  • 1. Data: 2007-08-31 07:00:38
    Temat: PIT, umowa o dzieło - pracodawca ma obie kopie.
    Od: Black007pl <B...@g...com>

    Witam.
    Mam taki problem:

    Pracowałem pół roku w firmie na umowę o dzieło.
    Gdy odszedłem pracodawca dopiero dał mi zaległe umowy do podpisu.
    W swej bezgranicznej naiwności zostawiłem obie kopie u niego, gdyż
    powiedział, że wyśle mi je razem z PITem.

    Czy będę miał jakieś kłopoty, jeśli nie wystawi mi PIT?
    Czy może mi jakoś zaszkodzić? Tzn. powiedzieć, że wysłał mi PIT, a
    tego nie zrobić, czy cos tego typu?

    Moze to głupie pytania, ale ja się na tym nie znam i niestety zawsze
    wychodzę z założenia, że skoro ja nikomu krzywdy nie robię, to ktoś mi
    też nie zrobi. Ale tutaj boję sie, ze moze coś mieszać.

  • 2. Data: 2007-08-31 10:41:04
    Temat: Re: PIT, umowa o dzieło - pracodawca ma obie kopie.
    Od: webNet <w...@w...katowice.pl>

    Black007pl pisze:
> [...]
    > W swej bezgranicznej naiwności zostawiłem obie kopie u niego, gdyż
    > powiedział, że wyśle mi je razem z PITem.

    Pracodawca chyba zgodnie z ustawą o podatkach ma obowiązek do 30 dni od
    ustania stosunku pracy wystawić ci PIT.

    > Czy będę miał jakieś kłopoty, jeśli nie wystawi mi PIT?
    > Czy może mi jakoś zaszkodzić? Tzn. powiedzieć, że wysłał mi PIT, a
    > tego nie zrobić, czy cos tego typu?

    Pracodawca musiałby miec jakies potwierdzenie że go ci doręczył np: list
    polecony.A jesli ci nie doręczył to wyslij do niego list z inforamcją ze
    nie otrzymałes jeszcze PIT-u od niego, taki list mozesz wysałac z
    informacja tez do US (jak chcesz gostkowi zaszkodzic troche)

    > Moze to głupie pytania, ale ja się na tym nie znam i niestety zawsze
    > wychodzę z założenia, że skoro ja nikomu krzywdy nie robię, to ktoś mi
    > też nie zrobi. Ale tutaj boję sie, ze moze coś mieszać.

    Ja przerabiałem ten temat, były pracodawca nie wysłał mi PiT-u, minoł 30
    kwietnia i nierozliczylem sie z US bo nie miałem zczego, (stosunek
    pracy ustał 31 grudnia).
    Około czerwca dostałem do US wezwanie, okazało sie ze maja moje
    odporowadzone podatki a nie ma mojego zeznania, wiec ja pani
    wytlumacylem jak wyglada sprawa, i kazała mi takie pisemko złozyc i po
    otzymaniu PIT-u złozyc zeznanie. Kare za mnie zaplacił prcodawca, a było
    tego sporo.

  • 3. Data: 2007-08-31 10:45:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Black007pl napisał(a):

    > Pracowałem pół roku w firmie na umowę o dzieło.

    Błąd: wykonywałeś dzieła dla firmy. Nie byłeś tam zatrudniony.

    > Gdy odszedłem pracodawca dopiero dał mi zaległe umowy do podpisu.
    > W swej bezgranicznej naiwności zostawiłem obie kopie u niego, gdyż
    > powiedział, że wyśle mi je razem z PITem.

    Jak jest oszust to teraz może się nagle okazać, że żadnych umów nie ma...

    A PIT dostaniesz dopiero w przyszłym roku - jeśli dostaniesz.

  • 4. Data: 2007-08-31 11:47:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    webNet napisał(a):

    > Pracodawca chyba zgodnie z ustawą o podatkach ma obowiązek do 30 dni od
    > ustania stosunku pracy wystawić ci PIT.

    Rany, o czym ty gadasz? Przecież pisał, że "umowa o dzieło".

    Nie ma wtedy żadnego "pracodawcy" ani tym bardziej "stosunku pracy".

  • 5. Data: 2007-08-31 12:45:56
    Od: webNet <w...@w...katowice.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Rany, o czym ty gadasz? Przecież pisał, że "umowa o dzieło".
    >
    > Nie ma wtedy żadnego "pracodawcy" ani tym bardziej "stosunku pracy".

    A co jest ? Firma kogucik ?
    Tez ci musi wystawic PIT jesli umowe wykonuje osoba fizyczna (nie
    podmito gospodarczy).

    Tylko nie pisz mi ze PIT musisz sobie sam wystawc.

  • 6. Data: 2007-08-31 12:47:34
    Od: webNet <w...@w...katowice.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Błąd: wykonywałeś dzieła dla firmy. Nie byłeś tam zatrudniony.

    > Jak jest oszust to teraz może się nagle okazać, że żadnych umów nie ma...
    >
    > A PIT dostaniesz dopiero w przyszłym roku - jeśli dostaniesz.

    A potwierdzenia zapłaty wynagrodznia (jesli je ma oczywiscie) ? Nie sa
    dowodem pracy ? (wykonania dziela)

  • 7. Data: 2007-08-31 14:57:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    webNet wrote:

    > A co jest ? Firma kogucik ?
    > Tez ci musi wystawic PIT jesli umowe wykonuje osoba fizyczna (nie
    > podmito gospodarczy).

    Jasne, że musi. Do końca lutego następnego roku.

  • 8. Data: 2007-08-31 14:57:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    webNet wrote:

    > A potwierdzenia zapłaty wynagrodznia (jesli je ma oczywiscie) ? Nie sa
    > dowodem pracy ? (wykonania dziela)

    Jeśli.

  • 9. Data: 2007-08-31 19:54:50
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > wytlumacylem jak wyglada sprawa, i kazała mi takie pisemko złozyc i po
    > otzymaniu PIT-u złozyc zeznanie. Kare za mnie zaplacił prcodawca, a było

    Jakoś nie wierzę że karę za CIEBIE zapłacil pracodawca. Brak powodu i
    podstaw prawnych.

    Karę za nierozliczenie swojego podatku ewidentnie powinieneś zapłacić Ty,
    chyba że po Twoich wytłumaczeniach US odstąpił od jej wymierzenia. Zakładam
    że tak było.