  • 1. Data: 2007-07-27 08:02:44
    Temat: Re: Pelnomocnictwo notarialne - jaka tresc
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 10:03:17 +0200, tomek napisał(a):

    > Jak powinno wygladac takie pelnomocnictwo, ile potrzeba egzemplarzy
    > (tzn. gdzie na pewno trzeba bedzie zostawic oryginal)?

    Jak sama nazwa wskazuje to pełnomocnictwo notarialne. Zatem notariusz
    wszystko zrobi jak należy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 2. Data: 2007-07-27 08:03:17
    Temat: Pelnomocnictwo notarialne - jaka tresc
    Od: tomek <1...@w...pl>

    Witam!
    Mam problem jaka tresc powinno miec pelnomocnictwo notarialne w
    nastepujacym przypadku. Brat przyrodni mieszka za granica jego ojciec
    (moj ojczym) zmarl. Zostalo przeprowadzone postepowanie sadowe w sprawie
    podzialu spadku (garaz oraz mieszkanie spoldzielcze bez prawa wlasnosci
    czyli tylko ewentualne udzialy z wkladu mieszkaniowego). Kuzyn
    stwierdzil ze nie chce nic z przyslugujacych mu czesci. Potrzebuje
    przeslac mu tresc pelnomocnictwa notarialnego ktore upowazni mnie do:
    1. wypelnienia w urzedzie skarbowym zeznania SD-3 i SD-3A o nabyciu
    rzeczy lub praw majatkowych.
    2. rezygnacji z przypadającej mu czesci wkładu mieszkaniowego w
    spoldzielni mieszkaniowej (mieszkanie jego zmarlego ojca i mojej matki)
    3. rezygnacji z przypadajacej mu czesci garazu.
    4. reprezentowania w kolejnym postepowaniu sadowym o stwierdzenie
    nabycia spadku (tym razem po naszym wspolnym dziadku - jego matka i moj
    ojciec byli rodzenstwem)
    5. rezygnacji z przypadajacej mu czesci wkładu mieszkaniowego w sp.
    mieszk. mieszkania babci.
    Zarowno od smierci dziadka jak i ojczyma minelo juz ponad pol roku.

    Jak powinno wygladac takie pelnomocnictwo, ile potrzeba egzemplarzy
    (tzn. gdzie na pewno trzeba bedzie zostawic oryginal)?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 3. Data: 2007-07-27 09:14:16
    Od: tomek <1...@w...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Jak sama nazwa wskazuje to pełnomocnictwo notarialne. Zatem notariusz
    > wszystko zrobi jak należy.

    To nie takie proste - kuzyn musi byc u notariusza osobiscie czyli w
    kraju w ktorym mieszka (Niemcy) lub w Polsce (malo prawdopodobne by
    przyjechal a jesli nawet to i tak musialby wiedziec co chce zalatwic u
    tego notariusza) . Z Polski wyjechal wiele lat temu i coraz gorzej pisze
    po polsku nie mowiac o znajomosci prawa i realiow obowiazujacych w
    naszych urzedach.
    Potrzebny jest wzor ktory najpierw on go musi zrozumiec i przetlumaczyc
    na niemiecki zeby notariusz wiedzial o co chodzi, nastepnie notariusz
    wystawi pelnomocnictwo ktore znowu tlumacz w Polsce musi przetlumaczyc
    na nasze. Istny gluchy telefon wiec nie chcialbym zeby po miesiacu
    oczekiwania okazalo sie ze zamiast odpowiedniego pelnomocnictwa dostane
    nieprzydatny swistek i rachunek za notariusza i tlumacza.

    Tomek

  • 4. Data: 2007-07-27 09:56:36
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 11:14:16 +0200, tomek napisał(a):

> [...]
    > kraju w ktorym mieszka (Niemcy) lub w Polsce (malo prawdopodobne by
    > przyjechal a jesli nawet to i tak musialby wiedziec co chce zalatwic u

    Ja bym i tak przedzwonił do notariusza i sprawdził czy w takiej sytuacji
    nie będzie konieczne apostille. Może się okazać, że taniej będzie
    przyjechać do Polski ;-)

  • 5. Data: 2007-07-27 10:40:19
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:f8cfgk$jcr$2@inews.gazeta.pl...

    > Ja bym i tak przedzwonił do notariusza i sprawdził czy w takiej sytuacji
    > nie będzie konieczne apostille.

    Na pewno bedzie konieczne. Wiec bedzie tez dlugo trwalo.

    > Może się okazać, że taniej będzie
    > przyjechać do Polski ;-)

    I ostatecznie z Niemiec do Polski nie jest specjalnie daleko.
    W Polsce apostille kosztuje 60 zł.
    Bedzie na pewno szybciej jak przyjedzie.

    Pozdrawiam
    Deni

  • 6. Data: 2007-07-27 11:38:56
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Deni wrote:

    > Na pewno bedzie konieczne. Wiec bedzie tez dlugo trwalo.

    Apostille w USA kosztuje $2+$4+$10 USD= $16 (3 urzedy). Calosc zalatwia
    sie w przeciagu 2 godzin (bez zapisow). Dokumenty wystawione byly w
    jezyku polskim, tamtejsi notariusze sprawdzali tylko podpisy. Polski
    notariusz lyknal to bez najmniejszych uwag.

    Jacek

  • 7. Data: 2007-07-27 16:26:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Fri, 27 Jul 2007 09:56:36 +0000 (UTC), od Olgierd :

    > Ja bym i tak przedzwonił do notariusza i sprawdził czy w takiej sytuacji
    > nie będzie konieczne apostille. Może się okazać, że taniej będzie
    > przyjechać do Polski ;-)

    Najtaniej będzie podjechać do konsulatu RP w Niemczech. Wg ustawy:
    art. 19 USTAWA z dnia 13 lutego 1984 r.
    o funkcjach konsulów Rzeczypospolitej Polskiej

    konsul wykonuje czynności notarialne.

    a treść ? Nic prostszego:
    Ja niżej podpisany [dane osobowe, data ur. m zamieszkania] upoważniam Pana
    [dane osobowe, data ur. m zamieszkania] do:
    i tu wymienić czynności szczególne
    oraz warto dopisać taki tekst ogólny:
    "... oraz do reprezentowania mnie w wyżej wymienionych sprawach przed
    wszelkimi urzędami administracji państwowej i samorządowej, w tym do
    podpisywania pism."

    mozna też:
    "... do reprezentowania mnie przed wszelkimi urzędami administracji
    państwowej i samorządowej, w tym do podpisywania wszelkich pism i składania
    oświadczeń w moim imieniu, w szczególności do:
    i tu wymienić w punktach

    pod takim czymś konsul stawia pieczęć z orłem w koronie i żadne apostille
    czy tłumaczenia są niepotrzebne.

    Warto mieć 2 oryginały. Wszędzie gdzie potrzeba składasz do akt xerokopie,
    pracownik przyjmujący niech sam sobie poświadczy za zgodnośc z oryginałem.
    Zdaje się, że w sądach składa się do akt oryginały lub notarialnie
    poświadczone...
    zawsze możesz iść do notariusza, który poświadczy zgodnośc xerokipii z
    oryginałem za 6-10zł

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://www.wizy.warszawa.pl http://grupy2.3mam.net http://grupy.3mam.net
    http://foto.3mam.net