    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialnosc wlasciciela domeny
    Date: Sat, 21 Oct 2006 14:49:02 +0200

    W wiadomości news:ehcetc$17kh$2@sparrow.axelspringer.com.pl rezist.com
    <r...@s...us> pisze:

    > Mialem w rekach dwa pisma z prokuratury. Jedno z Lublina,
    > z prosba o podanie numerow IP konkretnych osob
    > zamieszczajacych pod konkretnymi nickami wypowiedzi
    > o dosc obrazliwym charakterze. Mniej wiecej 6 miesiecy
    > po fakcie.
    > Druga sprawa z Mazowieckiego, jakis szczyl grozil rowniez
    > na jednym z for smiercia, pocieciem w plasterki itd.
    > Tutaj pismo przyszlo po 2 miesiacach.
    > Nie wiem jaki jest los obydwu spraw, nie jest tak
    > - ze nic sie nie dzieje.
    Administrator/właściciel forum obowiązany jest udostępnić organom ścigania
    dane umożliwiące zidentyfikowanie osoby wobec której toczy sie postępowanie
    karne w związku z wypowiedzią na tym forum naruszającą prawo. Ale to nie
    znaczy, że odpowiada on za tę wypowiedź.
    Inna sytuacja ma miejsce, jesli ktoś chciałby dochodzić swych praw na drodze
    cywilnej (bo np. ktoś go na forum znieważył).
    Dochodzą do tego kwestie techniczne. Ile czasu trzeba przechowywać logi
    (zdaje się, że 6 m-cy)? Jak już ktoś chce bluzgać czy grozić na forum, to
    przecież połączy się przez jakiegoś porządnego zagranicznego proksiaka, a
    wówczas administrator jest bezradny. Musiałaby to być naprawdę grubsza afera
    żeby policja wszczęła działania na podstawie umów międzynarodowych (zresztą
    nie wiem, czy mamy takową np. z Kolumbią ;))

    Jotte