  • 1. Data: 2007-07-27 08:21:32
    Temat: grafik
    Od: Rafał Szkodziński <r...@p...szkodzinski.info>

    1. Czy pracodawca może ustalać czas pracy tak, że generuje grafik pracy
    z wyprzedzeniem na tydzień? Wygląda to tak, że przychodzisz do pracy,
    patrzysz jak pracujesz w tym tygodniu. Nie masz szans wizyty u
    stomatologa (gdzie termin jest na przyszły tydzień). Czytając Kodeks
    Pracy (być może zbyt pobieżnie), nie doczytałem się, aby ten nakładał na
    pracodawcę taki obowiązek - może coś przeoczyłem - dlatego zwracam się
    do Szanownych z prośbą o odpowiedź.

    2. Takie praktyki jak: 222221 czy 333332 (cyfry to numer zmiany dla
    kolejnego dnia tygodnia), rozumiem, że są łamaniem prawa. Zgodnie z:

    "Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin
    nieprzerwanego odpoczynku, z zastrzeżeniem § 3 oraz art. 136 § 2 i art.
    137."

    Będę wdzięczny za wyczerpującą odpowiedź.