  • Data: 2010-08-12 22:20:38
    Temat: Odstęp pomiędzy TIR-ami, Czy jakieś przepisy to regulują?
    Od: koleszka <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Plagą na naszych drogach jest to, że jadą sobie po dwa-trzy TIR-y
    jeden za drugim, przyklejone zderzak w zderzak. Czy im tak wolno? Nie
    ma czym się chwalić, ale sam doświadczyłem niedawno sytuacji
    niezamierzonego wyprzedzania dwóch TIR-ów jednocześnie.

    Podejmując manewr wyprzedzania, po wyjściu z łuku drogi na prostą,
    widziałem tylko jednego TIR-a. Dopiero na lewym pasie, będąc już
    niemal na równi z jego przodem, spostrzegłem że on jedzie za drugim.
    Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt że odległość pomiędzy nimi
    była taka akurat na pół długości mojego samochodu. Byłem więc zmuszony
    do kontynuowania manewru wyprzedzania, pomimo nadjeżdżającego w
    międzyczasie z naprzeciwka innego TIR-a. Zdążyłem.

    Czy jakieś przepisy regulują odstęp pomiędzy TIR-ami? Co by było w
    sytuacji, gdybym próbował wbić się pomiędzy te dwa TIR-y, powodując w
    ten sposób wypadek? Pewnie bym nie przeżył - wiem. Albo gdybym nie
    zdążył i spowodował wypadek z pojazdem nadjeżdżającym z naprzeciwka.
    Podkreślam raz jeszcze, że manewr wyprzedzania był "obliczony" na
    jednego TIR-a - drugi był niemal zasłonięty przez tego pierwszego.
    Kogo by winiło wówczas prawo?

    k.