  • 31. Data: 2009-09-17 12:37:21
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc pracownika ZUS
    Od: spp <s...@o...pl>

    VoyteG pisze:

    > Sprawa byla juz w sadzie i ZUS przyjal stanowisko, ze nie ponosi
    > odpowiedzialnosci, za to co deklarowala pracownica.

    Tak co do zasady czy też w tej sprawie?

    > I mamy tu pewien paradoks, ze petent nieznajacy prawa zwraca sie do
    > urzedu jakim jest ZUS i jest przez urzad wprowadzony w blad i ponosi
    > konsekwencje.

    Żaden paradoks - od porad prawnych są zupełnie inne instytucje.
    A to, że została wprowadzona w błąd to wiemy tylko z jej oświadczenia. B

    > Jak moze zabezpieczyc sie na przyszlosc dowolny czlowiek, w podobnej
    > naglej (np. pogrzeb) i uniemozliwiajacej oczekiwanie na odpowiedz
    > sytuacji (np. pogrzeb) aby udajac sie do takiego czy innego urzedu,
    > nie okazalo sie potem, ze ten urzad za nic nie ponosi
    > odpowiedzialnosci, a ewidentna strate ma ten czlowiek?

    Tak ten świat jest zorganizowany - nie na wszystkim da się zarobić.

    --
    spp

  • 32. Data: 2009-09-17 12:38:13
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 17 Wrz, 14:27, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > Facet pisze scenariusz na reportaż prasowy i dawkuje warianty :)))

    Mozna miec jeszcze bardziej absurdalne teorie i odczuwac dzieki nim
    ekstace wlasnej inteligencji, ale tylko osoba naprawde pojetna moze
    domyslec sie, ze rozmawialem z ta znajoma dzis i o tym mi opowiedziala

    > Skoro sprawa miał swój epilog w sądzie, to ciekawe dlaczego o tym nie
    > napisał na samym początku :)

    Dlatego, ze pytanie dotyczy zachowania w podobnych sytuacjach na
    przyszlosc, czyli co ma zrobic osoba, idac do takiego czy innego
    urzedu, w sytuacjach naglych i nie cierpiacych zwloki, by potem na
    skutek bledu urzedu nie poniesc szkody? Nie jest wtedy mozliwe
    formalne i pisemne zwrocenie sie o porade. Mozna zadac pytanie i
    oczekiwac na odpowiedz, bo trzeba szybko podjac dzialania. Jak mozna
    zabezpieczyc sie w takiej sytuacji, majac na uwage wydarzenia wyzej
    opisane?

  • 33. Data: 2009-09-17 12:39:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    VoyteG pisze:

> [...]
    > oczekiwac na odpowiedz, bo trzeba szybko podjac dzialania. Jak mozna
    > zabezpieczyc sie w takiej sytuacji, majac na uwage wydarzenia wyzej

    Jak zakończyła się sprawa sądowa?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2009-09-17 12:43:36
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 17 Wrz, 14:37, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Tak co do zasady czy też w tej sprawie?

    Ogolnie, ze pracownica moze mowic, a jesli przepisy stanowia inaczej,
    to ZUS nie odpowiada.

    > Tak ten świat jest zorganizowany - nie na wszystkim da się zarobić.

    Watek dotyczy tylko niekompetencji i wprowadzenia w blad.
    Czu urzad i jego pracownicy nie ponasza odpowiedzialnosci za to co
    robia?

  • 35. Data: 2009-09-17 12:44:04
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    VoyteG pisze:
    > Znajoma nie wiedziała i poszła się spytać ZUS, czy przysługuje
    > zasiłek i w odpowiedzi otrzymała odpowiedz, ze przysługuję, czy jest
    > już zrozumiale?

    Moim zdaniem podstawowym pytaniem w tej sprawie jest: czy ustawowym
    obowiązkiem ZUS (i innych urzędów) jest udzielanie
    obywatelom/przedsiębiorstwom porad prawnych w zakresie przysługującym im
    uprawnień? W art.68 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych takiego
    obowiązku nie ma. Z kolei Art. 7. Konstytucji RP stanowi, ze "Organy
    władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa". Tak więc
    sąd pewnie stwierdziłby,że skoro żaden przepis obowiązującego prawa nie
    zobowiązuje ZUS (urzędów) do udzielania porad prawnych to nie można
    czynić tym instytucjom zarzutu z tego, że wprowadziły kogoś w błąd.

  • 36. Data: 2009-09-17 12:50:14
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 17 Wrz, 14:39, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > VoyteG pisze:

    >    Jak zakończyła się sprawa sądowa?
    >
    > --
    > Liwiusz

    O sprawie dowiedziałem się dziś przy porannej kawie podczas rozmowy,
    wiec nie znam aż tak wszystkich szczegółów. Jednak dyskusja ciekawie
    się toczy, więc poproszę znajomą o możliwość przejrzenia dokumentacji
    i zamieszczę cytaty z uzasadnienia, ale jutro.

  • 37. Data: 2009-09-17 12:50:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    VoyteG pisze:

    > Watek dotyczy tylko niekompetencji i wprowadzenia w blad.
    > Czu urzad i jego pracownicy nie ponasza odpowiedzialnosci za to co
    > robia?

    Oczywiście, że ponoszą tylko trzeba to udowodnić - jakże inaczej?

    --
    spp

  • 38. Data: 2009-09-17 12:52:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wombi pisze:

> [...]
    > zobowiązuje ZUS (urzędów) do udzielania porad prawnych to nie można
    > czynić tym instytucjom zarzutu z tego, że wprowadziły kogoś w błąd.

    Aż dziwne, że w ZUSie są krzesła dla interesantów, skoro ustawa o tym
    milczy. No i jak ktoś usiądzie na złamanym krześle i sobie złamie kark,
    to ZUS nie odpowiada za to, kto to bowiem widział, aby petent szedł do
    ZUSu sobie posiedzieć. Trzeba wpierw przeczytać Ustawę, a tam o
    siedzeniu w ZUSie nic nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2009-09-17 12:52:33
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 05:29:16 -0700 (PDT), VoyteG napisał(a):

    > A u nas w kraju, to nie okaze sie, ze dyktafon bez homologacji itp.

    moze sie okazac :) to sad uznaje co bedzie dowodem . ale lepiej cos miec
    niz nie miec nic
    --
    marcin

  • 40. Data: 2009-09-17 12:53:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Oczywiście, że ponoszą tylko trzeba to udowodnić - jakże inaczej?

    Ktoś twierdził, że nie trzeba?

    --
    Liwiusz