    From: "Łukasz" <z...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: POMOCY!!!
    Date: Thu, 9 Mar 2006 17:42:13 +0100

    Witam!
    Pisze tu po raz pierwszy. Wczesniej nie bylo takiej potrzeby, ale teraz mam
    powazny dylemat :/ Otoz podejrzewam ze zostalem oszykany. Z pomoca pewnego
    portalu internetowego spotkalem sie z dziewczyna ktora miala zalatwic mi
    prace. Powiedziala ze zaniesie moje dane oraz ksero dowodu osobistego do
    pewnej firmy i stamtad beda dzwonic do mnie o prace. Jednak jak sie dzis
    dowiedzialem firma ta wogole tak nie dziala (na zasadznie posredniczenia
    przez pracujace juz osoby) zalatwiaja prace tylko przez swoja strone. Fakty
    sa takie ze ktos ma ksero mojego dowodu wraz z podpisem i data na kartce z
    moimi danymi (pesel, data ur. itd.) Na tej kartce oprocz moich danych nic
    pozatym nie bylo.
    I teraz pytanie: jutro ide do urzedu miasta, upierac sie ze zgubilem dowod
    jakis miesiac temu, podczas gdy wszystko wydarzylo sie w polowie lutego,
    liczac ze w razie zaciagnietych jakichs kredytow, pozyczek... zosatnie
    uznane ze to nie ja poslugiwalem sie dowodem.
    Czy moze zglosic sie na policje, opiadajac o calej historii, chcociaz
    dobrowolanie doajac na ksero swoj dowod praktycznie nie ma sprawy dla nich i
    nie jest to wykoroczenie/przestepstwo :/
    Co powinienien zrobic? :/
    Bardzo prosze o jakies rady...

    Pzdr.
    Lukasz