  • 151. Data: 2009-01-28 12:40:04
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 12:59:55 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

    > Ale to właśnie jest wg mnie bez sensu. Kierujący ma się ograniczyć do
    > zlustrowania tylko tych trzech metrów od krawędzi jezdni? Olać wszystko co
    > znajduje się dalej? Jakoś nie jestem w stanie uwierzyć, że ktoś ma wzrok
    > wlepiony prawie pionowo w ziemię podczas manewru skręcania.

    Ma taki obowiązek. Nie ma obowiązku spodziewać się hiszpańskiej inkwizycji.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 152. Data: 2009-01-28 12:48:30
    Od: Wojtaszek <@>

    Sebcio pisze:
    > Natomiast niepotrzebnie się denerwujesz - skierowanie sprawy do sądu nie
    > oznacza automatycznie wyroku skazującego.

    ja sie nie denerwuje, jestem zaprawiony w zusach, skarbowkach, sądach i
    temu podobnych, ojciec juz bardziej, co jest zrozumiale

  • 153. Data: 2009-01-28 12:49:20
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 13:26:31 +0100, Noel napisał(a):

    > Jak w czasie jazdy odwrócisz głowę na więcej niż 45 stopni to egzamin
    > uwalisz na prawko.

    I z jakiego przepisu to wynika? No i jak patrzeć wtedy na prawe lusterko?
    Mi na kursie to nawet jako obowiązek wpajali, żeby się upewnić, czy przy
    wyprzedzaniu (lub zmianie kierunka ruchu) jakiś pojazd nie znalazł się w
    martwym kącie (czy jak to się tam nazywa).

    > Głową możesz sobie kręcić jak do tyłu jedziesz i parkujesz. Masz się
    > patrzyć na drogę przed sobą i pobocza.
    > Oczy mają chodzić w lewo i prawo od lusterka do lusterka, przy
    > niewielkich obrotach głowy.

    Jakoś średnio mi się podoba takie wytłumaczenie. Panie Władzo, mogłem
    uniknąć wypaku ale zawsze mi wmawiali, żeby nie obracać głowy więcej niż o
    45 stopni... no zwyczajnie go nie mogłem zobaczyć. Nawet gdyby był taki
    przepis, uniknięcie wypadku ma (a przynajmniej powinno mieć) większy
    priorytet.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 154. Data: 2009-01-28 12:52:29
    Od: Noel <t...@g...pll-l>

    Jan Bartnik pisze:

    > ciekawe jak wtedy przejeżdża przez
    > niestrzeżone przejazdy kolejowe :) Sprawdza najbliższe 3 metry?

    Przecież w tym przykładzie to kierowca jest odpowiednikiem rowerzysty a
    maszynista kierowcy.
    Mam wymagać od maszynisty pociągu, żeby przed każdym przejazdem zwalniał
    i się rozglądał na boki, bo może jakaś osobówka 110km/h przez przejazd
    przejechać?

    --
    Tomek "Noel" B.

  • 155. Data: 2009-01-28 12:56:14
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 13:39:00 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Z powodu art. 4, który takie prawo kierowcy auta daje.

    Czyli ten artykuł daje bezwzględne prawo do rozjeżdżania rowerzystów na
    pasach?

    > No właśnie. A kierujący autem na to liczy i wie, że przejedzie zanim ten
    > zdąży w takiej sytuacji wejść na przejście.

    LOL. Już chyba za bardzo fantazjujesz. "Jedzie sobie 50 km/h; założę, że w
    ciągu tych 15 metrów pobije rekord w drodze hamowania roweru... a nawet jak
    go rozjadę, to przecież jest art. 4., który daje mi prawo nawet go zabić".

    Jeszcze raz odsyłam do dalszej części tego artykułu. Z takich okoliczności
    ewidentnie wynikałoby, że się taki rowerzysta do przepisów nie dostosuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 156. Data: 2009-01-28 12:59:50
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Noel pisze:

    > Jak w czasie jazdy odwrócisz głowę na więcej niż 45 stopni to egzamin
    > uwalisz na prawko.

    Tak ? A ja Ci powiem że uwalisz egzamin jeśli podczas zmiany pasa na
    lewy nie odwrócisz głowę przez ramię by się upewnić, czy w martwym kącie
    lusterka nie ma innego pojazdu.

    > PS. To trzeba jednak mieć kark złamany, żeby móc głowę o 90' obrócić, a
    > żeby zauważyć rowerzystę z samochodu niekoniecznie ustawionego pod kątem
    > prostym do drogi w którą wjeżdża to trzeba obrócił głowę o ponad 120' :)

    Ja przy manewrach zmiany pasa regularnie obracam głowę w lewo, może nie
    więcej niż 90? bo faktycznie kark nie pozwala, ale dodatkowy ruch oczu w
    lewo pozwala mi osiągnąć kąt około 120?.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 157. Data: 2009-01-28 13:00:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czyli ten artykuł daje bezwzględne prawo do rozjeżdżania rowerzystów na
    > pasach?

    W tej sytuacji to rowerzysta rozjechał samochód.

  • 158. Data: 2009-01-28 13:01:50
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 13:40:04 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Ma taki obowiązek. Nie ma obowiązku spodziewać się hiszpańskiej inkwizycji.

    Nikt nie spodziewał się hiszpańskiej inkwizycji! ;)

    Czyli kierujący pojazdem ma niezachowaywać szczególnej ostrożności?
    Zupełnie olewać nieprzepisowo jadące pojazdy? To chyba najczęściej
    nadużywany przepis "panie Władzo, gdyby on jechał przepisowo to bym go nie
    stuknął". I szybka riposta - "gdyby pan też jeździł przepisowo, nie
    doszłoby do kolizji".

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 159. Data: 2009-01-28 13:04:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:uq5o275q0gv9$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Art. 17 przeczytaj i nie pieprz więcej.

    Kolega Gotfryd - z tego co zrozumialem, probowal przeniesc logikę podatkowa
    na grunt prawa o ruchu drogowym.
    Czyli ze jak rowerzysta jechal *na wprost* (obojetne czy jezdnia,
    chodnikiem, czy kraweznikiem), to mial pierwszemnstwo przed samochodem,
    skrecajacym w prawo. Wyglada jednak na to, ze logika ruchu drogowego jest
    inna niz podatkow - swoja droga, to chyba nawet i lepiej :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 160. Data: 2009-01-28 13:10:09
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 13:52:29 +0100, Noel napisał(a):

> [...]
    > Mam wymagać od maszynisty pociągu, żeby przed każdym przejazdem zwalniał
    > i się rozglądał na boki, bo może jakaś osobówka 110km/h przez przejazd

    Chodziło mi o zrócenie uwagi na widzenie tylko tego, co w promieniu 3
    metrów od własnego pojazdu. Skoro jest możliwe poszerzenie tego zakresu w
    przypadku przejazdu kolejowego, to i na pasach się da. "Nie chciało mi się"
    to już tragiczna wymówka :) "Skręcając łypnąłem na ułamek sekundy na
    najbliższe otoczenie przejścia dla pieszych" to nie to samo co "wykonując
    manewr zmiany kierunku ruchu i przejazdu przez przejście dla pieszych
    zachowałem szczególną ostrożność".

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik