    From: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odszkodowanie - spalenie samochodu
    Date: Thu, 12 Jul 2007 20:49:25 +0000 (UTC)

    Witam,
    prosze Was o rade, co mam zrobic w moim nieszczesciu.
    Mianowicie wczoraj w nocy obudzila mnie sasiadka z informacja, ze ktos
    podpalil smietnik i od tego plonacego smietnika zapalil sie rowniez moj
    samochod. Kiedy zbieglem na dol, straz pozarna
    ukonczyla gaszenie pozaru. Mam bardzo duze szkody (polisy AC niestety nie
    mam). Policja zjawila sie i generalnie przekonywala mnie, by zrezygnowac z
    wniosku o wszczecie postepowania (ustalenie sprawcow podpalienia). Nie
    zrezygnowalem. Mial dzis przyjechac od nich jakis technik pobrac probki, ale
    oczywiscie na obietnicach sie skonczylo. Ja samochod lekko uprzatnalem,
    zakleilem miejsca po szybach folia, zeby nie lal sie do niego deszcz.
    No i nadszedl czas na myslenie o naprawie, ale wiaze sie to z duzymi kosztami.
    Pomimo, ze nie posiadam polisy AC uwazam, ze odpowiedzialnosc ponosi
    wlasciciel tego smietnika i chcialbym od niego domagac sie odszkodowania.
    Problem jest taki, ze wlascicielem jest wspolnota mieszkaniowa. Jak sie w
    takich sprawch nalezy zachowac? Do kogo sie zglosic? Czy powinienem wynajac
    rzeczoznawce, ktory oceni i opisze zniszczenia?

    Prosze o rady
    Pozdrawiam Michał