  • 1. Data: 2009-04-27 12:08:31
    Temat: Opłata za wezwanie i inne
    Od: "Fiolka" <f...@o...eu>

    Witam,

    proszę o odpowiedź, czy wprowadzenie takich zasad przez dostawcę usług
    (spedycja) jest zgodne z prawem?
    "Informujemy, iż dnia 1.04.2009 wprowadziliśmy do cennika opłaty za
    czynności windykacyjne. Za wysłanie wezwania do zapłaty naliczać będziemy
    opłatę w wysokości 20 zł, natomiast w przypadku zablokowania i potem
    konieczności odblokowania usług płatnych przelewem naliczać będziemy opłatę
    w wysokości 40 zł"
    Klient i dostawca nie podpisywali wcześniej żadnej konkretnej umowy, która
    określałaby takie zasady.
    Rozumiem naliczanie odsetek ustawowych od faktur płaconych po terminie, ale
    czy pobieranie opłat za powyższe jest w jakikolwiek sposób uzasadnione? Czy
    nie chcąc godzić się na takie warunki, klientowi pozostaje jedynie
    rezygnacja
    z usług tego konkretnego spedytora?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Fiola

  • 2. Data: 2009-04-27 12:26:55
    Temat: Re: Opłata za wezwanie i inne
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 14:08:31 +0200, Fiolka napisał(a):

    > nie chcąc godzić się na takie warunki, klientowi pozostaje jedynie
    > rezygnacja
    > z usług tego konkretnego spedytora?

    Tak.
    BTW skoro nic nie było podpisywane, to zmiana warunków regulaminu na
    pewno też nie wymaga podpisu ;-) (pomijam, że w przypadku B2B jak
    rozumiem w ogóle nic nie trzeba).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-04-27 12:59:14
    Od: "Fiolka" <f...@o...eu>

    > Tak.
    > BTW skoro nic nie było podpisywane, to zmiana warunków regulaminu na
    > pewno też nie wymaga podpisu ;-)

    No tak, to na pewno. Chodziło mi raczej o to, czy dostawca (usług, towaru,
    nieważne) może sobie dowolnie i bez żadnych ograniczeń (nie wiem - ze strony
    prawa handlowego, czegoś w ten deseń, nie znam się na tym kompletnie ;-)
    wprowadzać jakiekolwiek zasady, nawet absurdalne. Że np. od 1. maja 2009
    będzie pobierał opłaty 1 zł za telefony z informacjami o ofertach albo
    dodatkowe opłaty 200 zł za zamawianie usług w porze lunchu, czyli między
    godziną 12:00 a 14:00.

    > (pomijam, że w przypadku B2B jak
    > rozumiem w ogóle nic nie trzeba).

    Co to jest B2B?

    Pozdrawiam
    Viola

  • 4. Data: 2009-04-27 13:22:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 14:59:14 +0200, Fiolka napisał(a):

> [...]
    > ofertach albo dodatkowe opłaty 200 zł za zamawianie usług w porze
    > lunchu, czyli między godziną 12:00 a 14:00.

    Może. Jeśli Cię powiadomi to może.
    Jeśli to stały stosunek prawny (np. abonamentowy), to musi powiadomić Cię
    najpóźniej na 1 okres rozliczeniowy naprzód i dać możliwość wypowiedzenia
    umowy.

    > Co to jest B2B?

    Biznes-to-business ;-)
    Znaczy się, że moim zdaniem z usług spedytorów korzystają przedsiębiorcy,
    nie konsumenci. A z takimi to w ogóle można sobie poczynać -- i żaden
    UOKiK (UOKiP?) się nie ujmie.