eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOkres rozliczeniowy, a naliczanie należności wsteczOkres rozliczeniowy, a naliczanie należności wstecz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!news.intelink.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Okres rozliczeniowy, a naliczanie należności wstecz
    Date: Sat, 15 Nov 2008 01:10:52 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <gfl45h$ebe$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: acrx148.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1226707954 14702 83.11.25.148 (15 Nov 2008
    00:12:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Nov 2008 00:12:34 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.17 (Windows/20080914)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:563366
    [ ukryj nagłówki ]

    Jest sobie umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tpsa.
    Okres rozliczeniowy jest miesięczny, co miesiąc przychodziły faktury.

    tpsa stwierdziła pół roku temu że doszło do naruszenia regulaminu i
    zerwania umowy z winy abonenta, jednak jedyne co zrobili to odłączyli
    usługę (multipakiet, czyli neostrada + telewizja), nie wysłali żadnego
    pisma, ani w żaden sposób mnie nie powiadomili, przysyłali jeszcze przez
    2 miesiące faktury za wykonywane połączenia, do czasu przejścia do
    innego operatora telefonu.

    Teraz twierdzą że w związku ze zerwaniem umowy naliczona będzie wysoka
    opłata za zerwanie umowy.

    Czy jeżeli okres rozliczeniowy jest miesięczny, to mogą dopiero po
    długim czasie naliczyć taką opłatę, skoro wg. nich zerwanie umowy
    nastąpiło pół roku temu i opłata (naliczona wg. cennika) powinna się
    znaleźć na fakturze z tamtego okresu?

    Dla mnie to analogiczna sytuacja jak opłata za połączenie telefoniczne -
    wykonuję je i opłata zgodna z cennikiem jest dodana do obecnego okresu
    rozliczeniowego i w przyszłym miesiącu dostaję fakturę. Czy firma
    mogłaby "przypomnieć" sobie że pół roku temu wykonałem jakieś tam
    połączenie i umieścić to na fakturze dopiero 6 okresów rozliczeniowych
    później?

    Już tu kiedyś pytałem o meritum sprawy (zasadność ich roszczeń) i
    otryzmałem wyczerpujące odpowiedzi, więc nie o to mi w tej chwili chodzi.

    Ponieważ wszystko idzie w stronę zakończenia sprawy przez sąd, to szukam
    jak najwięcej argumentów przeciwko tpsa.
    Czy takie spóźnienie z ich strony naliczenia ewentualnych należności
    jest dla mnie jakimś konkretnym argumentem w sporze (poza pokazaniem jak
    wielki burdel u nich panuje)?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1