  • 241. Data: 2020-03-19 08:16:15
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Dodatkowy problem, to rower plątający się wśród samochodów tam, gdzie
    > nie ma na to miejsca. Ja wiem, że to też uczestnik ruchu, ale jeśli
    > można to jakoś powydzielać bez szkody dla innych, to po co utrudniać.

    Akurat moim zdaniem wydzielony pas dla rowerów na jezdni jest najlepszym
    rozwiązaniem, nie ma wtedy dziwnych łamigłówek, jak interpretować
    przejazdy itp... Tam gdzie są jeździ się o niebo lepiej niż na DDR-ach.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 242. Data: 2020-03-19 09:17:04
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Akurat moim zdaniem wydzielony pas dla rowerów na jezdni jest najlepszym
    > rozwiązaniem, nie ma wtedy dziwnych łamigłówek, jak interpretować
    > przejazdy itp... Tam gdzie są jeździ się o niebo lepiej niż  na DDR-ach.

    rowerzysta powinien jeździć chodnikiem z zastrzeżeniem, że na chodniku
    pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo

    oczywiście rowerzysta powinien mieć kask i kamizelkę odblaskową, aby był
    widoczny z daleka

  • 243. Data: 2020-03-19 13:20:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 19.03.2020 o 08:16, Tomasz Kaczanowski pisze:

    >rowerzysta powinien jeździć chodnikiem z zastrzeżeniem, że na
    >chodniku pieszy ma bezwzględne pierwszeństwo

    Hm, skreci taki pieszy, a rower sie w miejscu nie zatrzyma.

    To juz raczej zapis "po zwolnieniu do predkosci nie zagrazajacej
    pieszym", choc to tez z grupy "kierowca zawsze winny".

    >oczywiście rowerzysta powinien mieć kask i kamizelkę odblaskową, aby
    >był widoczny z daleka

    A po co ? na chodniku nie potrzebuje.

    J.

  • 244. Data: 2020-03-19 13:56:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.03.2020 o 13:20, J.F. pisze:

    > Hm, skreci taki pieszy, a rower sie w miejscu nie zatrzyma.
    >
    > To juz raczej zapis "po zwolnieniu do predkosci nie zagrazajacej
    > pieszym", choc to tez z grupy "kierowca zawsze winny".

    W moim mieście jest wiele miejsc, gdzie zbudowano chodniki "dla
    obywateli", a czasem jeden pieszy na godzinę się trafi. Zwłaszcza poza
    godzinami szczytu, czyli wieczorem, czy zgoła w nocy. Trzeba by było o
    tym podyskutować, ale tak, czy siak sam jeżdżę takimi chodnikami. Jak
    napotkasz pieszego, to nawet nie problem z roweru zsiąść. Za to nie
    plątam się samochodom pod kołami, bo na takich bocznych uliczkach
    przeważnie wąsko jest.

    > A po co ? na chodniku nie potrzebuje.

    To, by był widoczny zawsze się przydaje, ale moim zdaniem tu też
    konieczny jest rozsądek. Wczoraj widziałem cyklistę, co bez świateł
    jechał ulicą w nocy. No on widział wszystko, bo latarnie świecą. Ja w
    siebie go też, bo od tyłu miał światełko odblaskowe. Ale podejrzewam, że
    wyprzedzający samochód jadący z naprzeciwka by go zobaczył na swojej masce.

    --
    Robert Tomasik

  • 245. Data: 2020-03-19 14:10:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > napotkasz pieszego, to nawet nie problem z roweru zsiąść. Za to nie
    > plątam się samochodom pod kołami, bo na takich bocznych uliczkach

    a mnie jak jestem pieszym wkurza to, jak co chwilę jakiś rowerzysta
    próbuje przejechać, szczególnie jak akurat wracam ze sklepu i mam coś
    cięższego w rękach. Jak zsiadasz z roweru, to razem z rowerem zajmujesz
    więcej miejsca na chodniku, też widzisz bez sensu. Miejsce rowerzystów
    jest na DDR-ach i jezdni, a na chodniku jest miejsce dla pieszych.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 246. Data: 2020-03-19 16:01:36
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > więcej miejsca na chodniku, też widzisz bez sensu. Miejsce rowerzystów
    > jest na DDR-ach i jezdni, a  na chodniku jest miejsce dla pieszych.

    na jezdni tylko w kamizelce odblaskowej i kasku, w większości przypadków
    jednak na jezdni taki ruch, że bezpieczniej dla wszystkich jak rowery
    jadą chodnikiem, oczywiście w razie napotkania ściany pieszych
    rowerzysta powinien zsiąść z roweru i go grzecznie prowadzić

  • 247. Data: 2020-03-19 16:21:27
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 19 marca 2020 16:01:49 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

> [...]
    > jadą chodnikiem, oczywiście w razie napotkania ściany pieszych
    > rowerzysta powinien zsiąść z roweru i go grzecznie prowadzić

    Rowerzyści muszą przesiąść się do samochodów - rowery zwolnią miejsce na
    jezdniach, więc pojawią się miejsca dla nowych samochodów - do tego piesi będą
    bezpieczniejsi.

    W sumie..., gdyby również pieszych wsadzić do samochodów, to odpadnie problem
    przejść, można by je polikwidować - ruch samochodowy nie byłby w żaden sposób
    tamowany - normalnie bajka! Rzyć, nie umierać :P

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 248. Data: 2020-03-19 16:36:16
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.03.2020 o 16:21, r...@o...pl pisze:

> [...]
    > przejść, można by je polikwidować - ruch samochodowy nie byłby w żaden sposób
    > tamowany - normalnie bajka! Rzyć, nie umierać :P

    oczywiście jestem za tym, aby w dużych miastach w centrum był zakaz
    ruchu dla samochodów osobowych i więcej ścieżek rowerowych, ale to już
    od ciebie zależy jako rowerzysty, czy zdołasz to przeforsować

  • 249. Data: 2020-03-19 16:55:51
    Od: r...@o...pl

    W dniu czwartek, 19 marca 2020 16:36:19 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

    > oczywiście jestem za tym, aby w dużych miastach w centrum był zakaz
    > ruchu dla samochodów osobowych i więcej ścieżek rowerowych

    Oczywiście Ci wierzę ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 250. Data: 2020-03-19 17:06:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > napotkasz pieszego, to nawet nie problem z roweru zsiąść. Za to nie
    > plątam się samochodom pod kołami, bo na takich bocznych uliczkach

    Gorzej jak spotkasz policjanta;)

    --
    Shrek