  • 1. Data: 2007-09-04 06:57:50
    Temat: Orange a umowa świadczenia usług
    Od: Piotr <info@probit_usun_to.net>

    Kupiłem telefon w Orange. Miał służyć zamiast stacjonarnego. Po
    przyjechaniu do domu okazało się, że nie mogę korzystać z telefonu -
    brak zasięgu. Na mapach jest zasięg ale widocznie w tym miejscu
    ukształtowanie terenu i sąsiedztwo z lasem powoduje owe kłopoty. Telefon
    nie działa nawet przy oknie więc władowałem się w umowę na 2-letnią
    usługę z której nie mogę korzystać. Orange twierdzi, że nie potwierdza
    technicznych na tym terenie i jest im przykro że akurat tam na danym
    odcinku nie łapie sieć. Pytanie: czy w takim przypadku, jeśli wyraźnie
    okazało się, że nie mogę korzystać z zakupionej usługi, jest możliwość
    odstąpienia od umowy? Ktoś zna takie przypadki?

  • 2. Data: 2007-09-04 21:52:32
    Temat: Re: Orange a umowa świadczenia usług
    Od: "Kamil \"czemu\" Bista" <t...@c...org>

    Piotr pisze:
    > Pytanie: czy w takim przypadku, jeśli wyraźnie
    > okazało się, że nie mogę korzystać z zakupionej usługi, jest możliwość
    > odstąpienia od umowy? Ktoś zna takie przypadki?

    Jest możliwość, ale zapłacisz karę umowną.

    Nikt nie gwarantuje 100% pokrycia kraju, a mapki mają jedynie charakter
    orientacyjny i nie są gwarancją działania usługi.

    --
    k.

  • 3. Data: 2007-09-04 21:54:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Kamil "czemu" Bista napisał:
    > Jest możliwość, ale zapłacisz karę umowną.

    Nie ma w prawie telekomunikacyjnym czegoś takiego jak kara umowna.
    Jeżeli ma w umowie karę umowną to nic nie zapłaci.
    Gorzej jeżeli ma wpisaną kwotę ulgii.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 4. Data: 2007-09-05 10:00:40
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał:

    > Nie ma w prawie telekomunikacyjnym czegoś takiego jak kara umowna.

    Masz rację, Arku.
    Po co miałaby tam być, skoro jest w prawie cywilnym (Art. 483 i 484)?

    > Jeżeli ma w umowie karę umowną to nic nie zapłaci.

    Jeżeli ma w umowie karę umowną, to zapłaci.
    Mało tego, zgodnie z uchwałą SN (III CZP 61/03 OSNC 2004/5/69)
    karę umowną zapłacić musi nawet, gdyby wykazał, że wierzyciel nie
    poniósł szkody.

    Krystian

  • 5. Data: 2007-09-05 10:21:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Krystian Zaczyk napisał:
    > Masz rację, Arku.
    > Po co miałaby tam być, skoro jest w prawie cywilnym (Art. 483 i 484)?

    To poproszę o wskazanie jakie to świadczenie NIEPIENIĘŻNE miał wykonać
    wobec Operatora

    > Jeżeli ma w umowie karę umowną, to zapłaci.

    Nie zapłaci.
    Już operatorzy przejechali się w sądach na swoich "karach umownych"-
    takich to "dobrych" prawników mają co im umowy przygotowali.

    > Mało tego, zgodnie z uchwałą SN (III CZP 61/03 OSNC 2004/5/69)
    > karę umowną zapłacić musi nawet, gdyby wykazał, że wierzyciel nie
    > poniósł szkody.

    Tak na marginesie - bo w tej sprawie jest to kompletnie nieistotne - to
    zapomniałeś dodać, że uchwały SN są sprzeczne w zakresie tej kwestii tj.
    poniesienia lub nie szkody.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 6. Data: 2007-09-05 10:45:06
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > To poproszę o wskazanie jakie to świadczenie NIEPIENIĘŻNE miał wykonać
    > wobec Operatora

    Nie mam pojecia, może żadnego? Napisałem, że cos takiego
    jak kara umowna jest w prawie (odnosząc się do tego, co
    napisałeś).

    > Nie zapłaci.
    > Już operatorzy przejechali się w sądach na swoich "karach umownych"-
    > takich to "dobrych" prawników mają co im umowy przygotowali.

    Mój błąd, miało być oczywiście "nie zapłaci" (j.w.)
    Choć zapewne zapłaci, bo w obecnych umowach nie ma słowa o karach
    umownych, lecz o zwrocie kwoty ulgi xxx PLN. Watpię, żeby w umowie
    Orange było inaczej.

    > Tak na marginesie - bo w tej sprawie jest to kompletnie nieistotne - to
    > zapomniałeś dodać, że uchwały SN są sprzeczne w zakresie tej kwestii tj.
    > poniesienia lub nie szkody.

    Nie zapomniałem. Z która uchwałą SN jest sprzeczna w tej kwestii podana
    przez mnie?

    Krystian

  • 7. Data: 2007-09-05 11:06:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Krystian Zaczyk napisał:
    > Nie mam pojecia, może żadnego?

    A wtedy nie ma mowy o karze umownej.

> [...]
    > Choć zapewne zapłaci, bo w obecnych umowach nie ma słowa o karach
    > umownych, lecz o zwrocie kwoty ulgi xxx PLN. Watpię, żeby w umowie

    Tak. Obecne umowy poprawili po przegranych procesach :)
    Dlatego pisałem o tym w swoim pierwszym poście.

    > Nie zapomniałem. Z która uchwałą SN jest sprzeczna w tej kwestii podana
    > przez mnie?

    Szczerze mówiąc to nie chce mi się szukać.
    Wiem tylko, że orzecznictwo SN jest w tych sprawach sprzeczne ze sobą.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 8. Data: 2007-09-05 11:13:35
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > A wtedy nie ma mowy o karze umownej.

    Oraz o obecności lub nie takiej kary w prawie ;-)

    > Szczerze mówiąc to nie chce mi się szukać.
    > Wiem tylko, że orzecznictwo SN jest w tych sprawach sprzeczne ze sobą.

    Myślałem, że skoro mówisz to wiesz konkretnie.
    ZTCW, *uchwała* w tej sprawie jest jedna i ma moc zasady prawnej.

    Krystian