisami ogolnymi i maja wyzszy priorytet, nalezy sie do nich stosowac...
    Przeciez to standardowa sytuacja ... np. przepis ogolny mowi, ze pierwszenstwo ma ten
    z prawej..., znaki moga to zmienic, tak jest na 99% skrzyzowan, skrzyzowania
    rownorzedne, to sporadycznie sie trafiaja, raczej w strefach "30", zamiszkania
    Podobnie masz limity predkosci, chyba nie masz watpliwosci, jak w obszarze
    zabudowanym pojawia sie ograniczenie do 70? ;)

  • 32. Data: 2020-03-12 21:55:33
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.03.2020 o 21:13, nadir pisze:

    > Po co mam cytować jakiekolwiek przepisy?
    > Sam podałeś jeden i nie podoba Ci się, że to poruszający się drogą dla
    > rowerów ma ustąpić jakiemuś innemu rowerzyście poruszającemu się drogą
    > poprzeczną.

    jcek wie że dzwoni, ale nie wie w którym kościele:)

  • 33. Data: 2020-03-12 23:20:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Raczej oczywiste że P-11 :)
    >
    > art. 27 ustawy -- prawo o ruchu drogowym
    > 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest
    > obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    > rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    No ale znak "Ustąp" to zmienia. NA tym, konkretnym to rowerzysta ma
    ustąpić pojazdowi pierwszeństwa.

    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2020-03-12 23:23:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.03.2020 o 19:47, J.F. pisze:

    > Gorzej z samochodami ... skad oni maja wiedziec, ze tu jest rower bez
    > pierwszenstwa ... czy moze "droga z pierwszenstwem" dotyczy tez
    > rowerzystow ?

    Na wielu skrzyżowaniach orientujesz się, że masz pierwszeństwo widzac
    "od tyłu" znak STOP czy Ustąp. Dlatego maja specyficzny kształt.
    Dodatkowo tu masz jeszcze poziome trójkąciki. No i jak nawet nie
    ogarniesz, to nic wielkiego się nie stanie. Obydwaj się zatrzymają.

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2020-03-12 23:26:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Bo to jest grupa o prawie i tu się liczą paragrafy, artykuły i punkty a
    > nie stęki o tym co mi się rzekomo podoba a co nie. Jak nie umiesz się
    > wypowiedzieć merytorycznie to zamilknij.

    Dostałeś kilka merytorycznych wypowiedzi i zamiast coś z nich
    wywnioskować lub zamilknąć, to nadal stękasz.

  • 36. Data: 2020-03-12 23:35:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Obydwaj się zatrzymają.

    Rowerzysom to nie przystoi.

    Przy okazji, istnieje gdzieś w naszym kraju skrzyżowanie samych ścieżek
    rowerowych?

  • 37. Data: 2020-03-13 08:28:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 13:53:11 -0700 (PDT), WS napisał(a):

    > Normalnie, sam zacytowales przepis, ktory mowi, ze znaki drogowe moga byc niezgodne
    z przepisami ogolnymi i maja wyzszy priorytet, nalezy sie do nich stosowac...

    No dobra, mistrzu. Który znak zmienia tu który przepis ogólny? Konkret
    proszę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 38. Data: 2020-03-13 08:33:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 23:20:13 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > No ale znak "Ustąp" to zmienia. NA tym, konkretnym to rowerzysta ma
    > ustąpić pojazdowi pierwszeństwa.

    Tomasik, myśl trochę. Na tym konkretnym to znak A-7 usiłuje zmienić znak
    P-11 a nie jakiś przepis ogólny. A PoRD nie przewiduje żeby jeden znak
    zmieniał znaczenie drugiego.
    Dodatkowo, spójrz na to skrzyżowanie z punktu widzenia kierowcy. Widzi
    rowerzystę więc mu udziela pierwszeństwa (bo P-11 widzi a A-7 nie
    widzi). Rowerzysta widząc A-7 udziela pierwszeństwa kierowcy. No i sobie
    obaj stają, stoją i wzajemnie przepuszczają. No i jest pytanie - który
    ma przejechac pierwszy i dlaczego?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 39. Data: 2020-03-13 08:38:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    > rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    ale jako uzupełnienie jest § 47 rozporządzenia Ministrów Infrastruktury
    oraz Spraw wewnętrznych
    i administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych

    "Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznacz
    onego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zm
    niejszyć

    prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo p
    ieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miej
    scach lub

    na nie wchodzących lub wjeżdżających."

    a skoro jest P-11 to raczej musi być też D-6....

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 40. Data: 2020-03-13 08:39:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 23:23:43 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > Dodatkowo tu masz jeszcze poziome trójkąciki. No i jak nawet nie
    > ogarniesz, to nic wielkiego się nie stanie. Obydwaj się zatrzymają.

    Tomasik, nie rób z patologii normy. Jeśli żeby się zorientować trzeba
    oglądać znaki od tyłu czy z kantu, to oznakowanie jest do dupy i nie
    moze służyć za przykład lub za argument przed sądem (że np. kierowca
    mogł sobie wysiąść, pójść obejrzeć znak i dopiero wtedy podjąć decyzję).

    Oczywiście, w tej dyskusji nie chodzi mi o praktyczne pokonanie
    trudności jaką jest złe oznakowanie więc nie mów mi że obaj się mogą
    zatrzymać itd. Ja to wiem doskonale i sobie radzę na jezdni. W tej
    dyskusji chodzi o zgodność oznakowania z Prawem.
    --
    Jacek
    I hate haters.