  • 11. Data: 2006-10-21 12:49:02
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc wlasciciela domeny
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ehcetc$17kh$2@sparrow.axelspringer.com.pl rezist.com
    <r...@s...us> pisze:

    > Mialem w rekach dwa pisma z prokuratury. Jedno z Lublina,
    > z prosba o podanie numerow IP konkretnych osob
    > zamieszczajacych pod konkretnymi nickami wypowiedzi
    > o dosc obrazliwym charakterze. Mniej wiecej 6 miesiecy
    > po fakcie.
    > Druga sprawa z Mazowieckiego, jakis szczyl grozil rowniez
    > na jednym z for smiercia, pocieciem w plasterki itd.
    > Tutaj pismo przyszlo po 2 miesiacach.
    > Nie wiem jaki jest los obydwu spraw, nie jest tak
    > - ze nic sie nie dzieje.
    Administrator/właściciel forum obowiązany jest udostępnić organom ścigania
    dane umożliwiące zidentyfikowanie osoby wobec której toczy sie postępowanie
    karne w związku z wypowiedzią na tym forum naruszającą prawo. Ale to nie
    znaczy, że odpowiada on za tę wypowiedź.
    Inna sytuacja ma miejsce, jesli ktoś chciałby dochodzić swych praw na drodze
    cywilnej (bo np. ktoś go na forum znieważył).
    Dochodzą do tego kwestie techniczne. Ile czasu trzeba przechowywać logi
    (zdaje się, że 6 m-cy)? Jak już ktoś chce bluzgać czy grozić na forum, to
    przecież połączy się przez jakiegoś porządnego zagranicznego proksiaka, a
    wówczas administrator jest bezradny. Musiałaby to być naprawdę grubsza afera
    żeby policja wszczęła działania na podstawie umów międzynarodowych (zresztą
    nie wiem, czy mamy takową np. z Kolumbią ;))

    Jotte

  • 12. Data: 2006-10-21 13:50:42
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > karne w związku z wypowiedzią na tym forum naruszającą prawo. Ale to nie
    > znaczy, że odpowiada on za tę wypowiedź.

    Oczywiscie, chociaz jak dowodzi przyklad WP - mozna oberwac poniekad.

    > Dochodzą do tego kwestie techniczne. Ile czasu trzeba przechowywać logi
    > (zdaje się, że 6 m-cy)? Jak już ktoś chce bluzgać czy grozić na forum, to

    Ludzie, a szczegolnie mlodziez, nie sa tacy zapobiegliwi. Z gazeta typu
    Chip dostaniesz program IP Anonymizer, ktory laczy sie z serwerem X i
    zapewnia Ci niby tunel. Tylko ze firma Y udostepniajaca usluge,
    zastrzega ze w przypadku organow scigania, udostepnia wszystko na temat
    takiego misia.

    Ludzie czesto tez korzystaja z transparentnych lub czesciowo
    transparentnych proxy, obslugujacych dany protokol albo port i sami
    o tym nie wiedza.

    > wówczas administrator jest bezradny. Musiałaby to być naprawdę grubsza afera
    > żeby policja wszczęła działania na podstawie umów międzynarodowych (zresztą
    > nie wiem, czy mamy takową np. z Kolumbią ;))

    Tak samo jak mozna sie przed kazdym schowac, mozna kazdego znalezc :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 13. Data: 2006-10-21 14:06:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ehd8kg$1lj0$1@sparrow.axelspringer.com.pl rezist.com
    <r...@s...us> pisze:

    > Oczywiscie, chociaz jak dowodzi przyklad WP - mozna oberwac poniekad.
    Nie znam przykładu. Rzuć coś na ten temat.

> [...]
    > zapewnia Ci niby tunel. Tylko ze firma Y udostepniajaca usluge,
    > zastrzega ze w przypadku organow scigania, udostepnia wszystko na temat
    To się przecież nie tak robi...

    > Ludzie czesto tez korzystaja z transparentnych lub czesciowo
    > transparentnych proxy, obslugujacych dany protokol albo port i sami
    > o tym nie wiedza.
    Ich sprawa jak są niedouczeni. Nawet high anonimous i elite proxy dobrze,
    żeby stał w jakims egzotycznym kraju.

    Teoretycznie.

    Jotte