    From: "Maciek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pachołek drogowy
    Date: Tue, 23 Jun 2009 09:41:45 +0200

    Dzień dobry,
    tytuł może trochę dziwny ale... :)

    Sytuacja jest następująca:
    - jest uliczka i przy niej chodnik przed posesją,
    - między chodnikiem a ogrodzeniem próbuję zrobić "teren zielony",
    - chciałbym zamontować na stałe elastyczne pachołki drogowe na krawężniku
    (albo na ulicy tuż przy krawężniku) aby ograniczyć wjeżdżanie samochodów na
    chodnik, trawnik a niedawno to mi jedna taka zaparkowała przy samej furtce.

    Chodnik jest już w fatalnym stanie, bo to i kiedyś kanalizację pod nim
    prowadzono, ciągle te samochody włącznie z ciężarówkami. Chcę poprawić
    estetykę tych parunastu metrów przed domem ale obawiam się, że gdy tylko
    przykręcę pachołki do chodnika/ulicy, to zaraz jakiś oburzony kierowca
    sprawi, że będę miał straSZników miejskich na głowie (gdy ja ich wzywam w
    sprawie tego parkowania to nie przyjeżdżają)...

    Pisałem, że zamontować na ulicy te pachołki? Ulica to zbyt poważne
    określenie. Dawno temu, częściowo za własne pieniądze gruntowa droga została
    utwardzona, położona betonowa kostka, bez kanalizacji deszczowej... Uliczka
    dostała nową nazwę, domy nowe numery i na tym skończyło się zainteresowanie
    gminy. Co któreś wybory ktoś obiecuje oświetlenie, deszczówkę, itp. ale tak,
    to ulica służy za parking dla pracowników pewnej stacji telewizyjnej.

    Dopuszczam także okresowe zamontowanie pachołków. Gdy ktoś się spyta co one
    tu robią, to mogę wytłumaczyć, że nie naprawię przecież chodnika dopóki
    przez cały dzień stoją na nim samochody.

    Aha! Wzywanie straszników już sobie darowałem. Szkoda nerwów na tych
    darmozjadów.

    Gdzie znajdę jakieś regulacje w sprawie tych pachołków? A może jakieś
    przykłady z życia wzięte?

    Maciek.