  • 21. Data: 2020-03-12 17:15:46
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 05:52:27 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Przepis mówi, że sposób zachowania nakazany przez m.in. znaki drogowe ma priorytet
    nad sposobem zachowania się wynikającym z przepisów ustawy.
    > Zapewne chodzi o ogólne przepisy, a nie akurat te mówiące o tym, jak należy
    interpretować znaki drogowe.

    Zapewne chodzi o ogólne, zapewne tej a nie innej ustawy. Ale czy nie
    sądzisz że tak prosta rzecz jak ruch drogowy powinna dać się
    skodyfikować bez żadnych "zapewne"? :) Co, mam się domyślać co
    ustawodawca miał na myśli przejeżdżając przez skrzyżowanie albo bujać
    się po głupich sądach w celu wyjaśniania wątpliwości kiedy zdarzy się
    wypadek?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 22. Data: 2020-03-12 17:33:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 16:48:18 +0100, nadir napisał(a):

    > NA PRZEJEŹDZIE, nie przed.

    Odpowiedź dałem Dawidowi, przeczytaj.
    Żeby dobitniej sprawę przedstawić przeredaguję nieco moje pytanie:
    Jak rowerzysta może skorzystać z przysługującego mu na mocy art. 27
    pierwszeństwa przejazdu skoro znak A-7 zabrania mu wjechania na przejazd
    wobec zbliżającego się auta?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2020-03-12 17:37:06
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Odpowiedź dałem Dawidowi, przeczytaj.

    No coś tam wkleiłeś, ale ma to się nijak to tego co obecnie stanowią
    przepisy.

  • 24. Data: 2020-03-12 18:43:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 17:37:06 +0100, nadir napisał(a):

    > No coś tam wkleiłeś, ale ma to się nijak to tego co obecnie stanowią
    > przepisy.

    No to weź mi powiedz co stanowią przepisy w sprawie kto ma przejechać
    pierwszy na obrazku który pokazałem, mądralo.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2020-03-12 18:57:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 14:41:37 +0100, J.F. napisał(a):

    > Gorzej, jak opis znaku tak nie calkiem koliduje z przepisem ustawy ...
    > i wypadaloby sie do oby stosowac.

    Dlaczego zacząłem od wątpliwości dotyczących art.5? Otóż na ten art.
    powołali się spece z K.G. Policji kiedy prosiłem o ich wykładnię jak
    winien się zachować rowerzysta na przedstawionym niżej skrzyżowaniu.
    IMO art. 5 ma się nijak do problemu, a jeśli ktoś uważa że jednak jakoś
    się ma to niech wali uzasadnienie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2020-03-12 19:47:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]
    >winien się zachować rowerzysta na przedstawionym niżej skrzyżowaniu.
    >IMO art. 5 ma się nijak do problemu, a jeśli ktoś uważa że jednak

    Ma rowerzysta "ustap pierwszenstwa" ?
    To ma ustepowac, a nie gada, ze przeciez na przejezdzie to on ma
    pierwszenstwo ustawowe.

    Kierowca samochodu z PJ jakos ustepuje, a nie mowi "ale ja przeciez
    bylem po jego prawej stronie".

    Gorzej z samochodami ... skad oni maja wiedziec, ze tu jest rower bez
    pierwszenstwa ... czy moze "droga z pierwszenstwem" dotyczy tez
    rowerzystow ?

    J.

  • 27. Data: 2020-03-12 20:01:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 19:47:15 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > pierwszenstwo ustawowe.
    >
    > Kierowca samochodu z PJ jakos ustepuje, a nie mowi "ale ja przeciez

    Wypowiadaj się na temat. Fantazje nie są mile widziane. I podkręć poziom
    wypowiedzi.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2020-03-12 20:58:53
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 12.03.2020 o 18:43, Jcek Maciejew pisze:

    > No to weź mi powiedz co stanowią przepisy w sprawie kto ma przejechać
    > pierwszy na obrazku który pokazałem, mądralo.

    jcek nie rozumie po polsku:)))))))))))))))))

  • 29. Data: 2020-03-12 21:13:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No to weź mi powiedz co stanowią przepisy w sprawie kto ma przejechać
    > pierwszy na obrazku który pokazałem, mądralo.

    Po co mam cytować jakiekolwiek przepisy?
    Sam podałeś jeden i nie podoba Ci się, że to poruszający się drogą dla
    rowerów ma ustąpić jakiemuś innemu rowerzyście poruszającemu się drogą
    poprzeczną.

  • 30. Data: 2020-03-12 21:41:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 21:13:15 +0100, nadir napisał(a):

    > Po co mam cytować jakiekolwiek przepisy?

    Bo to jest grupa o prawie i tu się liczą paragrafy, artykuły i punkty a
    nie stęki o tym co mi się rzekomo podoba a co nie. Jak nie umiesz się
    wypowiedzieć merytorycznie to zamilknij.
    --
    Jacek
    I hate haters.