  • 1. Data: 2007-08-30 22:59:39
    Temat: Komornik, mandat a działalność gospodarcza
    Od: s...@g...com

    Witam!

    Wykonuję dla pewnej firmy pewne usługi, wystawiając na nie faktury
    vat. Do tej samej firmy zgłosił się ostatnio poborca skarbowy (czy teź
    komornik), z żądaniem zatrzymania części należności na poczet
    zaległego mandatu (za prędkość ;))) i kosztów egzekucyjnych. Czy firma
    ma prawo wstrzymać wypłatę części faktury na poczet tych żądań i
    przesłać te pieniądze do komornika, czy też może zatrzymać wypłatę
    środków tylko z tytułu umowy o pracę/dzieło/zlecenia?

    Pozdr,

  • 2. Data: 2007-08-30 23:06:58
    Temat: Re: Komornik, mandat a działalność gospodarcza
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    s.com...

    Jeśli poborca / komornik ma tytuł wykonawczy przeciwko Tobie, to firma ma
    obowiązek na żądanie tego urzędnika przelać mu stosowną kwotę. Na tym
    polega właśnie egzekucja.

  • 3. Data: 2007-08-31 06:59:25
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    nie faktury
[...]

    Mialem podobną sytuację, lecz pracodawca odmówil,
    nie wiem dokladnie na jakiej podstawie, ale firma ma swojego prawnika
    i wlasciciel byl poinformowany przezemnie ze moze ta sie stac
    ale i tak sciągnięto odemnie za mandat, ze zwrotu z podatku :)
    ale tylko dlatego ze mam kolega z czasow szkoly podstawowej, ktory jest
    poborcą
    niegdys dobry kolega, i pewnego dnia zadzwonil do mnie ze jest poborca i
    czas abym zaplacil mandat :)
    he he
    powiedzialem ze w mieszkam w innym miejscie i niech podjedzie, i chyba to go
    zdenerwowalo, wyslal pismo do mojego pracodawcy, ktory odmowil
    a po jakims czasie, sciagnięto mi to z zwrotu z podatku.\

    ten sam mandat dostal kolega z firmy, bo bylo to 3 lata, temu wracalismy z
    gor, i obaj wyprzedzalismy autobus na ciąglej, jemu do dzis nie sciągnięto,
    ja mialem pecha

    pozdrawiam