  • 41. Data: 2020-03-13 08:46:36
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2020 08:38:53 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > ale jako uzupełnienie jest § 47 rozporządzenia Ministrów Infrastruktury
    > oraz Spraw wewnętrznych
    > i administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych
    >
    > "Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznacz
    onego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zm
    niejszyć

    > prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo p
    ieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miej
    scach lub

    > na nie wchodzących lub wjeżdżających."
    >
    > a skoro jest P-11 to raczej musi być też D-6....

    Całkiem słusznie zauważyłeś że A-7 stawia się do kupy z D-6. Ale tylko
    na skrzyżowaniu dwóch dróg a nie na skrzyżowaniu drogi z drogą rowerową
    :) Dopiero byłby kleks! P-11 mówi stój a D-6 mówi jedź :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 42. Data: 2020-03-13 12:07:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, March 13, 2020 at 8:46:38 AM UTC+1, Jacek Maciejewski wrote:

    > Całkiem słusznie zauważyłeś że A-7 stawia się do kupy z D-6. Ale tylko
    > na skrzyżowaniu dwóch dróg a nie na skrzyżowaniu drogi z drogą rowerową
    > :) Dopiero byłby kleks! P-11 mówi stój a D-6 mówi jedź :)

    tu jest troche przykladow (lekko starych...)
    https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infra
    struktura-rowerowa_3000/przejazdy_dla_rowerzystow.pd

  • 43. Data: 2020-03-13 12:51:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 13 Mar 2020 04:07:44 -0700 (PDT), WS napisał(a):

    > tu jest troche przykladow (lekko starych...)
    > https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infra
    struktura-rowerowa_3000/przejazdy_dla_rowerzystow.pd

    Przez to opracowanie przewijają się dwie myśli. Jedna że odbieranie
    pierwszeństwa rowerzyście na przejeździe rowerowym powinno być zupełnie
    wyjątkowe. A druga to że skoro stawiamy rowerzyście znak A-7 odbierający
    mu pierwszeństwo na przejeździe to przejazd nie powinien być oznakowany
    znakiem P-11. W obu przypadkach pełna zgoda. Pozostałe wywody są zbyt
    niejasne żeby się do nich ustosunkowywać i wymagały by dyskusji z
    autorem opracowania celem pojaśnienia wywodu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 44. Data: 2020-03-13 12:56:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.03.2020 o 08:28, Jcek Maciejew pisze:
> [...]
    niezgodne z przepisami ogolnymi i maja wyzszy priorytet, nalezy sie do nich
    stosowac...

    > No dobra, mistrzu. Który znak zmienia tu który przepis ogólny? Konkret
    > proszę.

    jcek to najwyraźniej cyklista i nie zamierza się stosować do
    znaków:))))))))))))))

  • 45. Data: 2020-03-14 01:01:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tomasik, myśl trochę. Na tym konkretnym to znak A-7 usiłuje zmienić znak
    > P-11 a nie jakiś przepis ogólny. A PoRD nie przewiduje żeby jeden znak
    > zmieniał znaczenie drugiego.
    ,
    Znak A-7 dotyczy wjazdu na przejazd, a P-11 samego przejazdu. Jak już
    jest na tym przejeżdzie, to ma pierwszeństwo, ale wjechać mu nie wolno.
    Co w tym trudnego do zrozumienia?

    > Dodatkowo, spójrz na to skrzyżowanie z punktu widzenia kierowcy. Widzi
    > rowerzystę więc mu udziela pierwszeństwa (bo P-11 widzi a A-7 nie
    > widzi). Rowerzysta widząc A-7 udziela pierwszeństwa kierowcy. No i sobie
    > obaj stają, stoją i wzajemnie przepuszczają. No i jest pytanie - który
    > ma przejechac pierwszy i dlaczego?

    Wiesz czemu znak A-7 jako jedyny ma inny kształt od pozostałych?

    --
    Robert Tomasik

  • 46. Data: 2020-03-14 08:16:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Znak A-7 dotyczy wjazdu na przejazd, a P-11 samego przejazdu. Jak już
    > jest na tym przejeżdzie, to ma pierwszeństwo, ale wjechać mu nie wolno.
    > Co w tym trudnego do zrozumienia?

    Tutaj to najpierw należy ustalić czy przejazd stanowi skrzyżowanie. Jak
    nie, to znak A-7 dotyczy rowerzystów w tym samym stopniu co pieszych.

    > Wiesz czemu znak A-7 jako jedyny ma inny kształt od pozostałych?

    Wbrew pozorom nie temu co myślisz. Prawidłowa odpowiedz brzmi "jak śnieg
    zapada". Znaki nie ustawione z prawej strony jezdni w myśl prawa nie
    dotycz a kierowców poruszających sie tą jezdnia (z wyjątkiem
    umieszczonych nad pasami i _powtórzeniami_ z lewej.

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2020-03-14 08:24:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na wielu skrzyżowaniach orientujesz się, że masz pierwszeństwo widzac
    > "od tyłu" znak STOP czy Ustąp.

    To są źle oznakowane skrzyżowania. Znaki na innych jezdniach niż twoja
    nie są skierowane do ciebie i w myśl prawa nie stanowią dla ciebie
    żadnej informacji nakładającej na ciebie obowiązki czy co ważaniejsze
    dające ci jakiekolwiek prawa.

    ? Dlatego maja specyficzny kształt.

    > Dodatkowo tu masz jeszcze poziome trójkąciki. No i jak nawet nie
    > ogarniesz, to nic wielkiego się nie stanie. Obydwaj się zatrzymają.

    Gorzej jak obydwoje mają pierwszerństwo (albo tak sugerują znaki) i
    dołożysz do tego gównianą widoczność:

    https://www.google.com/maps/@52.3110282,20.9602807,3
    a,49.8y,313.56h,92.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH6qBeYmvj
    YSNC4OBziKp6Q!2e0!7i13312!8i6656

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2020-03-14 08:27:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Wiesz czemu znak A-7 jako jedyny ma inny kształt od pozostałych?

    Potrafisz wskazać przepis, który wspomina cokolwiek o
    odczytywaniu znaków obowiązujących dla przeciwnego kierunku
    na podstawie ich kształtu?

  • 49. Data: 2020-03-14 08:49:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Mar 2020 20:01:41 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Wypowiadaj się na temat. Fantazje nie są mile widziane.

    To jest chyba na temat - ma rowerzysta ustapic pierwszenstwa.

    Fantazjujesz cos innego ?

    >I podkręć poziom wypowiedzi.

    Jak kierowca samochodu dojezdza do skrzyzowania z takim znakiem, to
    ustepuje pierszenstwa, a nie mowi "ale w ustawie jest przeciez
    inaczej".

    J.

  • 50. Data: 2020-03-14 10:07:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2020 01:01:22 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Znak A-7 dotyczy wjazdu na przejazd, a P-11 samego przejazdu. Jak już
    > jest na tym przejeżdzie, to ma pierwszeństwo, ale wjechać mu nie wolno.
    > Co w tym trudnego do zrozumienia?

    Niestety, nie masz racji. Ale nie będę polemizował bo mi się już
    znudziło. Wczytaj się sam. Trochę na ten temat już tu powiedziano a
    wiele jest w necie. A nawet pomyśl nieco, rusz wyobraźnią.
    --
    Jacek
    I hate haters.